printlogo


کد خبر: 155528تاریخ: 1395/1/17 00:00
سرخط خبر

 احمد توکلی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در حال حاضر نرخ تورم حدود ۱۲ درصد اعلام می‌شود، گفت: بنابراین باید نرخ سود بانکی تا ۱۴ درصد کاهش یابد.
 هیات وزیران در راستای بازسازی ساختاری و فراهم کردن مقدمات واگذاری شرکت هواپیمایی هما، ۴۰ درصد سهام این شرکت را از طرح توزیع سهام عدالت خارج و ۳۰ درصد سهام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را جایگزین آن کرد.
 مدیرعامل بانک پارسیان گفت: تا دیروز بالغ بر ۲۲۵ هزار نفر از سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج وجوه خود را از بانک پارسیان دریافت کردند.
 قائم‌مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: معافیت مالیات بر درآمد حقوق 2 ماه اول امسال مطابق معافیت سال 94 است.
 رئیس انجمن صنفی کارگران کوره‌پزخانه‌های استان تهران گفت: از میان حدود 500 کوره‌پزخانه در تهران حدود 30 درصد فعال هستند که می‌توانیم بگوییم به صورت کامل فعالیت نمی‌کنند بلکه  به صورت نیمه‌تعطیل فعالیت می‌کنند. 25 درصد کارگران کوره‌پزخانه دائمی هستند و ما بقی کارگران فصلی هستند و از استان‌های کردستان و آذربایجان برای فعالیت می‌آیند.
 گمرک جمهوری اسلامی در سال 94 به‌رغم کاهش 20 درصدی واردات، مبلغ 13 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد از محل عوارض و حقوق گمرکی کسب کرد. این درآمد در سال گذشته با احتساب تخفیف‌های گمرکی 12 هزار میلیارد تومان بوده است.
 رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: از 32 هزار و 700 هزار کارمند رسمی مخابرات در زمان واگذاری به بخش خصوصی، 9 هزار کارمند به صورت تشویقی بازنشسته شدند.
 رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: در سال ۹۵ طرح‌های هفت‌گانه فولاد استانی به پایان می‌رسد که در بخش واحد آهن اسفنجی 2 طرح در اردیبهشت و خردادماه و 3 طرح دیگر پس از آن در طول سال جاری افتتاح خواهد شد.
 با پرداخت بدهی حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری شرکت انگلیسی شل به ایران، فروش نفت خام به این شرکت اروپایی توسط شرکت ملی نفت ایران آزاد شد.
 معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هیات دولت بنا بر استدلال وزارت جهاد با واردات مشروط گندم موافقت کرد، گفت: واردات این محصول با مجوز وزارت جهاد و تعرفه ۱۰ درصدی امکان‌پذیر است.
 حبیب‌الله بیطرف، رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با انتقاد از عملکرد شهرداری در لغو یک‌جانبه تفاهمنامه انتخاب مهندس ناظر، گفت: نگاه شهرداری تهران به ساختمان فقط کسب درآمد است و به کیفیت توجهی ندارد. در سال ۹۴، ۸ هزار و ۱۸۸ پرونده کارت ارجاع نظارت به سازمان نظام مهندسی از طریق سیستم اتوماسیون شهرداری را داشته است. بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مورد از اینها یعنی ۷۷ درصد پرونده‌ها با متراژ کمتر از ۱۵۰۰ متر بوده است که به صورت آنلاین ظرف کمتر از یک ثانیه یا حداکثر 3 روز تعیین ناظر شده‌اند.
 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای یک میلیون فرصت آموزش مهارتی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شناسایی کرده و در سال ۹۵ اجرایی می‌کند.
 معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از ملاقات و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و هند در اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: میدان گازی فرزاد بی، خرید نفت از ایران و سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی مهم‌ترین محور مذاکره با وزیر نفت هند خواهد بود.
 حسن کریمی، معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: با توجه به اینکه در سال 94 در سخت‌ترین شرایط مالی قرار داشتیم توانستیم 1200 پروژه عمرانی با اعتبار 700 میلیارد تومان در 2 میلیون مترمربع زیربنا در استان تهران اجرا کنیم که با 8 درصد افزایش نسبت به سال 93 روبه‌رو هستیم.
 


Page Generated in 0/0057 sec