printlogo


کد خبر: 155685تاریخ: 1395/1/19 00:00
یمنی‌ها کنترل 4 پایگاه در عربستان را در دست گرفتند
کشته و زخمی شدن 190 مزدور سعودی

گروه بین‌الملل: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پاتک به نیروهای ارتش سعودی در منطقه الربوعه واقع در منطقه مرزی عربستان به پیروزی‌هایی دست یافتند.
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با این عملیات یک‌بار دیگر ثابت کردند که عربستان‌سعودی در تامین امنیت مناطق مرزی خود ناتوان است، چرا که این نیروها 4 موضع نظامی جدید را در کوهستان شمالی منطقه الربوعه به کنترل خود در آوردند. نیروهای ارتش سعودی تاکنون در بازپس‌گیری حتی بخش اندکی از شهر الربوعه ناتوان بوده‌اند و عملیات آنها بارها شکست خورده است. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 6 ماه پیش این شهر را به کنترل خود درآوردند.
نیروهای یمنی در محورهای داخلی نبرد نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند.  طبق این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، موفق شدند کنترل پایگاه الشبکه را که مشرف بر تنگه راهبردی باب‌المندب است، به دست گیرند.  باب‌المندب دومین تنگه مهم جهان پس از کانال سوئز به شمار می‌رود زیرا نقطه ارتباطی بین دریای سرخ و مدیترانه است و همچنین جنوب غرب آسیا را به شرق آفریقا  و اروپا متصل می‌کند.  با توجه به اهمیت بسیار راهبردی این تنگه، طرف‌های درگیر در یمن بویژه عربستان و آمریکا به آن چشم دوخته‌اند. همزمان، بیش از 70 تن از نظامیان سعودی و مزدوران آنها در حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تجمعات آنها در الحزم در استان الجوف کشته و حدود 120 تن دیگر زخمی شده‌اند. نیروهای یمنی با استفاده از موشک بالستیک توشکا این منطقه را هدف قرار داده‌اند. موشک توشکا کمی پس از شلیک موشک بالستیک نوع قاهره در ساعات اولیه روز سه‌شنبه به مراکز تجمع مزدوران در استان جوف شلیک شد.  ماه گذشته نیز شلیک موشک مشابهی به یک پایگاه در مأرب موجب کشته شدن حدود 70 تن از مزدوران و انهدام 11 خودرو و اتاق عملیات آنها شد. در حالی‌که توان نظامی عربستان‌سعودی در جنگ یمن به بدترین شکل ممکن تخریب شده است، حالا مقام‌های این رژیم برای پایان دادن به این جنگ دست و پا می‌زنند.  طبق اعلام رسانه‌های منطقه‌ای، جنبش انصارالله و ریاض به ساختار اولیه‌ای برای توقف فراگیر جنگ دست یافته‌اند که شامل توقف تدریجی عملیات نظامی در جبهه‌های داخلی است و حملات هوایی را نیز دربرمی‌گیرد.


Page Generated in 0/0049 sec