printlogo


کد خبر: 155424تاریخ: 1395/1/15 00:00
اخبار

دوپینگ ملی‌پوش 400 متر دوومیدانی مثبت شد
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ دونده 400 متر ایران که در رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال تیمی 4 در 400 متر شده بود خبر داد. دکتر رامین طباطبایی در رابطه با مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یکی از دوندگان دوی 400 متر، اظهار کرد: این دونده ملی‌پوش در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی اقدام به مصرف ماده ممنوعه ملدونیوم
(meldonium) که از سال 2016 در لیست ماده ممنوعه قرار گرفته، شده است. وی پیرامون این پرسش که آیا مدال نقره تیمی این دونده که در رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا موفق به کسب این عنوان در 4 در 400 متر شده بود پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ وی پس گرفته خواهد شد یا خیر؟ افزود: این مساله بستگی به نظر فدراسیون جهانی دوومیدانی دارد. البته این دونده تا اواخر فروردین‌ماه فرصت دارد با ارائه مدارک معتبر دفاعیه خود را به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کند ضمن اینکه چون در حال حاضر نمونه A این دونده از سوی آزمایشگاه کلن آلمان مثبت اعلام شده است، در جهت دفاع از خود باید بتواند مدارک رسمی و معتبری به ستاد ملی مبارزه ارائه دهد تا در صورت نیاز جلسه استیناف برای این دونده برگزار شود. طباطبایی در پایان اعلام کرد: تا زمانی که مراحل دادرسی این دونده ملی‌پوش به پایان نرسد ذکر اسم وی از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ممنوع است و پس از 21 روز کاری و در اواخر فروردین‌ماه در صورتی که نتواند مدارک رسمی و معتبری به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ارائه دهد اسم این دونده از سوی این ستاد اعلام خواهد شد.

شادی ملی در گرو دیپلماسی ورزشی!
عزت‌الله ضرغامی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اقدام دستگاه دیپلماسی عربستان در اثبات نبود امنیت در ایران(!) باعث شد تا میزبانی بازی تیم‌های فوتبال سپاهان، ذوب‌آهن و تراکتورسازی از ایران گرفته شده و به جای آن ورزشگاه سلطان قابوس مسقط در کشور عمان انتخاب شود! این در حالی است که بدون تردید، ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان است و چندی‌پیش نیز بازی تیم‌های افغانستان و سنگاپور با بیش از ۲۵ هزار تماشاگر افغان در استادیوم تختی ایران صورت گرفت. این اتفاق ناگوار، نه‌تنها سلب یک فرصت مناسب شادی ملی از مردم خوب کشورمان است بلکه بدعتی خطرناک برای تداوم این رویه و اثبات ناامنی و بی‌اعتمادی به جمهوری اسلامی در سطح جهانی است. بیم آن می‌رود که در مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ نیز شاهد چنین تحقیر ظالمانه‌ای باشیم. توقع از مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور، برخورد فعال‌تر برای حل‌وفصل این رویداد ناگوار است.

تشکیل پرونده علیه قلعه‌نویی
سرپرست کمیته اخلاق درباره مصاحبه سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز علیه رئیس فدراسیون فوتبال گفت: پس از تشکیل پرونده، به این موضوع رسیدگی می‌کنیم. محبوب افراسیابی، سرپرست کمیته اخلاق درباره مصاحبه امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز مبنی بر اینکه ریاست کفاشیان بر فدراسیون مرگ فوتبال است، گفت: پس از تشکیل پرونده و بررسی‌های لازم، بزودی به این موضوع رسیدگی می‌کنیم. به محض اینکه پرونده درباره این موضوع تشکیل شد، همکاران در رکن قضایی و واحد تحقیقات بررسی‌های خود را آغاز می‌کنند. وی گفت: پس از تشکیل پرونده درباره این موضوع، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا تصمیمات نهایی در این باره گرفته شود.

فرصت دوباره به سوریان
سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی گفت: از بین سوریان و عبدولی یک نفر به مسابقات گزینشی المپیک در مغولستان اعزام می‌شود. در حالی که پس از مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قزاقستان و حذف حمید سوریان، اعلام شد این کشتی‌گیر به مسابقه گزینشی بعدی در مغولستان نمی‌رود اما سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی در این باره تغییر عقیده داده است. محمد بنا در این باره به سایت فدراسیون کشتی گفت: در وزن
59 کیلوگرم از بین حمید سوریان و سامان عبدولی با نظر کادر فنی یک کشتی‌گیر تا پیش از اعزام به اولان‌باتور برای حضور در این مسابقات انتخاب می‌شود. وی ادامه داد: حضور بشیرباباجان‌زاده در وزن 130 کیلوگرم در رقابت‌های گزینشی المپیک قطعی است. بنا در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با دعای خیر مردم و حمایت تمام رسانه‌های دلسوز در این رقابت‌ها که روز 3 اردیبهشت ماه به صورت جهانی برگزار می‌شود، 2 سهمیه باقی‌مانده المپیک 2016 را کسب کنیم.
 


Page Generated in 0/0062 sec