printlogo


کد خبر: 155533تاریخ: 1395/1/17 00:00
اخبار

حاشیه‌ها ادامه دارد
سردرگمی پذیرفته‌شدگان استخدام آموزش و پرورش
برگزاری دوره‌های پودمانی مجازی، خوابگاه، شهریه، محقق نشدن وعده وام و انتقالی از مشکلات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش است که آنها را دچار سردرگمی کرده است. گویا نقطه پایانی برای حاشیه‌های استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش وجود ندارد، حاشیه‌هایی که با دردسر همراه است و بیش از یک‌سال است مشکلاتی را برای پذیرفته‌شدگان به وجود آورده است.
پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش پس از موفقیت در آزمون استخدامی این وزارتخانه باید دوره‌های یک‌ساله آموزشی تربیت حرفه‌ای معلمی را بگذرانند اما به دلیل وقفه‌ای که در اعلام نتایج به وجود آمد این دوره‌ها به ۶ ماه تبدیل شد. قرار بود دوره‌ها از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شود اما برخی پردیس‌ها با تاخیر دوره‌های آموزشی را شروع کردند و برای برخی پذیرفته‌شدگان کلاسی برگزار نشد.
تأخیر در برگزاری دوره‌های آموزشی
به گزارش مهر، تاکنون برای پذیرفته‌شدگان رشته‌های فنی آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش کلاسی برگزار نشده و دوره‌ها به صورت الکترونیکی اجرا می‌شود که این موضوع مشکلاتی را برای پذیرفته‌شدگان به همراه دارد. یکی از پذیرفته‌شدگان رشته فنی استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش در این‌باره بیان داشت: آموزش دروس به صورت الکترونیکی است که فیلم دروس را روی سایت گذاشته‌اند و باید متن‌ها را بخوانیم، تنها در یکی از دروس، استادی به صورت مجازی تدریس می‌کند که از روی کتاب می‌خواند و چیزی متوجه نمی‌شویم. وی خاطرنشان کرد: مشکل ما کلاس‌های کارورزی است که پیش از این اعلام کردند ۱۵ اسفند شروع می‌شود و  بعد به
۱۵ فروردین موکول شد و هیچ اطلاعیه‌ای هم  اعلام نشد و وضعیت‌مان نامشخص است.
ابهام در برگزاری پودمان
مجری برگزاری کلاس‌های پذیرفته‌شدگان فنی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است که کلاس‌های دوره در ۲ پودمان اجرا می‌شود که پودمان اول باید از اسفندماه سال ۹۴ برگزار می‌شد و پودمان دوم از اواخر اردیبهشت ماه ۹۵ برگزار می‌شود. این درحالی است که پذیرفته‌شدگان می‌گویند نمی‌دانیم پودمان دوره اول چگونه گذشت که حالا قرار است در اردیبهشت‌ماه پودمان دوره دوم آغاز شود. خوابگاه، شهریه، محقق نشدن وعده وام و انتقالی از دیگر مشکلات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش است. مشکلات پذیرفته‌شدگان این پرسش را به‌وجود می‌آورد که آیا تربیت حرفه‌ای معلم، با سطح کیفی پایین دوره‌ها و بلاتکلیف گذاشتن دانش‌پذیران که موجب بی‌انگیزگی آنان شده است محقق خواهد شد؟


گسترش مترو در گرو همکاری دولت
معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران بر ضرورت و اهمیت توسعه مترو در سال 95 تاکید کرد و خواستار همکاری و تعامل دولت در راستای این هدف شد. به گزارش «وطن امروز»، سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران با اشاره به ضرورت توسعه خطوط مترو در سال آتی اظهار داشت: توسعه خطوط مترو یکی از ضرورت‌های خطوط حمل‌ونقل شهری است، بنابراین ساخت‌‌وساز مترو را بدون تعطیلی و وقفه در سال جدید پیگیری خواهیم کرد. وی با اشاره به وعده‌های دولت در زمینه پرداخت اعتبارات مالی تاکید کرد: توسعه خطوط مترو حق مسلم شهروندان است و شهرداری تهران در راستای پیگیری مطالبه این حقوق از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. تشکری‌هاشمی اظهار امیدواری کرد دولت نیز در زمینه تامین فایناس همکاری لازم را به عمل آورد تا این نیاز اساسی مردم تامین شود. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران  با اشاره به توسعه خطوط متروی برون‌شهری در سال آتی  بیان داشت: توسعه خطوط متروی برون‌شهری بخشی از اولویت‌های معاونت حمل‌ونقل در سال آتی خواهد بود. به گفته تشکری‌هاشمی، تلاش ما این است که متروی فرودگاه امام خمینی(ره) به سرانجام برسد، درباره متروی اسلامشهر نیز تلاش‌ها و پیگیری‌هایی وجود دارد که امیدواریم با رفع ابهامات درباره راه‌اندازی این خط تصمیم‌های لازم اتخاذ شود.


Page Generated in 0/0051 sec