printlogo


کد خبر: 155415تاریخ: 1395/1/15 00:00
نبض جامعه

قائم‌مقام سازمان امداد و نجات اعلام کرد
6 استان درگیر سیلاب
قائم‌مقام سازمان امداد و نجات درباره سیل و آب‌گرفتگی ۶ استان کشور و وضعیت امدادرسانی در این مناطق توضیحاتی ارائه داد.
مرتضی سلیمی، قائم‌مقام سازمان امداد و نجات درباره عملیات سیل و آب‌گرفتگی اظهار داشت: 6 استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، کرمان، گیلان و مازندران متاثر از سیل و آب‌گرفتگی شده و نیروهای امدادی هلال احمر جهت یاری حادثه‌دیدگان وارد عمل شدند. وی با بیان اینکه در این مدت به 20 شهر و روستا امدادرسانی شده است به فارس بیان داشت: به حدود 500 حادثه دیده توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شده و 23 نفر نیز در مناطق امن اسکان داده شدند. قائم مقام سازمان امداد و نجات از تخلیه
51 واحد مسکونی از آب خبر داد و خاطر نشان کرد: 21 نفر نیز به مناطق امن منتقل شده و امدادرسانی در مازندران همچنان ادامه دارد.

تناقض در برخورد با جرائم سایبری
دادستان عمومی و انقلاب تهران با انتقاد از سیاست‌های متناقض در برخورد با جرائم سایبری خواستار تصمیم‌گیری دولت در این باره شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه سیاست‌ها در برخورد با جرائم سایبری متناقض است، گفت: جرائم سایبری از آنجایی که هم با تکنولوژی سرکار دارد و هم به تخصص قضایی و همکاری ضابطان وابسته است، نیازمند برنامه‌ریزی ویژه بین دستگاه قضا و همه نهادهاست. وی خاطرنشان کرد: بهمن سال گذشته چند پرونده مهم سایبری را رسیدگی کردیم که مشکلات در این زمینه را برطرف کرد. دادستان تهران با بیان اینکه رسیدگی به جرائم سایبری نیاز به هماهنگی بیشتر پلیس فتا با دستگاه‌های مرتبط دارد، تصریح کرد: اگر دولت بتواند سیاست‌های برخورد با این جرائم را روشن کند قوه‌قضائیه آمادگی خوبی برای پیگیری دارد. جعفری‌دولت‌آبادی تاکید کرد:‌ جرائم سایبری جامعه را تهدید می‌کند و همانطور که در بخش اقتصادی تهدید‌ها را جدی می‌گیریم باید این جرائم را نیز جدی بگیریم.

سهم مبهم معدل در کنکور 95
در حالی که تعداد زیادی از داوطلبان کنکور منتظرند تا سهم ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور مشخص شود، هنوز پرونده این موضوع در مجلس باز نشده است. به گزارش تسنیم، طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان در پذیرش کنکور سهم 25 درصدی دارد. اما 16 بهمن سال 94  هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بند دوم مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر تأثیر 25 درصدی معدل سال سوم متوسطه در کنکور را برای داوطلبانی که طی سال‌های 84 تا 92 دیپلم گرفته‌اند مغایر قانون دانست و ابطال کرد. این در حالی است که ابراهیم خدایی،  رئیس سازمان سنجش درباره رأی دیوان عدالت اداری گفته است: «‌این سازمان با امضای رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو از مجلس استفساریه‌ای را درباره نظر دیوان عدالت اداری انجام داده است، چرا که برداشت ما این است، سوابق تحصیلی باید به صورت تدریجی افزایش یابد و در ابتدای تصویب قانون سنجش و پذیرش دانشجو، سهم سوابق تحصیلی
25 درصد تعیین شد. اما سال 94 به پایان رسید اما خبری از بررسی استفساریه سازمان سنجش در مجلس نشد و داوطلبان همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. همچنین عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در پاسخ به این پرسش که استفساریه سازمان سنجش از مجلس در چه وضعیتی قرار دارد، بیان داشت: متأسفانه این موضوع هنوز در مجلس بررسی نشده است، این درحالی است که استفساریه سازمان سنجش قبل از برگزاری انتخابات به مجلس ارسال شده و جزو موارد اضطراری بود، چرا که بسیاری از دانش‌آموزان منتظر مشخص شدن وضعیت سهم سوابق تحصیلی در کنکور هستند. وی افزود:‌ استفساریه به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده است اما همزمان با بررسی بودجه در مجلس بود و فرصتی برای رسیدگی به دست نیامد. کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر بررسی شدن این موضوع در صحن علنی مجلس است، چرا که بسیاری از دانش‌آموزان نگران و بلاتکلیف هستند اما هنوز پیگیری‌های‌مان نتیجه‌ای نداشته است.


Page Generated in 0/0058 sec