printlogo


کد خبر: 155623تاریخ: 1395/1/18 00:00
سرخط خبر

 بررسی آمار سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از افزایش ۴۳ درصدی واردات مواد نفتی در سال ۹۴ است.
 طبق گزارش صورت‌های مالی حسابرسی‌شده بانک سینا، بدهکار عمده این بانک، شرکت‌های گروه بنیاد مستضعفان هستند. براساس گزارش حسابرس صورت‌های مالی 6 ماهه اول سال 94 بانک سینا، مانده تسهیلات اعطایی و مطالبات اشخاص غیردولتی بانک و سایر حساب‌ها و اسناد دریافتی بانک به ترتیب شامل 1421 میلیارد تومان و 568 میلیارد تومان طلب از شرکت‌های گروه بنیاد مستضعفان می‌شود.
 رئیس اتاق بازرگانی تهران با ابراز نگرانی فعالان اقتصادی از قیمت‌شکنی و نفوذ منفی بانک مرکزی در بازار به دلیل اجرای سیاست تک‌نرخی‌کردن ارز، گفت: دولت نباید با نفوذ خود، نرخ دلار را تثبیت کند.
 قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور هوانوردی گفت: قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس خردادماه امسال نهایی می‌شود.
 مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش از پهلوگیری نخستین کشتی این شرکت در بنادر آفریقا پس از لغو تحریم‎ها خبر داد.
 مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران گفت: در مجموع ۳۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران شناسایی شده که از این رقم، ۱۰ هزار حلقه چاه خانگی در سطح شهر تهران است که طبق بخشنامه وزارت نیرو این چاه‌ها را نمی‌بندیم بلکه شناسایی و با صدور مجوز قانونمند می‌کنیم. همچنین چاه‌های غیرمجاز موجود در شهرهای بالای 200 هزار نفر و چاه‌هایی که در قانون تعیین تکلیف کشاورزی قرار می‌گیرند قانونی می‌شوند.
 وزارت نفت طرح حذف کارت سوخت را به دولت ارائه داد و این طرح در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال بررسی است.
 وزیر نیرو گفت: طرح ارائه‌شده از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) درباره احداث عسلویه آب و برق در جنوب کشور به دولت ارائه شده و در حال بررسی است.
 رئیس کل سازمان امور مالیاتی از اجرای سراسری طرح جامع مالیاتی تا ۱۵ بهمن ۹۵ خبر داد.
 مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: ایران برای توسعه صنعت پتروشیمی خود به ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در۱۰ سال آینده نیاز دارد.
 براساس مصوبه نمایندگان مجلس، متخلفان بهره‌برداری از جنگل‌ها علاوه بر جبران خسارت، ملزم به پرداخت جریمه‌ای تا
5 برابر خسارت واردشده به جنگل یا مرتع و زیستگاه مورد بهره‌برداری یا تلف‌شده شدند.
 اداره ‌کل استاندارد تهران اعلام کرد: دستمال کاغذی با برندهای پرسا، نیکزی، پامچال،
 NANIZ غیراستاندارد است و از بازار جمع‌آوری می‌شود.
 معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از وجود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه‌تمام آبی در کشور خبر داد.
 نایب‌رئیس اتاق ایران و چین گفت: سهم کشور از تجارت جهانی ۲۰ درصد کاهش یافته و فعالیت قاچاقچیان در کشور ۴ برابر فعالان رسمی اقتصادی است.
 اینترنشنال‌بیزینس‌تایمز نوشت: وکلای شرکت‌های اروپایی، آسیایی و آمریکایی، به‌رغم رفع تحریم‌های ضدایرانی، همچنان به موکلان‌شان سفارش می‌کنند از انجام هرگونه تجارت با ایران خودداری کنند.
 مجموع حق بیمه یک فرد مشمول قانون کار حداقل‌بگیر در سال گذشته بدون اضافه‌کاری و دیگر دریافتی‌ها، ۲۱۳ هزار و ۷۲۷ تومان بود که این رقم در سال جاری به ۲۴۳ هزار و ۶۴۸ تومان افزایش یافت.
 وزارت کار در اطلاعیه‌ای از متقاضیان طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانیان - کارا کارت- خواست برای طی مراحل ثبت‌نام به سامانه  www.samanehrefah.ir مراجعه کنند.
 سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ۷ ردیف تعرفه‌ای را از دریافت ارز دولتی محروم اعلام کرد.
 معاون وزیر ارتباطات از احتمال تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت در سال جاری خبر داد.
 


Page Generated in 0/0059 sec