printlogo


کد خبر: 155521تاریخ: 1395/1/17 00:00
دفاع

پاکسازی مناطق مرزی شمال‌غرب از وجود تروریست‌ها توسط سپاه
سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات‌های رزمی گسترده و اقدامات مهندسی خارق‌العاده‌ای که در چند سال اخیر در شمال‌غرب، غرب و جنوب شرق کشور توسط نیروی زمینی سپاه صورت گرفت به برقراری امنیت پایدار و استقرار در مرزهای جمهوری اسلامی ایران ختم شد. این اقدام بزرگ با دلاوری رزمندگان ما به منصه ظهور رسید. وی افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم در نتیجه مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های شهدای عزیز و رزمندگان جان بر کف اسلام، تمام مناطق مرزی شمال‌غرب و غرب کشور که مسؤولیت آن با نیروی زمینی سپاه است از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی شده و رزمندگان ما در این مناطق حضور دائم دارند. فرمانده نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: پروژه عظیم انتقال برق فشار قوی و فیبر نوری به ارتفاعات صعب‌العبور مرزی که موجب ارتقای ضریب امنیت و فراهم شدن زمینه‌‌های رفاهی و فنی برای استقرار رزمندگان بویژه در شرایط سخت زمستانی در منطقه خواهد شد توسط متخصصان و کارکنان نیروی زمینی سپاه در سال گذشته انجام شد که دستیابی به این توفیقات، ارزشمند است.

اعزام تکاوران ارتش به سوریه
امیر علی آراسته، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به حضور مستشاری نیروی زمینی ارتش بویژه تیپ 65 در سوریه اظهار داشت: تیپ 65 جزئی از نیروی زمینی ارتش است و ما هم از تیپ 65 و هم یگان‌های دیگر به‌عنوان مستشار به سوریه نیرو اعزام می‌کنیم و این اعزام مختص تیپ 65 تکاوری نیست و الان در آنجا مستشاران تیپ 65 حضور دارند. وی درباره تجهیز تیپ 23 به خودروهای بدون‌سرنشین گفت: این تیپ هنوز به خودروهای بدون‌سرنشین مجهز نشده و ان‌شاءالله وقتی این خودروها به تولید انبوه رسیدند، به تیپ 23 نیز الحاق خواهند شد. معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در پایان از تجهیز تمام یگان‌های رزمی ارتش به پهپادهای دست‌پرتاب خبر داد و گفت: در حال حاضر در تیپ‌های رزمی و در دسته‌های شناسایی یگان‌های رزمی، پهپاد‌های دست‌پرتاب عملیاتی است.

وزیر خارجه ترکیه به ایران می‌آید
وزیر خارجه ترکیه به منظور حضور در چهارمین نشست سه‌جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه امروز وارد رامسر می‌شود. به گزارش ایسنا، سفارت ترکیه در ایران درباره حضور وزیر خارجه در این اجلاس، اعلام کرد: مولود چاووش‌اغلو سفری یک روزه به ایران خواهد داشت و امشب رامسر را به مقصد ترکیه ترک خواهد کرد. قرار است در این نشست وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه پیرامون مسائل منطقه و روابط با یکدیگر گفت‌وگو داشته باشند. پیش از این نیز اعلام شده بود المار ممد یاروف، وزیر خارجه آذربایجان روز سه‌شنبه (امروز) به ایران خواهد آمد.
 


Page Generated in 0/0045 sec