printlogo


کد خبر: 155663تاریخ: 1395/1/19 00:00
اخبار

برگزاری مراسم گرامیداشت
فرج‌الله سلحشور
در آستانه چهلمین روز از درگذشت فرج‌الله سلحشور، هنرمند گرانقدر سینما و تلویزیون مراسم و برنامه‌هایی به همت دوستداران آن مرحوم و سینمای ارزشی برگزار می‌شود و عصر روز سه‌شنبه نیز مراسم پرشوری در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد که در آن به ذکر خصایص و ویژگی‌های اخلاقی مرحوم سلحشور پرداخته شد. در این مراسم که بسیاری از مردم حضور داشتند، جمال شورجه از دوستان قدیمی فرج‌الله سلحشور ضمن ارائه ویژگی‌های اخلاقی فرج سینمای ایران، وی را هنرمندی در خدمت انقلاب و قرآن دانسته و بیان کرد: طی 30 سال دوستی با مرحوم سلحشور باید عنوان کنم که او از دوران جوانی و زمانی که در حوزه هنری فعالیت داشت، هنر را برای دین می‌خواست. لازم به ذکر است به مناسبت چهلمین روز درگذشت فرج‌الله سلحشور روز چهارشنبه نیز مراسمی در شهر قزوین و در مسجد امام خمینی برگزار شد و در سومین روز از برنامه‌های گرامیداشت مرحوم فرج‌الله سلحشور قرار است در ساعت 16 امروز مراسمی در مزار آن مرحوم و در جوار آرامگاه امامزادگان مکرم جعفر و حکیمه خاتون در باغ فیض برگزار شود.

تونسی‌ها به دنبال اکران فیلم «محمدرسول‌الله(ص)»
رئیس جمعیت و مرکز سینمای ایران و تونس عنوان کرد در تلاش است فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی را با همکاری رایزنی ایران در این کشور به اکران درآورد. فتحی بن‌عثمان، رئیس جمعیت و مرکز سینمای ایران و تونس با بیان اینکه در نوامبر 2011 با مجیدی در ایران دیدار داشته اعلام کرد ابتدا این فیلم را برای اهالی رسانه و سینماگران تونسی به نمایش درخواهد آورد تا آنها درباره آن نظر بدهند. به گزارش پایگاه خبری الشروق تونس، بن عثمان ضمن اشاره به ویژگی‌های فنی فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» افزود: من در دیدار با مجیدی توانستم از نزدیک شاهد تصویربرداری فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» باشم و او تاکید کرد از شماری از علمای شیعه و سنی مشاورت گرفته و در فیلم خود رحمانیت اسلام را عرضه کرده است.

انتشار عهدنامه فیلمسازان جوان
با شهید آوینی
در آستانه برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما»، عهدنامه فیلمسازان جوان با سید شهیدان اهل قلم، مرتضی آوینی منتشر شد. متن عهدنامه فیلمسازان جوان با شهید آوینی به این شرح است:
«به نام هنر آفرین
ما جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی ایران که تازه در آغاز راه پرپیچ و تاب شاگردی در مدرسه هنر هفتم قرار داریم با سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی عهد می‌بندیم که لحظه لحظه حضورمان در این مسیر سخت را وقف اعتلای هنرمندانه حقیقت اسلام و انقلاب اسلامی ایران نموده و از هیچ کوششی برای فراگیری دانش و تجهیز به ابزارهای متنوع آن فروگذار نکنیم و آنچنان که شهید آوینی می‌گفت ارزش‌های فرهنگ غنی اسلام و ایران را در شب غفلت آسمان رسانه‌ای جهان همچون ستاره‌ای درخشان بتابانیم تا چشم‌های غفلت‌زده بشر در عصر مدرن با نمایش هنرمندانه حقیقت قدری روشن شود ان‌شاءالله». فیلمسازان جوان همزمان با افتتاح دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما»، روز یکشنبه 22 فروردین ماه بر مزار سیدمرتضی آوینی حاضر می‌شوند و با سید شهیدان اهل قلم تجدید بیعت می‌کنند. دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» به دبیری مجتبی امینی با موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی از تاریخ 22 تا 27 فروردین‌ماه در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

انتشار کتاب شعر
«حتی شبیه خودم زندگی نکرده‌ام»
پنجمین مجموعه شعر منیره حسینی، شاعره جوان منتشر شد. کتاب «حتی شبیه خودم زندگی نکرده‌ام»، عنوان پنجمین مجموعه شعر منیره حسینی است که شامل ٥٢ قطعه شعر در 2 فصل است و شاعر در آن به مضامین اجتماعی و عاشقانه پرداخته است. «بی‌حواس‌ترین زن دنیا»، «عاشقانه‌های جنجالی»، «با کناری‌ات کنار نمی‌آیم»، «فرود هیچ پرنده‌ای اضطراری نیست» و «سکسکته» (یادداشت) از مجموعه‌های پیشین این شاعر است که «بی‌حواس‌ترین زن دنیا» در سال ٩٠ عنوان برگزیده کتاب سال قیصر امین‌پور را
به دست‌آورد. قرار است آیین رونمایی از آخرین اثر منیره حسینی بزودی برگزار شود.


Page Generated in 0/0059 sec