printlogo


کد خبر: 155542تاریخ: 1395/1/17 00:00
رویدادها

انتشار فراخوان نهمین دوره
جایزه ادبی «آیینه نبی(ص)»
دبیر کنگره «آیینه نبی(ص)» از انتشار فراخوان نهمین دوره این کنگره ادبی خبر داد. به گزارش مهر، احمد ابراهیمی با بیان اینکه این جایزه ادبی ویژه شاعران جوان آیینی کشور است، افزود: نهمین دوره این جایزه ادبی، همزمان با ولادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام در مرودشت برگزار خواهد شد. وی افزود: این جشنواره در 2 بخش اصلی و بخش جنبی برگزار خواهد شد که بخش اصلی به اشعار جدید (تک اثر) شاعران جوان کشور با موضوع تبیین ابعاد آسمانی شخصیت سترگ و ارجمند حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام اختصاص خواهد داشت. ضمن آنکه در بخش جنبی این جایزه ادبی نیز اشعار جدید (تک اثر) شاعران جوان با رویکرد و ارزش‌های والای آیینی و مذهبی ارائه خواهد شد و شاعران برگزیده دعوت، تقدیر و تکریم خواهند شد. به گفته دبیر کنگره «آیینه نبی(ص)»، جایزه ادبی شعر آیینه نبی(ص) گرامیداشت مقام والای حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، هرساله به صورت کاملا مردمی و خصوصی برگزار شده و شاعران سراسر کشور، با حضور در شهرستان مرودشت و برگزاری مراسمی ویژه، در این کنگره به شعرخوانی می‌پردازند. شاعران جوان کشور می‌توانند برای ارائه اثر خود به این جشنواره و آگاهی از شرایط حضور در آن، تا پایان فروردین‌ماه امسال به وبلاگ اختصاصی این جشنواره به نشانی
http://www.aeini۱۴.blogfa.com مراجعه کنند.

مجتبی راعی، داور جشنواره کربلایی «نهج»:
سفر به کربلا برای فیلمساز
 اثربخش است
مجتبی راعی کارگردان کشورمان و داور جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کربلایی «نهج» گفت: نهج اتفاق مبارکی است که فیلمسازها را دعوت می‌کند و با فضای کربلا و زیارت آشنا می‌شوند. حتی اگر هیچوقت در فیلم‌هایشان به این موضوع اشاره نکنند، مطمئن باشید تأثیری که در روحشان می‌گذارد، کار خودش را خواهد کرد. به گزارش فارس، مجتبی راعی کارگردان فیلم سینمایی «عصر روز دهم» و داور دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهج» که این روزها در کربلای معلی در حال برگزاری است، درباره ویژگی‌های این جشنواره گفت: «نهج» اتفاق مبارکی است که فیلمسازها را دعوت می‌کند و با فضای کربلا و زیارت آشنا می‌شوند. این جشنواره تا همین حد که جوانان را در این فضا گرد هم می‌آورد و آنها این فضا را لمس می‌کنند، خدمت بزرگی می‌کند. این کارگردان سینما تأکید کرد: نقطه قوت جشنواره اسم کربلا و اسم امام حسین(ع) است که خیلی کاربرد دارد، حتی شرکت‌کنندگانی که مسلمان نیستند هم به نوعی دعوت می‌شوند. چون فیلمی ساخته‌اند که به فرهنگ حسینی و اخلاق حسنه مرتبط می‌شود. این سرمایه خیلی خوبی است و البته به صورت جدی هم نیاز به حراست دارد. راه‌اندازی جشنواره کار سختی نیست اما  ادامه آن دشوار است، چون در ادامه می‌تواند از اعتبار ساقط شود یا اینکه اعتبار کسب کند. این بستگی به عملکرد برگزارکنندگان دارد. راعی در پایان خاطرنشان کرد: من «عصر روز دهم» را در اینجا (کربلا) ساختم و هر بار که می‌آیم لوکیشن‌های آن را می‌بینم،‌ خوشحال می‌شوم که در عمرم چنین کاری را ساختم. از مرحوم رسول ملاقلی‌پور هم یاد می‌کنم که شروع‌کننده آن کار بود و از خدا برایش رحمت طلب می‌کنم، ان‌شاءالله که جای خوبی است.

«استرداد»
به شبکه نمایش خانگی می‌رود
شورای صدور پروانه نمایش خانگی در آخرین جلسه برگزارشده خود با عرضه ۵عنوان فیلم موافقت کرد که فیلم «استرداد» به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری و به کارگردانی علی غفاری از جمله آنهاست.  طبق تصمیم اخذ شده در شورا قرار است فیلم‌های «دو دوست» به تهیه‌کنندگی اصغر بانکی و کارگردانی محمد بانکی، «استرداد» به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری و کارگردانی علی غفاری، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» به تهیه‌کنندگی یوسف صمدزاده و کارگردانی شهرام مسلخی، «یک روز طولانی» به تهیه‌کنندگی مرتضی یونس‌زاده و کارگردانی بابک بهرام‌بیگی و «قراری برای مرگ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حجت‌الله رئیسی به شبکه نمایش خانگی برای تماشای مردم بپیوندند. همچنین در این جلسه با عرضه 6عنوان فیلم کوتاه، 6 عنوان فیلم خارجی و 5 عنوان فیلم مستند نیز موافقت به عمل آمد.
 


Page Generated in 0/0053 sec