printlogo


کد خبر: 155536تاریخ: 1395/1/17 00:00
نبض جامعه

سازمان حج و زیارت اعلام کرد
تکذیب خبر تعیین وضعیت  اعزام حج95
پس از انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه وضعیت اعزام زائران به حج تمتع مشخص شده است سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد. به گزارش«وطن امروز»، سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای، خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مشخص شدن وضعیت اعزام زائران ایرانی به حج تمتع را تکذیب کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت براساس وظیفه و مأموریت خود برنامه‌های مربوط به اعزام زائران ایرانی به حج تمتع امسال را طبق روال دنبال می‌کنند، بنابراین هرگونه تصمیم و تغییری در برنامه اعزام زائران ایرانی به حج تمتع سال جاری فقط از طریق رسانه‌ها و سایت‌های معتبر و پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و بعثه رهبری به مردم و متقاضیان تشرف به حج تمتع سال 95 اطلاع داده خواهد شد. این در حالی است که حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز طی روزهای گذشته با بیان موانع ایجاد شده برای سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان برای گفت‌وگو درباره حج 95 گفته است: «در سال جدید همه باید تلاش کنیم تا با کمک یکدیگر و جدیت کامل گام‌های اساسی‌تری برای تحقق اهداف نظام درحوزه حج و زیارت برداریم». وی با اشاره به اینکه وزیر خارجه عربستان اعلام کرده است موضوع حج از روابط سیاسی 2 کشور جداست، افزود: آنچه در عمل مشاهده می‌شود مغایر با این گفته سعودی‌هاست.

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی
با آغاز فعالیت سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی دانش‌آموزان دوره ابتدایی و پیش‌دانشگاهی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام کتب درسی سال تحصیلی آینده اقدام کنند. لیدا نیک‌روش، مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش در این‌باره اظهار داشت:‌ با فعالیت سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www. ir text book.ir دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم دوره ابتدایی تا
31 اردیبهشت می‌توانند به صورت گروهی و انفرادی نسبت به ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده(مهر امسال) اقدام کنند.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام کتب درسی کلاس‌اولی‌‌های سال تحصیلی جدید با تأخیر از اول خرداد آغاز شده و تا
20 شهریورماه ادامه دارد، به فارس گفت: دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم در حال حاضر در مدارس حضور دارند و جزو دانش‌آموزان ما محسوب می‌شوند و ثبت‌نام کتب درسی آنها حدود یک ماه و نیم جلوتر از کلاس‌اولی‌های سال جدید انجام می‌شود. مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، خاطرنشان کرد:‌  تا 31 اردیبهشت نیز امکان ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به صورت انفرادی و گروهی در سراسر کشور و در سایت
www. ir text book.ir فراهم است.

برگزاری همایش
نقد دولت در حوزه سلامت
دومین همایش ملی نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت از مورخ 22 تا 23 اردیبهشت با محوریت بررسی دستاوردها و چالش‌های طرح تحول سلامت برگزار می‌شود.
به گزارش«وطن امروز» امید براتی، رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آستانه برگزاری دومین همایش ملی نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت، اظهار داشت: این همایش تحت عنوان «طرح تحول سلامت، دستاوردها و چالش‌ها» 22 تا 23 اردیبهشت ماه سال 1395 درسالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد. وی درباره محورهای این همایش افزود: طرح تحول سلامت، دستاوردها و چالش‌ها، همراستایی طرح تحول با برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلان، تولیت یکپارچه یا هماهنگ نظام سلامت، پایداری و تخصیص بهینه منابع سلامت، همکاری بین بخشی و مشارکت مردم در ارتقای سلامت و چالش‌های مشارکت با بخش خصوصی در نظام ارائه خدمات سلامت جزو محورهای مهم این همایش است.


Page Generated in 0/0048 sec