printlogo


کد خبر: 155432تاریخ: 1395/1/15 00:00
چهارگوشه

افشاگری گردان‌های قسام
گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد بنیامین نتانیاهو به اسرائیلی‌ها دروغ می‌گوید و خانواده‌های 4 نظامی صهیونیست اسیر در غزه را فریب می‌دهد.  سخنگوی این گردان‌ها در گفت‌وگویی کوتاه با شبکه ماهواره‌ای الاقصی تاکید کرد این گردان‌ها هرگز اطلاعات رایگان درباره این نظامیان اسیر در اختیار اسرائیل قرار نخواهد داد.  ابوعبیده وجود هرگونه تماس یا رایزنی یا مذاکره با دشمن صهیونیستی درباره این نظامیان را تکذیب کرد.

کره شمالی سیستم جدید ضدهوایی آزمایش کرد
همزمان با افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و در تازه‌ترین سری از آزمایش‌های موشکی کره شمالی، رسانه‌ دولتی پیونگ‌یانگ، شنبه گزارش داد، رهبر جوان این کشور بر آزمایش یک سیستم تسلیحاتی
ضد هوایی جدید نظارت داشته است.  ماه گذشته میلادی کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی در واکنش به مانورهای نظامی مشترک سئول و واشنگتن در مرزهای جنوبی کشورش بر چندین مانور نظامی از جمله پرتاب‌‌ آزمایشی موشک‌های بالستیک میان‌برد، یک سیستم راکتی چندمنظوره و توپخانه دوربرد نظارت داشته است.

نامه تهدیدآمیز
علیه رئیس‌جمهور چین
یک تارنمای چینی‌زبان کانیو در آمریکا متعلق به مخالفان خارج‌نشین دولت چین با انتشار نامه‌ای تهدیدآمیز علیه رئیس‌جمهور این کشور باعث تکاپوی امنیتی در پکن شد. این نامه تهدیدآمیز ناشناس 920 کلمه‌ای که چندی پیش به زبان انگلیسی منتشر شده بود، نیروهای پلیس را بر آن داشت تا ده‌ها نفر را در این رابطه بازداشت کنند. در این نامه تهدیدآمیز که به سبک اعضای حزب کمونیست نوشته شده، از شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین خواسته شده از قدرت کناره‌گیری کند و در بندهای مختلف آن ناتوانی اجرایی او برشمرده شده است. در ابتدا این نامه که حتی به تهدید خانواده شی  می‌پردازد از سوی رسانه‌های غربی نشانه اختلاف داخلی در حزب حاکم کمونیست تلقی شد اما رفته رفته مشخص شد این توطئه‌ای تبلیغاتی از سوی مخالفان پکن در غرب بوده است.

هشدار پوتین
درباره درگیری قره‌باغ
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به طرفین درگیری در قره‌باغ هشدار داد که هر چه سریع‌تر به آتش افروزی پایان دهند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در نشست خبری خود گفت که پوتین از ایروان و باکو خواسته است تا ضمن خویشتنداری و جلوگیری از افزایش درگیری‌ها به آتش‌بس احترام بگذارند و درگیری‌ها را متوقف کنند. پیش از آن منابع خبری از درگیری نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه ارامنه و ترک‌ها (ناگورنو- قره باغ) خبر داده بودند.       براساس بیانیه وزارت دفاع ارمنستان بامداد دیروز یک بالگرد نظامی ارتش آذربایجان هدف موشک ضد هوایی ارتش ارمنستان قرار گرفت و سرنگون شد. البته باکو این خبر را تکذیب  کرد. ارمنستان و جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌هایی یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند. ماه گذشته نیز مواردی از درگیری از سوی 2 طرف  گزارش شده بود.  

اعتراف اوباما به کشتار غیرنظامیان توسط پهپادها
رئیس‌جمهور آمریکا اعتراف کرد غیرنظامیان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) پنتاگون کشته می‌شوند. باراک اوباما در نشستی خبری که پس از اجلاس امنیت هسته‌ای در واشنگتن برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره افزایش عملیات پهپادهای آمریکایی در لیبی، سوریه، سومالی و سایر کشورها گفت: «تردیدی وجود ندارد که غیرنظامیان (در این حملات) کشته می‌شوند که (چنین) اقدامی نباید صورت گیرد». او ضمن اعتراف به این مساله که آمریکا باید مسؤولیت مرگ غیرنظامیان را برعهده بگیرد گفت، طی سال‌های گذشته اقداماتی به منظور جلوگیری از بروز چنین حوادثی صورت گرفته است. سازمان ملل حمله پهپادهای آمریکایی را «کشتار هدفمند» و ناقض قوانین بین‌الملل خوانده است.


Page Generated in 0/0057 sec