printlogo


کد خبر: 155554تاریخ: 1395/1/17 00:00
چهارگوشه

990 نفر قربانی خشونت پلیس آمریکا در 2015
روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد: در سال 2015 در مجموع 990 نفر در آمریکا به ضرب گلوله پلیس کشته شدند. این روزنامه نوشت در 3 ماه ابتدایی سال جاری نیز پلیس آمریکا 256 نفر را به ضرب گلوله از پای درآورد.  در حالی‌که آمار تلفات غیرنظامیان در آمریکا در حملات نیروهای پلیس همچنان در حال افزایش است، اقدامات خشونت‌بار ماموران پلیس و توسل آنها به سلاح‌های مرگبار موجی از نارضایتی در جامعه آمریکا به راه انداخته است.

قدیروف به سوریه می‌رود
 رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور چچن به خبرگزاری نووستی گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه 2 بار از من دعوت کرده که به این کشور سفر کنم اما زمان آن حاصل نشد. بی‌تردید من قصد دارم به سوریه سفر کنم. وی گفت که به عنوان رئیس‌جمهور چچن به سوریه سفر خواهد کرد. انتخابات ریاست جمهوری چچن قرار است در سپتامبر برگزار شود و دوره ریاست قدیروف در ماه آوریل به پایان می‌رسد. قدیروف به گفته خودش تنها یک بار پیش از جنگ سوریه به دمشق رفته بود.

تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه وین
وزارت کشور اتریش دوشنبه اعلام کرد که پس از اخراج شماری از کارکنان فرودگاه وین به علت گرایش به گروه تروریستی داعش، تدابیر شدید امنیتی از امروز در فرودگاه این شهر برقرار شده است. این وزارتخانه تأکید کرد، کنترل و بازرسی از برخی کارکنان نیز صورت می‌گیرد که در صورت ارتباط هرکدام از آنها با گروه‌های افراطی، از کار اخراج و به پلیس تحویل داده شوند. بعد از حملات تروریستی در بروکسل، تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های اروپایی بویژه پایتخت‌ها تشدید شده است.

حمله جنگنده‌های آمریکایی به کنسولگری ترکیه
یک هواپیمای ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا کنسولگری ترکیه در شهر موصل عراق را که در کنترل گروه تروریستی داعش قرار دارد، بمباران کرد.  وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای در این‌ باره اعلام کرد، دیدگاه دولت آنکارا درباره این حمله لحاظ شده و تاییدیه آنکارا در این زمینه اخذ شده بود. این حمله در ساعت 3 بامداد دوشنبه انجام شد.

هلاکت سخنگوی النصره در ادلب
در حمله روز یکشنبه جنگنده‌های سوری به ادلب، ابوفراس السوری، سخنگوی گروه تروریستی جبهه النصره، شاخه سوری القاعده به‌همراه فرزندش و ۲۰ تن از عناصر تروریست‌ها در ادلب از پای درآمدند. این حملات 2 روز پس از آن صورت می‌گیرد که النصره شهرک العیس در استان حلب (در مجاورت ادلب) را به اشغال خود درآورد.
 


Page Generated in 0/0045 sec