printlogo


کد خبر: 155420تاریخ: 1395/1/15 00:00
رویدادها

انتشار «خاطرات جبهه» مقام معظم رهبری
انتشارات صهبا 2 درس‌گفتار جدید را در روزهای پایانی سال ۹۴ منتشر کرد که یکی از آنها به خاطرات مقام معظم رهبری از آزادسازی سوسنگرد اختصاص دارد. کتاب «خاطرات جبهه 1» دربرگیرنده خاطرات مربوط به آزادسازی سوسنگرد و نامه مهم آیت‌الله خامنه‌ای در آن زمان است که از بیانات ایشان استخراج و منتشر شده است. این اثر یازدهمین عنوان از درس‌گفتارهایی است که انتشارات صهبا درباره مقام معظم رهبری منتشر کرده است. در 28 شهریور 1363 به مناسبت هفته دفاع مقدس و چهارمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، شبکه دوم سیما مصاحبه‌ای با آیت‌الله خامنه‌ای انجام می‌دهد که در آن، خاطرات جذاب و نکته‌داری از ماه‌های آغازین جنگ، از جمله ماجرای نامه تاریخی معظم‌له در شب 26 آبان و شکست حصر سوسنگرد، بیان می‌شود. اثر حاضر حاصل مصاحبه ایشان با شبکه دوم سیماست. قرار است عناوین دیگری نیز از خاطرات ایشان در همین قالب به چاپ برسد. اثر دیگری که صهبا در این مجموعه به چاپ رسانده، به بیانات مقام معظم رهبری درباره شهریار اختصاص دارد که کمتر رسانه‌ای شده است. همچنین در کنار روایت ارتباطات استاد با آیت‌الله خامنه‌ای، سخنرانی‌ها و پیام‌های اصلی معظم‌له درباره ایشان، شامل سخنرانی در 29/4/1366، 11/9/1371 و 26/6/1385 و پیام تسلیت، آمده است. ضمیمه گفتار، بخشی از اشعار شهریار است که با دستخط خود نوشته و تقدیم آیت‌الله خامنه‌ای کرده است.

«هاشمی‌ها» از نگاه ده‌نمکی
مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما در اینستاگرام خود با انتقاد از دیدگاه‌های هاشمی‌رفسنجانی اعلام کرد شاید فیلم «هاشمی‌ها» را بسازد. در بخشی از مطلب مسعود ده‌نمکی که این روزها در شبکه‌های مجازی با انتشار مطالبی فعال شده آمده است: «این بازیگر یک «بندباز سیاسی» است که فلش چپ می‌زند و به راست می‌پیچد و بالعکس؛ زیرا او با هیچکس نیست، او با خودش است و بقیه ابزارند؛ درست مثل دهه 60 که دوران موشک خوردن ملت بود او دنبال گفتمان بود و «جنگ جنگ تا یک پیروزی» استراتژی‌اش و امروز که سایه موشک‌ها و تحریم‌ها و تهدیدات هسته‌ای بالای سر ملت است این بازیگر دنبال گفتمان با دشمن است و موشک‌ها را توهم می‌پندارد؛ ولی‌ ای‌کاش این بازیگر سیاست و آدم‌هایی از این دست، آن موقع که در اوج قدرت بودند به جای بستن دهن منتقدان و سر داده شدن شعار «مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است» دست‌شان به توئیت می‌رفت و می‌نوشتند اشدا علی‌الکفار رحما بینهم. راستی آقای هاشمی! سال 70 را به خاطر دارید؟ صف اول نماز جمعه، وقتی به جای تملق‌های همیشگی برخی‌ها، من شعار اصلاح وضعیت فرهنگی را دادم دولت شما در همان سلولی که شما را در توحید بازجویی کردند چطور با من گفتمان کرد؟ البته نه فقط با من! اگر رفتار متکبرانه دولت شما در دهه 70 نبود چرخه قدرت و نقد ساختارها طبیعی پیش می‌رفت و جای شاکی و متشاکی عوض نمی‌شد. اما مطمئناً تاریخ در توئیت خلاصه نمی‌شود. شاید با ساخت این فیلم جوانان خوش‌قلب کشورم بفهمند نباید بازیچه کسانی شد که هم از دیوار لانه جاسوسی بالا می‌روند و هم پایش بیفتد سر زیر آب می‌کنند و شهید می‌سازند و هم نقش معلم دموکراسی و مدارا می‌شوند. اگر فیلم هاشمی‌ها را بسازم شاید دیگر نیازی به ساخت فیلمی تاریخی برای ترسیم انحراف خواص و شکل‌گیری عاشورای سال 61 هجری نخواهیم داشت چون دوران ما پر شده از کسانی که نقش آقاها و آقازاده‌های صدر اسلام را بازی می‌کنند».

انتخاب مدیرکل دفتر موسیقی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی فرزاد طالبی را به‌عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد منصوب کرد.  در بخشی از حکم علی جنتی خطاب به فرزاد طالبی، امید رفته است وی با تعامل سازنده با اهالی هنر نسبت به توسعه و ارتقا و گسترش ظرفیت‌های موسیقی سنتی و موسیقی نواحی، بهره‌گیری از هنر موسیقی در دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از تنوع و تکثر در تولید و عرضه موسیقی و گسترش ظرفیت‌های موسیقی ایران، موفق و موید باشد.
 


Page Generated in 0/0056 sec