printlogo


کد خبر: 155585تاریخ: 1395/1/18 00:00
اخبار

معرفی برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی
 «هنر متعهد به حقیقت» با گرامیداشت فرج‌الله سلحشور
نشست خبری «هفته هنر انقلاب اسلامی» با حضور فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری و عبدالحمید قره‌داغی قائم مقام معاون هنری حوزه هنری و دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور اهالی رسانه برگزار شد. فاضل نظری در این نشست با اشاره به اینکه سازمان صداوسیما مشارکت فعال در پوشش برنامه‌های هفته هنری انقلاب اسلامی دارد، بیان کرد: «در این رویداد قرار است چهره هنری انقلاب در سال ۹۴ از بین کسانی که فعالیت‌هایشان را سال گذشته عرضه کرده‌اند انتخاب شود.» در این فهرست هنرمندانی چون جواد افشار کارگردان سریال «کیمیا»، بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب «دختر شینا»، مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»، هادی محمدیان کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم»، پرویز پرستویی بازیگر فیلم «بادیگارد»، سارا عرفانی نویسنده کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای»، دانیال فرخ طراح پوسترهای انقلابی، عبدالحمید قدیریان خالق نمایشگاه «آسمان حسین» و حسین مسافرآستانه حضور دارند و قرار است در جشن سه‌شنبه هفته آینده در تالار سوره چهره سال هنر انقلاب اسلامی معرفی ‌شود. نظری با اشاره به اینکه شعار این رویداد «هنر متعهد به حقیقت» است، اظهار کرد: «این شعار براساس فرمایشات مقام معظم رهبری انتخاب شده است.» در ادامه نشست قره‌داغی دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی نیز در سخنانی گفت: «این رویداد از جمعه آینده فعالیت‌های خود را با دیدار با خانواده‌های شهدای هنرمند آغاز می‌کند. شنبه به عنوان اولین روز کاری به زیارت مزار شهدا و مزار شهید آوینی خواهیم رفت. روز دوشنبه هم مراسم بزرگداشت فرج‌الله سلحشور با حضور مسؤولان هنری و کشوری برگزار می‌شود.» همچنین در این یک هفته نمایش فیلم‌ها در سینماهای حوزه هنری به صورت نیم‌بها خواهد بود.

اعلام برنامه‌های دومین دوره جشنواره فیلم «سما»
تجدید میثاق با آرمان‌های سید شهیدان اهل قلم
نشست خبری دومین دوره جشنواره فیلم کوتاه «سما» با حضور مجتبی امینی، دبیر این جشنواره در محل موسسه شهید آوینی برگزار شد. در این نشست مجتبی امینی ضمن ارائه آماری به استقبال صورت گرفته در اولین دوره جشنواره اشاره کرد و درباره دومین دوره جشنواره عنوان داشت: از آغاز فعالیت دبیرخانه، ۱۹۱۷ اثر در ۵ بخش کوتاه، مستند، فیلمنامه، پویانمایی و بخش عروج از منا به دبیرخانه ارسال شد. بخش «عروج از منا» برای نخستین‌بار در این جشنواره گنجانده شده که دارای 2 بخش فیلمنامه و بخش مستند است. دبیر دومین جشنواره فیلم «سما» افزود: از بین آثار ارسالی به دبیرخانه ۲۷۵ اثر که شامل ۱۰ درصد کل آثار است، به بخش رقابتی راه یافته است. در این میان ۱۱ اثر در بخش داستانی نسل نو، ۱۱ اثر در بخش مستند نسل نو، ۴ اثر در بخش پویانمایی نسل نو، ۵۵ اثر در بخش داستانی ملی، ۵۲ اثر در بخش مستند ملی، ۱۵ اثر در بخش پویانمایی ملی، ۸۴ اثر در بخش فیلمنامه، ۱۶ اثر در بخش مستند عروج از منا و ۲۷ اثر در بخش فیلمنامه عروج از منا به بخش رقابتی راه یافتند. امینی با اشاره به برنامه‌های دومین دوره جشنواره افزود: در این دوره از جشنواره مراسم افتتاحیه برگزار نمی‌شود و صبح روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی به همراه تعدادی از فیلمسازان بر سر مزار این شهید مطهر حاضر می‌شویم و با او بیعت می‌کنیم. وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم «سما» پنجشنبه ۲۶ فروردین‌ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود، افزود: ۴ سمینار آموزشی در این دوره از جشنواره برگزار می‌شود که شامل سمینار بازیگری با حضور رضا کیانیان در روز اول، سمینار نقد در حوزه فرهنگ و هنر با حضور مسعود فراستی در روز دوم، سمینار کارگردانی با حضور همایون اسعدی در روز سوم و سمینار تصویر و دیجیتال با حضور محمود کلاری
خواهد بود.

حسین کیانی به تئاترشهر می‌رود
حسین کیانی پاییز امسال نمایشی را در سالن اصلی «تئاترشهر» اجرا می‌کند.
به گزارش ایسنا، این کارگردان که تا آخر فروردین‌ماه نمایش «مضحکه شبیه قتل» را در تئاتر «باران» روی صحنه دارد، بیان کرد:‌ طبق توافق شفاهی با مدیریت تئاترشهر قرار است آذر و دی‌ماه امسال یعنی بعد از پایان ماه‌های محرم و صفر نمایشی را در سالن اصلی این مجموعه اجرا کنم که در تلاش هستم نمایش «مرگ در حمام بنفش» را برای آن زمان آماده کنم. کیانی گفت: اگر به هر دلیلی امکان اجرای این نمایش را پیدا نکنم چند جایگزین دارم که یکی از آنها را انتخاب خواهم کرد.


Page Generated in 0/0072 sec