printlogo


کد خبر: 155529تاریخ: 1395/1/17 00:00
قائم‌مقام وزیر بهداشت خبر داد
پوشش بیمه‌ای برای 53 قلم دارو

گروه اجتماعی: قائم‌مقام وزیر بهداشت ضمن تشریح برخی مصوبات مجلس برای حوزه سلامت، درباره وضعیت تعرفه‌های 95، پوشش بیمه‌ای
53 قلم دارو و مبلغ بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی توضیحاتی ارائه داد.
ایرج حریرچی با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه سال 95  اظهارداشت: در این جلسه مصوبات مهمی از سوی مجلس تصویب شد. بر این اساس شورایعالی سلامت و امنیت غذایی دائمی شد و تصویب برنامه اجرایی سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت و امنیت غذایی یکی از وظایفی است که این شورا هر ساله به عهده دارد.
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: همچنین ماده 9 این لایحه، تکلیف بیمه‌ تکمیلی و نوع قراردادها را مشخص کرد؛ به طوری که بیمه تکمیلی را خارج از بسته بیمه پایه سلامت برای دستگاه‌های دولتی منع کرد و وزارت اقتصاد و وزارت رفاه مامور نظارت بر این موضوع شدند. همچنین شورایعالی بیمه سلامت مکلف شد هر ساله قبل از انتهای سال، تعرفه‌های درمان بخش‌های خصوصی و دولتی را با حق فنی یکسان و واقعی که جزو بند 6 سیاست‌های ابلاغی رهبری است، تعیین کند.
53 قلم داروی جدید زیر چتر بیمه
به گزارش «وطن‌امروز»،‌ وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره بیمه شدن 53 قلم داروی جدید، عنوان کرد: در دولت قبل اطلاع‌رسانی شد که
224 قلم از داروهای شیمی‌درمانی و بیماران خاص تحت پوشش بیمه قرار گرفت که این موضوع عملیاتی نشده بود و بعد از اصلاح در مصوبه‌ای، بیمه 53 قلم دارو در دولت تصویب شده است.
وضعیت تعرفه پزشکی در سال جدید
حریرچی درباره وضعیت تعرفه‌های پزشکی سال 95 بیان داشت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه، مجموعه شورایعالی بیمه و دولت مکلفند که تعرفه را قبل از سال جدید و با قیمت واقعی مشخص کنند. در این زمینه وزارت بهداشت از آبان‌ماه پیشنهادات خود را ارائه داده و در شورایعالی بیمه نیز مذاکراتی انجام شده است. قائم‌مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه ما پیشنهادات متعددی را با سناریوهای متعدد درباره نحوه تامین منابع لازم و میزان افزایش تعرفه‌ها ارائه داده‌ایم، یادآورشد: بر این اساس امیدواریم دوستان در شورایعالی بیمه زودتر به نتیجه برسند.
طلب 80 هزار میلیاردی مراکز درمانی از بیمه‌ها
سخنگوی وزارت بهداشت درباره کسری بودجه و بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها گفت: تا آخر اسفند سال گذشته بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی 12 هزار و 930 میلیارد تومان برای خدمت‌رسانی به مردم هزینه کردند که اسناد مالی 10 هزار و 755 میلیارد تومان آن به بیمه‌ها ارسال شد. وی از باقی ماندن بیش از 80 هزار میلیارد ریال از بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی در سال 94 خبر داد و افزود: 2 سازمان بیمه‌گر اصلی شامل سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان در مجموع در سال گذشته 4 هزار و 524 میلیارد تومان از این هزینه‌ها را پرداخت کردند و 6 هزار و 230 میلیارد تومان از هزینه‌های سند شده را به وزارت بهداشت پرداخت نکردند و اسناد حدود 2 هزار میلیارد تومان دیگر نیز بزودی به بیمه‌ها ارائه می‌شود. به گفته حریرچی، سازمان تامین اجتماعی حدود 60 درصد از بدهی خود را پرداخت کرده اما سازمان بیمه سلامت عقب‌تر است و از 5 هزار و 424 میلیارد تومان بدهی اعلام شده فقط یکهزار و 532 میلیارد تومان را پرداخت کرده‌اند. قائم‌مقام وزیر بهداشت اضافه کرد: این تاخیر بیمه‌ها باعث شده است برای پرداخت اضافه کار و کارانه پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستانی شرمنده کارکنان بیمارستان‌ها باشیم بویژه اینکه از بسیاری از پزشکان مطابق قانون خواسته‌ایم تمام‌وقت در بخش بیمارستان دولتی باشند و مطب خود را تعطیل کنند.
زوج‌های نابارور در کانون توجه
حریرچی درباره برنامه وزارت بهداشت در زمینه حمایت از زوج‌های نابارور تصریح کرد: وزارت بهداشت برنامه‌های وسیعی در این زمینه دارد. بر این اساس برای حمایت از زوج‌های نابارور از کف هرم آغاز می‌کنیم و اقشار محروم و آسیب‌پذیر را در این زمینه حمایت کرده و مراکز درمان ناباروری جدید ایجاد می‌کنیم.
 


Page Generated in 0/0049 sec