printlogo


کد خبر: 155615تاریخ: 1395/1/18 00:00
اخبار

رئیسی مشاور عالی
رئیس قوه‌قضائیه شد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، دادستان سابق کل کشور که اخیرا با حکم رهبر حکیم انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شده بود، از سوی آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی به عنوان مشاور عالی رئیس قوه‌قضائیه منصوب شد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه دادستان کل کشور گفت: از آقای رئیسی تقاضا کردم اتصال‌ خود را با دستگاه قضایی قطع نکند و به عنوان مشاور عالی بنده به ما کمک کند که ایشان هم پذیرفت.

عجب روح کثیفی دارد برجام
محمدجواد لاریجانی تحلیلگر ارشد مسائل راهبردی و دیپلمات باسابقه کشورمان در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: تحریم‌های لغو شده روی کاغذ برجام هم  عمدتاً محقق نخواهد شد و ما باید به فکر کار خود باشیم و زمان و فرصت‌ها را از دست ندهیم. وی با بیان اینکه هر قدر مماشات کنیم میزان باج‌خواهی آنان بیشتر می‌شود زیرا معتقدند استیصال، ما را به برجام رساند و لذا برجام‌های دیگر هم با این روش دیر یا زود حاصل می‌شود، افزود: درحالی که «فهم نادرست از سیاست آمریکا و غرب» و «تصویر غیرواقعی از وضعیت» و «نادیده گرفتن توانمندی‌های ملی» با شعار «منافع ملی» ما را در این مسیر نافرجام قرار داده است و لاغیر.  دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره نقض روح برجام، گفت: آمریکا می‌گوید ایران متن برجام را نقض نکرده ولی روح آن را نقض کرده؛ و قطعنامه 2231 را نقض کرد. اما روح آن چیست؟ اجتناب از هر عمل یا گفتاری که آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناراحت می‌کند! عجب روح کثیفی دارد برجام! لاریجانی درباره اقدامات ایران در واکنش به بدعهدی طرف غربی گفت: باید طفره رفتن غرب را ساعت به ساعت و روز به روز به عنوان تخلفات از تعهدات ثبت و به دبیرکل گزارش دهیم و به آمریکا و دولت‌های اروپایی رسماً اعلام کنیم مثلاً تا 3 ماه دیگر اگر تعهدات خود را عملی نکنند برجام را یک سند «مرده و به گور شده» فرض خواهیم کرد.  

رقابت ۱۳۸ داوطلب انتخابات مجلس برای کسب ۶۹ کرسی
محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه وزارت کشور 2 تاریخ 27 فروردین و 10 اردیبهشت را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود و این شورا با تاریخ
10 اردیبهشت‌ماه موافقت کرده است، اظهار داشت: در مرحله اول انتخابات 221 نماینده از 207 حوزه انتخاب شدند و مرحله دوم انتخابات در 56 حوزه برای انتخاب
69 نماینده برگزار خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه «در جریان این انتخابات 138 نفر با هم رقابت می‌کنند و 15 هزار و 800 صندوق رأی در این انتخابات خواهیم داشت»، ادامه داد: انتخابات در مرحله دوم در 21 استان برگزار می‌شود و از نظر تهیه تعرفه و امکانات برای برگزاری انتخابات تدابیر و اقدامات لازم انجام شده است. مقیمی با ابراز اینکه «از صندوق‌هایی که برای انتخابات خبرگان استفاده شد برای این انتخابات استفاده خواهیم کرد» در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات در این مرحله به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد یا نه، گفت: مرحله دوم انتخابات ‌مانند مرحله اول برگزار خواهد شد. همان‌طور که اطلاع دارید شورای نگهبان ایراداتی را به سیستم ارائه‌شده برای برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی گرفته که این ایرادات همچنان باقی است و انتخابات در این مرحله ‌مانند مرحله اول برگزار خواهد شد.

نوبخت مذاکره محرمانه با آل‌سعود را تکذیب کرد
طی چند روز گذشته در محافل سیاسی کشور بحث گفت‌وگوهای محرمانه بین ایران و عربستان با وساطت کشور عمان مطرح بوده است. این موضوع در نشست خبری روز گذشته محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با خبرنگاران، یکی از سوالات خبرنگاران بود. نوبخت درباره مذاکرات محرمانه ایران و عربستان با وساطت عمان، گفت: در حال حاضر هیچ مذاکره رسمی یا محرمانه‌ای با عربستان نداریم. وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: برخی کشورهای همسایه تلاش می‌کنند درباره روابط ایران و عربستان وساطت کنند، اما مواضع جمهوری اسلامی ایران روشن است و اقداماتی بوده که از سوی عربستان رخ داده و باید اصلاح شود.
 


Page Generated in 0/0050 sec