printlogo


کد خبر: 155421تاریخ: 1395/1/15 00:00
روز سرنوشت‌ساز برای مدعیان قهرمانی
آغاز دور هیجان

گروه ورزشی: 4 دیدار پایانی هفته بیست‌وچهارم روز یکشنبه برگزار می‌شود و استقلال در اهواز میهمان همنام خوزستانی‌اش است و پرسپولیس بدون هوادارانش میزبان سیاه‌جامگان.
4 دیدار پایانی هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود. این اولین حضور رسمی استقلال و پرسپولیس در میدان در سال 95 است. استقلالی‌‌ها برای تثبیت صدرنشینی و پرسپولیس برای کاهش فاصله امتیازی‌اش با صدر تلاش می‌کنند. استقلال که در نیم فصل دوم برخلاف نیم‌فصل اول نتوانست بازی خوبی را از خود نشان دهد در چند هفته اخیر بازی‌های نسبتا ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته است و 2 بردی که این اواخر نیز به دست آورد برای هواداران زیاد دلچسب نبود. بازی‌ای که این روزها شاگردان مظلومی ارائه می‌دهند زیاد از لحاظ تکنیک و تاکتیک مورد مقبولیت قرار نمی‌گیرد و همین امر باعث شده خیلی از بازیکنان و مربیان سابق این تیم نیز به نتایج این تیم واکنش نشان دهند.  بازی این هفته استقلال با استقلال خوزستان هم به نوعی جنگ بر سر نشستن در صدر جدول است و هم به نوعی تکلیف قهرمان لیگ را می‌تواند مشخص کند. هرچند این دو تیم نباید پرسپولیس و ذوب‌آهن را پشت سر خود فراموش کنند. با توجه به اینکه در اوایل فصل از طرف کادر فنی استقلالی‌ها عنوان شد که دو جام را به دست خواهند آورد ولی به نظر می‌رسد با شرایطی که در پیش است استقلال باید بیشتر تمرکز خود را روی یک جام بگذارد که بتواند به دست بیاورد.  نبود چند بازیکن کلیدی استقلال نیز در این بازی زنگ خطری برای مظلومی خواهد بود. موضوع مهم دیگری که برای استقلال در چند بازی مانده به انتهای فصل وجود دارد این است که این تیم نسبت به 3 تیم مدعی قهرمانی در بالای جدول کار سخت‌تری را در پیش دارد و باید با تیم‌های قدرتری بازی کند. تیم استقلال در تعطیلات عید نوروز در یک بازی دوستانه در سوئد بازی را واگذار کرد.  در طرف دیگر شاگردان ویسی با استرس خیلی کمتری نسبت به شاگردان مظلومی کار خود را ادامه می‌دهند و در این فصل ثبات بیشتری داشته‌اند. هرچند 2 تیم بازی قبل خود را با تساوی پشت سر گذاشته‌اند ولی با میزبانی استقلال خوزستان این احتمال وجود دارد که این تیم اهوازی بتواند با برد مقابل استقلال خود را هرچه بیشتر به قهرمانی نزدیک کند.  امید ابراهیمی که با زدن 6 گل همراه با سجاد شهباززاده بهترین گلزن استقلال است در این بازی می‌تواند مهره ارزشمندی برای تیم مظلومی باشد. در طرف دیگر حسن بیت سعید یکی از بازیکنان خوب استقلال خوزستان بوده که در ترکیب 3نفره مهاجمان این تیم نقش مفیدی را بازی می‌کند.  یکی از حساس‌ترین نکات این بازی تحت فشار بودن پرویز مظلومی است که در این هفته‌ها نتوانسته تیمش را بخوبی کوچ کند و اگر نتواند این بازی را با برد پشت سر بگذارد هواداران استقلال قطعا واکنش بدی نشان خواهند داد.  سیدمهدی رحمتی و سجاد شهباززاده 2 محروم تیم استقلال در این بازی هستند هرچند احتمال دارد جابر انصاری نیز به خاطر مصدومیت به این بازی نرسد. در تیم استقلال خوزستان نیز روح‌الله سیف‌اللهی به دلیل محرومیت از این بازی کنار گذاشته شده است.
پروفسور استقلالی‌ها را تهدید می‌کند
پرسپولیس در هفته بیست و چهارم در اندیشه برد سیاه‌جامگان برای نزدیک‌تر شدن به صدر است. پرسپولیس که نیم‌فصل دوم را با رویکرد متفاوتی نسبت به نیم‌فصل اول شروع کرده است توانست در هفته‌های گذشته با تلاش زیادی که به خرج داد خود را به رده سوم جدول رده‌بندی برساند، هرچند که امتیازات زیادی را نیز از دست داد که اگر می‌توانست آن امتیازات را نیز به دست بیاورد قطعا در رده اول یا دوم نیز قرار می‌گرفت. پرسپولیس بعد از 2 هفته ناکامی که در برد داشت توانست در بازی هفته آخر خودش مقابل صبا به پیروزی برسد و همچنان به‌عنوان یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی خود را معرفی کند. با وجود اردوی آماده‌سازی که در تعطیلات عید نوروز پرسپولیسی‌ها پشت سر گذاشتند و 2 بازی دوستانه‌ای که با برد آغاز کردند این احتمال وجود دارد که در بازی خانگی خودش بتواند شرایط راحتی در مقابل سیاه‌جامگان داشته باشد.  در طرف دیگر زمین تیم سیاه‌جامگان قرار دارد که 2 بازی قبلی خود را با باخت پشت‌سر گذاشته و می‌تواند یک امتیاز منفی برای این تیم در مقابل سرخپوشان باشد. از طرف دیگر تیم‌های شهرستانی در مقابل استقلال و پرسپولیس با انگیزه‌ای متفاوت ظاهر می‌شوند چون می‌خواهند در برابر این تیم‌ها دیده شوند. با جذب چند بازیکن در نیم‌فصل دوم سیاه‌جامگان توانسته است در نقاطی که ضعف داشت به اوضاع خود سر و سامان بدهد. احمد نوراللهی با توجه به اینکه چند هفته نیمکت‌نشین شده بود ولی در چند بازی که به میدان رفته بازی خوبی از خودش نشان داده و می‌تواند یکی از بازیکنان تأثیرگذار این تیم باشد.
در طرف دیگر حمیدرضا علی‌عسگر می‌تواند مهره ارزشمندی برای سیاه‌جامگان باشد. حمیدرضا علی‌عسگر بازیکن تیم سیاه‌جامگان با توجه به اینکه سابقه چندساله حضور در تیم پرسپولیس را دارد می‌تواند انگیزه خوبی برای این بازی داشته باشد.
رضا عنایتی، مهاجم سیاه‌جامگان اگر به این بازی برسد از آنجا که در ترکیب استقلال همیشه خوب به سرخپوشان گل زده است می‌تواند برای شاگردان برانکو خطرساز باشد. همچنین از آنجا که از قبل توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام شده بود این بازی بدون تماشاگران سرخپوشان برگزار خواهد شد ولی با نظر جدید کمیته انضباطی احتمالا پرسپولیس می‌تواند از تماشاگران پورشور خود در این بازی بهره ببرد.
حریف پرسپولیس دنبال نجات است
سرمربی پرسپولیس با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده اولین بازی بعد از بازی‌های تیم ملی حساس است، گفت: حریف روز یکشنبه ما دنبال راه نجات است و برای گرفتن امتیاز هر کاری می‌کند.  برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس با سیاه‌جامگان، گفت: حریف ما به دنبال راه نجات است، چرا که این دیدار برایشان اهمیت زیادی دارد و قطعا هر کاری خواهند کرد تا از دیدار با پرسپولیس امتیاز بگیرند. آنچه باید اذعان کنم این است که بازی آنها خیلی بهتر از نتایجی است که کسب کرده‌اند. آنها در هر مسابقه فرصت زیاد گلزنی دارند. این تیم فردا(امروز) هم چیزی برای از دست دادن ندارد و تمام تلاشش را برای 3 امتیاز به کار می‌گیرد.  وی افزود: امتیاز ما نسبت به سیاه‌جامگان این است که برای قهرمانی می‌جنگیم. انتظار دارم شادابی خاصی در این بازی ببینم. متاسفانه با تصمیم به محرومیت هواداران ما، فوتبال جذابیت خودش را از دست می‌دهد. فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین جریمه برای بازیکنان ما باشد.
سرمربی پرسپولیس درباره بازیکنان غایب این تیم در بازی امروز و تکلیف کاپیتانی، تاکید کرد: کفشگری به خاطر مسائل غیرمترقبه نتوانست به عمان بیاید. او در رقابت برای قرار گرفتن در جمع ۱۱ بازیکن بود. همچنین نبود بازیکنی مثل فرشاد احمدزاده هم ما را تا حدی زمینگیر می‌کند ولی بازیکنانی داریم که جای آنها را می‌گیرند. امید عالیشاه هم کاپیتان تیم در بازی فردا خواهد بود.
وی برگزاری اردوی تدارکاتی در عمان را خوب توصیف کرد و درباره نیمه‌تمام ماندن بازی دوم، گفت: بازی به خاطر اینکه به خشونت بیشتری نکشد تعطیل شد ولی مهم این بود که برنامه‌های خود را بخوبی پیاده کردیم.  برانکو ایوانکوویچ درباره نتایج هفته بیست‌وچهارم لیگ که به نفع پرسپولیس بوده است، گفت: نتایج سایر تیم‌ها را دنبال می‌کنیم ولی برای ما اهمیتی ندارد. کار خودمان از همه چیز مهم‌تر است. ما گزینه دیگری جز برد نداریم. با تمام احترامی که برای سایر تیم‌ها قائلیم باید بگویم شرایط بازیکنانم به من می‌گوید که برنده بازی خواهیم بود.  برانکو درباره احتمال بخشیده شدن تماشاگران پرسپولیس گفت: اگر این اتفاق بیفتد یک اقدام مثبت خواهد بود. واقعیت این است که در بازی با تراکتورسازی نارنجک دودزا روی نیمکت افتاد ولی این جریمه هم زیاد است. مسابقه بدون تماشاگر، مسابقه نیست و لذت بازی از بین می‌رود. ما همه این کارها را برای هواداران می‌کنیم و آنها مهم‌ترین مساله هستند.
 


Page Generated in 0/0064 sec