printlogo


کد خبر: 155524تاریخ: 1395/1/17 00:00
اخبار

 برنج ایرانی کیلویی چند است؟
قیمت برنج افزایشی در مقایسه با قبل از عید نوروز ندارد بلکه شایعه‌سازان به دنبال افزایش قیمت هستند و حتی مسائلی چون صادرات برنج ایرانی را مطرح می‌کنند اما با مراجعه به آمار گمرک کذب بودن آن مشخص می‌شود.  محمد آقاطاهر، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: قیمت برنج در تعطیلات نوروزی تا 3 درصد افزایش یافت که اکنون به وضع قبل خود بازگشته است اما این افزایش قیمت هیچ توجیهی ندارد و بر اثر شایعه‌سازی برخی افراد صورت گرفت.  وی افزود: قیمت هرکیلوگرم برنج اعلای ایرانی در عمده‌فروشی‌ها 7 تا 10 هزار و 500 تومان قیمت داشته که تفاوت مشخصی با قبل از تعطیلات ندارد.  وی تصریح کرد: آرامش مناسبی بر بازار انواع مواد غذایی حاکم است و امنیت غذایی کشور در وضع مطلوبی قرار دارد. وی اضافه کرد: در حال حاضر میان عمده‌فروشان و در خرده‌فروشی‌ها بویژه فروشگاه‌های بزرگ رقابت زیادی برای فروش کالا ایجاد شده است و کالاها کمتر از قیمت مصرف‌کننده نیز به فروش می‌رسد. بنا بر اعلام اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، قیمت هر کیلوگرم برنج دم‌سیاه برابر10 هزار تومان، هاشمی 9700 تومان، صدری آستانه 9900 تومان، طارم محلی فریدونکنار 9700 تومان، فجر 8 هزار تومان، شیرودی 7300 تومان، رمضانی 7 هزار تومان، دم‌سیاه حسن‌سرایی 9900 تومان، دودی آستانه 10200 و برنج خارجی بین 2300 تا 4 هزار تومان است.  گفتنی است، متوسط افزایش قیمت انواع این محصولات در خرده‌فروشی‌ها 12 درصد است.


تخلفات میلیاردی در بازار خودرو
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه سال گذشته تخلفات میلیاردی در بازار خرید و فروش خودرو اتفاق افتاده است، گفت: مردم از واحدها و شرکت‌های لیزینگی فاقد مجوز خرید نکنند. امیرارسلان منصوری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه این روزها بازار خرید و فروش خودرو همانند ماه‌های پایانی سال گذشته راکد است، اظهار داشت: در حال حاضر کمتر خریداری در بازار خودرو وجود دارد. وی با بیان اینکه دیروز 8 واحد صنفی به علت عدم توانایی پرداخت مالیات تعطیل شدند، افزود: در کنار رکود بازار در سال گذشته ما شاهد کلاهبرداری میلیاردی نیز در بازار خرید و فروش خودرو بوده‌ایم به این صورت که واحدهای صنفی بدون پروانه در کنار شرکت‌های لیزینگی فاقد مجوز 98 درصد تخلفات معاملات خودرو را به خود اختصاص داده‌اند. وی اضافه کرد: از مردم تقاضا داریم از واحدهای صنفی و شرکت‌های لیزینگی دارای مجوز رسمی، خودروهای مورد نیاز خود را خریداری کنند. منصوری درباره افزایش قیمت خودرو در سال جاری افزود: تغییری در کیفیت خودرو به‌وجود نیامده  و تا زمانی که کیفیت بالا نرود افزایش قیمت بی‌معنی است.


آغاز گرانی سیمان از نیمه تیرماه
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی سیمان ایران از افزایش ۱۵ تا ۱۷ درصدی قیمت سیمان در نیمه تیرماه سال جاری خبرداد. عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه قیمت سیمان از 31 خرداد 93 تاکنون تغییری نکرده است، اظهار داشت: انجمن سیمان امسال با توجه به کمبود نقدینگی و افزایش هزینه‌های تولید تصمیم به افزایش قیمت سیمان از 15 تا 17 درصد در نیمه تیرماه امسال دارد.  وی با بیان اینکه خوشبختانه در ماه‌های پایانی سال 94 در تنظیم بازار عرضه و تقاضای سیمان اقدامات مناسبی انجام شده، افزود: با همکاری واحدهای صنفی توانستیم قیمت سیمان را به مصوب سال 93 بازگردانیم. دبیر انجمن سیمان با اعلام اینکه سیمان مشمول قیمت‌گذاری نیست، گفت: قرار است قیمت‌های جدید با محاسبه هزینه تولید 15 تیرماه به واحد‌های تولیدی ابلاغ شود که البته این افزایش قیمت تأثیر زیادی را در بازار نخواهد داشت.


Page Generated in 0/0054 sec