printlogo


کد خبر: 155446تاریخ: 1395/1/15 00:00
اخبار

روایت لاریجانی
 از علت لغو سفر روحانی به اتریش
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لغو سفر رئیس‌جمهور به اتریش، با اشاره به بی‌توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رئیس‌جمهور مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان سفر روحانی به این کشور، گفت: بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم. وی درباره مطلب منتشرشده توسط وزیر بهداشت و درمان در صفحه تلگرام شخصی‌اش درباره لغو سفر به اتریش و تایید آن افزود: ایشان سخن درستی را اعلام کردند؛ البته بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم. رئیس‌جمهور تصمیم درستی مبنی بر لغو سفر گرفت. وقتی در سفری، به  همه جهات تراز امنیتی از سوی کشور دعوت‌کننده توجه نمی‌شود، میهمان باید تصمیم درستی بگیرد که رئیس‌جمهور چنین کرد.

باز هم بحرین شاخ و شانه کشید!
برای مقابله با ایران جدی هستیم
شیخ خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه در دوبی، گفت: «ما به ایران و همراهانش پیام می‌فرستیم. ما حالا برای مقابله با آن جدی هستیم و تردیدی برای دفاع از مردم، کشورها، منافع و برادرانمان در منطقه نداریم چون این موضوعی حیاتی برای ما است». به گزارش فارس، وی افزود: بحرین و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس آماده به کارگیری رویکردی جدید در قبال ایران، در صورت تغییر سیاست‌های این کشور هستند. وزیر خارجه بحرین گفت: «گام اصلی این است که ایران باید سیاست خارجی‌اش در قبال کشورهای منطقه را کاملاً تغییر بدهد».

درخواست موشکی دانشجویان
 از روحانی
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از وی درخواست کردند از صنعت موشکی و دفاعی کشور به‌عنوان یکی از خطوط قرمز اساسی جمهوری اسلامی ایران دفاع کند. به گزارش تسنیم، در بخشی از این نامه آمده است: همان‌گونه که مستحضرید
4 کشور غربی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون آزمایش‌های موشکی اخیر کشورمان مدعی شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند نبوده و این آزمایش‌ها را مغایر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته‌اند. این نامه می‌افزاید: این کشورها روند مذاکرات هسته‌ای و توافق موسوم به برجام را از خاطر نبرده و مترصد وارد ساختن خسارتی محض در قضیه موشکی کشورمان هستند. متأسفانه برخی ناآگاهان و یا خائنان داخلی نیز با همراهی و همنوایی با دشمنان این آب و خاک در پی به تعطیلی کشاندن صنعت دفاعی کشور می‌باشند که جای تأسف دارد. در پایان این نامه تصریح شده است: از شما رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور انتظار می‌رود با موضع‌گیری قاطع در برابر این نامه‌پراکنی گستاخانه مقامات غربی، یاوه‌گویی آنان را بی‌اثر گذاشته و از صنعت موشکی و دفاعی به‌عنوان یکی از خطوط قرمز اساسی جمهوری اسلامی دفاع کنید.

«اقتصاد مقاومتی» در لایحه برنامه ششم ملموس نیست
محمدرضا پورابراهیمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن انتقاد از اقدامات دولت در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، گفت: در لایحه‌ای که دولت در راستای برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه کرده، شاهد اقدامات عملی در جهت اجرای واقعی و دقیق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیستیم. وی با بیان اینکه مجلس توجه جدی به موضوع اقتصاد مقاومتی دارد و برای عملیاتی کردن آن تمهیدات لازم را در برنامه ششم توسعه و بودجه امسال در نظر خواهد گرفت، افزود: شعارهایی از سوی مسؤولان اجرایی پیرامون توجه به اقتصاد مقاومتی داده می‌شود، اما در عمل شاهدیم که توجه به سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه ملموس نیست.


Page Generated in 0/0051 sec