printlogo


کد خبر: 155631تاریخ: 1395/1/18 00:00
اخبار

نقشه شوم پسر جوان برملا شد
دوئل اسیدپاشی در ولنجک
بامداد روز گذشته یک مورد اسیدپاشی در یکی از مناطق شمالی تهران به وقوع پیوست که طی آن ۲ مصدوم به بیمارستان منتقل شدند. به گزارش فارس، یک مورد اسید پاشی بامداد روزگذشته در منطقه ولنجک پایتخت اتفاق افتاد که به گفته شاهدان، این حادثه 2 مصدوم داشت که هر 2 به بیمارستان مطهری منتقل شدند و مراحل درمان این 2 مصدوم در حال انجام است. این در حالی است که سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره جزئیات این حادثه توضیحاتی ارائه داده است.
محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره آخرین جزئیات حادثه
اسید پاشی خاطرنشان کرد: قربانیان این حادثه یک دختر و پسر متولد سال 69 هستند. وی افزود: پس از آنکه این حادثه رخ داد، این دختر و پسر که به احتمال زیاد نامزد هستند به بیمارستان مراجعه کرده‌اند. به گفته سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، بنا بر اظهارات اولیه قربانیان؛ اسید از سوی شخص سومی که در خانه حضور داشته پاشیده شده است. قاضی شهریاری یادآور شد: پرونده به دادسرای امور جنایی تهران ارسال شده است تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. در همین حال پس از اعلام موضوع از طریق کادر پزشکی بیمارستان به ماموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. بررسی‌های پلیسی ماموران اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ حکایت از آن داشت که هر ۲ مصدوم پرونده، مدتی قبل با هم آشنا شده و پس از مدتی پسر جوان با دختر در منزلش قرار ملاقات گذاشته است اما دختر جوان زمانی که به منزل پسر می‌رود و از نیت شوم وی آگاه می‌شود، با وی مخالفت می‌کند که این امر منجر به درگیری میان آنها شده و پسر جوان برای اینکه دختر مورد علاقه خود را بترساند و مجاب به تمکین کند از یک بطری محتوی اسید که در سرویس بهداشتی خانه وجود داشته استفاده می‌کند. در این بین ناگهان اسید به صورت دختر پاشیده و وی از ناحیه صورت و گردن مصدوم می‌شود و در مقابل دختر نیز مقابله به مثل می‌کند که در این کش مکش، اسید به صورت و گردن پسر نیز پاشیده می‌شود و هر ۲ به یک شکل مجروح می‌شوند.

دستگیری کم‌سن‌ترین هکر کشور
رئیس پلیس فتای ناجا از دستگیری پسربچه ۱۳ ساله جنجال‌آفرین در فضای مجازی خبر داد. سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس فتای ناجا با اشاره به دستگیری کم‌سن‌ترین هکر کشور توسط پلیس، اظهار داشت: کم‌سن و سال‌ترین هکر کشور که یک پسربچه 13 ساله بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد. رئیس پلیس فتای ناجا به تسنیم عنوان کرد: این پسربچه 13 ساله در اقدامات مجرمانه خود دست به هک چند سامانه بزرگ در فضای مجازی زده بود که توسط ماموران پلیس شناسایی شد. وی درباره انگیزه این پسربچه 13 ساله جنجالی از هک سامانه‌های بزرگ در فضای سایبری بیان داشت: طبق تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که انگیزه این پسربچه به هیچ‌وجه انگیزه مادی و مالی نبوده و انگیزه وی از هک این سامانه‌ها تنها قدرتنمایی در فضای سایبری بوده است.


تعیین شیوه به کارگیری سرباز
در نهادهای غیرنظامی
مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی احکام برنامه توسعه کشور نحوه به‌کارگیری مشمولان وظیفه در نهادهای غیرنظامی و همچنین دولتی و غیردولتی را تعیین کرد. به گزارش ایسنا، براساس این مصوبه مجلس؛ در زمان صلح با تایید ستاد کل نیروهای مسلح قسمتی از نیاز دولت، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی دولتی و غیردولتی و فدراسیون‌های ورزشی و واحدهای تولیدی به نیروهای انسانی دارای مدرک لیسانس و بالاتر با استفاده از خدمت مشمول وظیفه مشروط به وارد نشدن آسیب به آمادگی رزمی کشور و پس از گذراندن دوره‌ آموزش نظامی تامین می‌شود. براساس این گزارش، این نیازها از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ستاد کل اعلام می‌شود. گفتنی است، براساس تبصره ذیل این ماده نیز سهمیه مربوط به فدراسیون‌های ورزشی از طریق وزارت ورزش و جوانان و فقط برای استفاده قهرمانان ورزشی مدال‌‌آور کشوری و بالاتر و سهمیه واحدهای تولیدی از طریق دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اختصاص می‌یابد.


Page Generated in 0/0049 sec