printlogo


کد خبر: 155455تاریخ: 1395/1/15 00:00
اخبار

کاهش 30 درصدی آب پشت سد زاینده‌رود
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آب ذخیره شده پشت سد به 260 میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که بالغ بر
370 میلیون متر مکعب ذخیره آبی بوده است، کاهش 30 درصدی را نشان می‌دهد. علی بصیرپور دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: طبق اعلام قبلی، رودخانه زاینده‌رود از 16 فروردین برای استفاده کشاورزان از حقابه مرحله سوم باز می‌شود. وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در فصول بارش سال گذشته در سرشاخه‌های زنده‌رود گفت: آب ذخیره شده پشت سد به 260 میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که بالغ بر 370 میلیون متر مکعب ذخیره آبی بوده است کاهش 30 درصدی را نشان می‌دهد. وی مدت باز بودن آب را قطعی ندانست و تصریح کرد: باز ماندن سد و جاری بودن زاینده‌رود حداکثر تا زمان برداشت غلات، یعنی اواسط خرداد ادامه خواهد داشت.


احداث کارخانه پتروشیمی در گیلان توجیه اقتصادی ندارد
معاون توسعه امور تولیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: پتروشیمی گیلان با نظر شرکت صنایع پتروشیمی دارای توجیه اقتصادی نیست و شرکت شستا این طرح را بررسی می‌کند و تا پایان اردیبهشت ماه امسال وضعیت پتروشیمی گیلان مشخص می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدحمید پورمحمدی در جلسه بررسی مشکلات حوزه‌های اقتصادی و پیشرفت مصوبات سفر رئیس‌جمهور در سال گذشته به گیلان، در سالن اجتماعات استانداری این استان با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌ها، اظهار کرد: مردم باید آثار مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها را مشاهده کنند. وی با بیان اینکه بانک‌های عامل باید پرداخت تسهیلاتی را که تعهد کردند بپذیرند، افزود: طرح‌های مصوب در سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها ستاره‌دار و ویژه هستند و به مردم قول داده شده و باید اجرایی شود. وی گفت: تا پایان اردیبهشت امسال باید وضعیت پرداخت تسهیلات به هتل‌ها و تاسیسات گردشگری گیلان به اتمام برسد.


Page Generated in 0/0043 sec