printlogo


کد خبر: 155651تاریخ: 1395/1/19 00:00
مدیرعامل ستاد دیه کشور اعلام کرد
989 راننده زندانی برای دیه
هشدار درباره دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث پیش از ماه‌های حرام

گروه اجتماعی: مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به دیه 253 میلیونی در ماه‌های حرام به رانندگان برای دریافت الحاقیه بیمه قبل از ورود به ماه حرام هشدار داد. سیداسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور با هشدار به رانندگان برای دریافت الحاقیه‌ها تا پیش از ورود به ماه حرام‌، اظهار داشت: هم‌اکنون 989 راننده زندانی در کشور به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به‌سر می‌برند.
اعلام جزئیات  آمار زندانیان دیه
مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آمار زندانیان افزود: از این تعداد
450 زندانی ناشی از فوت و 539 زندانی بابت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از جرح تحمل حبس می‌کنند.
وی با اشاره به اجرایی‌شدن لایحه بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه افزود: خوشبختانه در قانون جدید به دلیل حذف حفره‌های قانونی و تدابیر به عمل آمده پس اجرایی شدن قانون، بحث خرید الحاقیه نیز منتفی می‌شود و دیگر برای هموطنان نیازی به دریافت الحاقیه بیمه خودرو نیست.
به گفته جولایی، 21 فروردین سال 95 مصادف با ماه رجب (به عنوان نخستین ماه حرام در سال جدید شمسی) است که دیه از این روز با افزایشی 300 میلیون ریالی به 2 میلیارد و 530 میلیون ریال خواهد رسید که لازم است برای پیشگیری از مشکلات احتمالی رانندگان این افزایش دیه را جدی گرفته و با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های حرام جهت دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث اقدام کنند.
کاهش ورودی زندانیان تصادفات
وی تصریح کرد: با عزمی جدی خوشبختانه امروز ورودی زندانیان تصادفات را از روزی 50 نفر به 2 نفر کاهش داده‌ایم که امید است با تصویب قانون جدید همین ورودی به زندان‌ را هم به صفر برسانیم.
جولایی درباره مزایای دیگر قانون جدید بیمه اجباری خاطرنشان کرد: به همت ستاد دیه و همیاری اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با افزایش 30 ماده به 68 ماده فعلی، بسیاری از کاستی‌های قانون مانند یوم الاداء شدن پرداختی شرکت‌های بیمه‌گر، در پیشگیری از ورود زندانیان محکوم به دیه به زندان مرتفع شده است.
به صدا درآمدن زنگ خطر تصادفات
مدیرعامل ستاد دیه کشور به میزان بیان داشت: در 5 سال گذشته نزدیک به
6 هزار ایرانی در سوانح رانندگی نوروزی جان خود را از دست داده‌ و نزدیک به 300 نفر نیز در نوروز سال‌جاری به دلیل تصادفات جان سپرده‌اند که این زنگ خطر یک هشدار جدی برای دریافت الحاقیه‌ها تا پیش از ورود به ماه حرام‌ به حساب می‌آید. وی افزود: از تعداد بیش از 7 هزار زندانی غیرعمدی که در سال گذشته  با همت نیکوکاران کشوری از بند حبس رهایی یافتند 2 هزار و 500 نفر را محکومان به پرداخت دیه در حوادث رانندگی، جرحی یا فوتی تشکیل داده است.


Page Generated in 0/0057 sec