printlogo


کد خبر: 155571تاریخ: 1395/1/17 00:00
آیت‌الله آملی‌لاریجانی:
تضعیف توانمندی‌های موشکی کشور خیانت است

گروه سیاسی: واکنش‌ها به توئیت هاشمی‌رفسنجانی در تخریب دستاوردهای موشکی کشورمان همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین واکنش، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه ضمن خیانت دانستن تضعیف، تخریب و زیر سوال بردن توانمندی‌ها، تلاش‌ها و دستاوردهای نظامی، امنیتی و موشکی کشور به بهانه آزادی بیان، از دادستان‌های سراسر کشور خواست تمام سخنان و تحرکات در این زمینه را رصد و با آن برخورد قانونی کنند.
رئیس قوه‌قضائیه که در جلسه مسؤولان عالی قضایی سخن می‌گفت، ابراز برخی سخنان و اظهارنظر‌ها درباره اینکه امروز زمان موشک نیست بلکه وقت مذاکره است را در شرایط کنونی کشور و جهان نادرست توصیف کرد و با بیان اینکه به کار بردن چنین تعابیری اگر آگاهانه باشد خیانت به کشور است، افزود: اگر دانشمندان هسته‌ای و جوان‌های با استعداد ما نبودند و این میزان از غنی‌سازی را نداشتیم آیا غربی‌ها پای میز مذاکره می‌آمدند. آملی‌لاریجانی تصریح کرد: عده‌ای با ادعای آزادی بیان، راهبردهای مهم امنیتی کشور را زیر سوال می‌برند و در طریق تضعیف و تخریب توانمندی‌‌های امنیتی نظام، گام برمی‌دارند و البته گویا مرسوم شده است که عده‌ای به بهانه آزادی بیان بسیاری از توانمندی‌ها و دستاوردهای عرصه‌ها و ارکان مختلف نظام را زیر سوال ببرند و از جمله در این میان قوه‌قضائیه را نیز تخریب و تضعیف کنند. وی با تاکید بر اینکه اگر توانایی موشکی کشور را زیر سوال ببریم و به بهانه نقد آن را تخریب و تضعیف کنیم به کشور خیانت کرده‌ایم، افزود: زیر سوال بردن توانایی‌های دفاعی، امنیتی و نظامی کشور، عملکردها و اصول و آرمان‌های نظام به بهانه نقد از سوی افراد مختلف، منصفانه نیست و نباید در کشور باب شود. رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه نباید صحنه را برای ورود افرادی که توانمندی‌های امنیتی، نظامی و آرمان‌ها و اصول نظام را تخریب و تضعیف می‌کنند باز گذاشت، ابراز امیدواری کرد با توجه به ارشادات مقام معظم رهبری، مردم و مسؤولان با همدلی و وحدت مسیر روشن و رو به تکامل انقلاب اسلامی را طی کنند.
پاسخ به ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهور اسبق
یکی دیگر از نکاتی که رئیس قوه‌قضائیه به آن اشاره کرد، ماجرای ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات بود. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در این‌باره گفت: دادستان تهران بنابر اختیارات و مستندات قانونی فردی را ممنوع‌التصویر کرده است و سخنگوی قوه‌قضائیه نیز بارها این موضوع را مستنداً تبیین و تشریح کرده است؛ بنده نیز در پاسخ به دبیر شورایعالی امنیت ملی مستندات این موضوع را اعلام کرده‌ام، با این وجود برخی‌ها اعلام کرده‌اند که این ممنوع‌التصویری درست نیست و هیچ مستند قانونی ندارد. رئیس قوه‌قضائیه با تاکید بر اینکه نقد سالم این نیست که یک موضوع را بدون آنکه حرف طرف مقابل را بشنوند، بارها تکرار کنند، گفت: مجری قانون فهم خود از قانون را اجرا می‌کند و قاضی نیز براساس فهم خود از قانون، حکم صادر می‌کند و لذا تکرار زیر سوال بردن برخی اقدامات قانونی، فراتر از قانون و در واقع تخریب و تضعیف قوه قضائیه است. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه از جمله در مقام نمایندگی مجلس نیز نمی‌توان هر افترا و توهینی را به استناد آزادی بیان مطرح کرد، گفت: با توجه به تفسیر اصل 86 قانون اساسی توسط شورای محترم نگهبان در سال 80، تردیدی وجود ندارد که در جرم توهین و افترا و سایر جرایم هیچ فرقی بین نماینده مجلس و غیرنماینده مجلس وجود ندارد و تشخیص جرم هم جز با قاضی رسیدگی‌‌کننده نیست.
اقتصاد مقاومتی؛پاسخ به رئیس‌جمهور آمریکا
رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور آمریکا از موضعی قیم‌مآبانه درباره شرایط برجام و رفع تحریم‌ها سخن گفته است گویی قرار است هدیه‌ای به جمهوری اسلامی ایران بدهد! در حالی که طبق توافق صورت گرفته باید اقداماتی در جهت این توافق در زمینه رفع تحریم‌ها انجام دهد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی تاکید کرد: متاسفانه آمریکایی‌ها با فرافکنی برخی شرکت‌هایی را که مایل به همکاری با ایران هستند تحت فشار قرار می‌دهند و آنان را به بهانه اینکه مشخص نیست در درازمدت چه می‌شود از همکاری با ایران برحذر می‌دارند و اعلام می‌کنند این شرکت‌ها به خاطر درج جمله نابودی اسرائیل روی موشک‌های رزمایش اخیر، از همکاری با ایران هراس دارند. رئیس قوه‌قضائیه با تاکید بر اینکه دنیا چنین فرافکنی‌هایی را از سوی آمریکا نمی‌پذیرد و با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اکنون بر خلاف توافق برجام عمل می‌کنند، افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران بر سر مصالح و منافع خود با کسی مصالحه نمی‌کند و با وجود داشتن منابع غنی و استعدادهای فراوان در کشور به هر قیمتی حاضر به سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران نیست. آیت‌الله آملی‌لاریجانی اقتصاد مقاومتی را پاسخ عملی جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری به فرافکنی‌ها و سخنان قیم‌مآبانه رئیس‌جمهور آمریکا دانست و ابراز امیدواری کرد دولت تمام توان و تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهد و نگذارد تصورات غلط آمریکایی‌ها و دولت‌های سلطه عملیاتی شود.
 


Page Generated in 0/0064 sec