printlogo


کد خبر: 155664تاریخ: 1395/1/19 00:00
رویدادها

اهدای پرچم متبرک حرم حسینی(ع) به مجیدی در جشنواره فیلم «نهج»
در مراسم پایانی جشنواره فیلم «نهج» که به همت شبکه تلویزیونی کربلا و تحت اشراف عتبه مقدس حسینی(ع) برگزار شد، از مجید مجیدی، کارگردان فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» به دلیل ساخت این اثر شاخص دینی تقدیر به عمل آمد که جایزه مجیدی را مهدی نیرومند نماینده وی از دفتر موسسه نور تابان دریافت کرد. به گزارش فارس، رئیس جشنواره ضمن تمجید از فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» گفت: از آقای مجیدی درخواست می‌کنم در صورت امکان برای اکران این فیلم در کربلای معلی همکاری کنند و به عنوان پیش‌پرداخت، پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) را به ایشان تقدیم می‌کنم. در این مراسم جمعی از هنرمندان مطرح عرب و اعضای هیأت انتخاب جشنواره نیز تقدیر شدند و شمش نقره به وزن 100 گرم به آنها اهدا شد. در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهج»، فیلم «مرد نمکی» از ایران به عنوان برترین اثر جشنواره برگزیده شد و شمش یکصد گرمی طلای 21 عیار را از آن خود کرد. این فیلم داستان فیلمسازی به نام دکتر سعید آرام است که دچار افسردگی شده و پس از تغییر رویه در زندگی، به همراه دختربچه‌اش در یک معدن نمک روزگار می‌گذراند. موسوی که متولد زنجان است، پس از دریافت جایزه خود گفت: مرد نمکی قبل از این جایزه، حدود 30 جایزه جهانی گرفته اما باید بگویم این نخستین بار است که به کربلا می‌آیم و وقتی دیدم دعوتنامه از خود آستان امام حسین(ع) ارسال شده، همان موقع جایزه‌‌ام را گرفتم و این مهم‌ترین جایزه عمر من است.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سیدمرتضی آوینی
مراسم بزرگداشت شهید سیدمرتضی آوینی که مرد بی‌پروا و ارزشمند در سینمای ایران و صاحب قلمی گرانبها بود، روز پنجشنبه 19 فروردین‌ماه در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار می‌شود. در این مراسم یادبودی از شهیدان سیدمرتضی آوینی، سپهبد علی صیادشیرازی، رضا چراغی و سعید یزدان‌پرست صورت می‌یابد. بزرگداشت فوق که از ساعت 17:30 با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در جوار مزار این شهیدان در قطعه 29 گلزار شهدای تهران برگزار می‌شود، امیر سرتیپ غلامحسن دربندی و سردار حاج سعید قاسمی سخنرانی خواهند کرد و پس از اتمام مراسم مزار مطهر این شهیدان با حضور خانواده شهدا عطرافشانی و گلباران خواهد شد.

دلنوشته ضرغامی برای معلم فداکار سیستان و بلوچستانی
سیدعزت‌الله ضرغامی طی دلنوشته‌ای در صفحه تلگرام خود، ارادت خود را به مقام والای معلمی فداکار در سیستان و بلوچستان اعلام کرد.  در متن نوشته ضرغامی آمده است: «رستم خاش! معلم فداکار، حمیدرضا گنگوزهی با نجات دانش‌آموزان از خطر ریزش آوار، جان خود را فدا کرد. این حادثه تاسفبار که در روستای نوک جو از توابع شهرستان خاش رخ داد، تبدیل به حماسه‌ای غرورآفرین از ایثار و فداکاری معلمان این مرز و بوم شد. نحوه شهادت این معلم فداکار، نشان می‌دهد او در عین احساس خطر جدی برای جان خود، بی‌محابا و بدون تامل، به همراه دیگر معلم فداکار آن مدرسه، بچه‌ها را نجات داده‌اند.  آفرین بر آنها! این حادثه نشان داد جامعه ایرانی مشحون از ارزش‌های انسانی و الهی است. «حمیدرضا»، رستم خاش و پهلوانی بزرگ از تبار یلان شاهنامه است! روحش شاد».

حبیب‌الله بهمنی:
جشنواره «چهلچراغ»
مؤثر در سینمای ارزشی است
حبیب‌الله بهمنی با اشاره به برگزاری اولین دوره جشنواره «چهلچراغ»، این جشنواره را شروع بسیار خوبی برای نهادینه شدن حضور مردم در سینمای انقلاب عنوان کرد. کارگردان فیلم دینی «سیب و سلما» با تقدیر از دست‌اندرکاران این جشنواره که به چنین موضوع مهمی به شکل مردمی و خودجوش توجه کردند، گفت: معتقدم یکی از راه‌های نجات سینمای ایران بویژه سینمای انقلاب و سینمای دینی ما، پررنگ شدن نقش مردمی آن است. یعنی اگر مردم درباره موضوعی دغدغه‌مند باشند و وارد صحنه شوند، حتما شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، چرا که تاکنون دیده نشده آبی از سیاست‌گذاران دولتی درباره سینما گرم شود! وی افزود: ارزشمند است که جشنواره «چهلچراغ» به بحث نهادینه شدن حضور و حرکت خودجوش مردم به سمت موضوع معصومین و بویژه مباحث عاشورایی توجه دارد و بر این باورم که برگزاری جشنواره «چهلچراغ» می‌تواند شروع بسیار خوبی برای نهادینه شدن حضور مردم در سینمای انقلاب و موثر در سینمای ارزشی باشد.


Page Generated in 0/0060 sec