printlogo


کد خبر: 155689تاریخ: 1395/1/19 00:00
چهارگوشه

هک اطلاعات اردوغان
 و 50 میلیون شهروند ترکیه
یک بانک اطلاعاتی شامل اطلاعات شخصی نزدیک به
50 میلیون نفر از شهروندان ترکیه از جمله رجب طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور به صورت آنلاین توسط یک گروه هکری منتشر شد. وقوع چنین رویدادی در طول تاریخ ترکیه بی‌سابقه است و بدان معنا است که حریم شخصی و امنیت نزدیک به 70 درصد از جمعیت این کشور به خطر افتاده است. کشور ترکیه حدود 75 میلیون نفر جمعیت دارد. افشای این حجم از اطلاعات شخصی مردم می‌تواند چالشی جدی برای دولت اردوغان باشد. گفته می‌شود این حمله سایبری با انگیزه سیاسی انجام گرفته است.

روسیه گارد ملی تشکیل می‌دهد
رئیس‌جمهوری روسیه سه‌شنبه در یک نشست امنیتی در کرملین از اتخاذ تصمیم برای تشکیل گارد ملی مبارزه با تروریسم و سازمان‌های مافیایی خبر داد و افزود: قصد داریم یک نهاد فدرالی تشکیل دهیم که دارای اختیارات اجرایی است. ولادیمیر پوتین افزود: بزودی نوعی قانون فدرال نیز درباره این موضوع تصویب خواهد شد که به‌ وضوح اختیارات مختلف تمام نیروهای امنیت داخلی را مشخص خواهد کرد.
پیش‌تر رسانه‌های روسی از بازداشت عناصر داعش که درصدد عملیات تروریستی در مسکو و سن‌پترزبورگ بودند، خبر داده بودند.

بازداشت 130 تن در پاریس
 روز سه‌شنبه همزمان با آغاز کار بررسی لایحه اصلاح قانون کار در پارلمان فرانسه، هزاران نفر به دعوت اتحادیه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی در پاریس تظاهرات کردند.  به گفته پلیس پاریس، پرتاب اشیایی به سوی پلیس و درگیری با نیروهای پلیس توسط معترضان، سبب شد تظاهرات به خشونت کشیده شود. به گفته این منبع، 130 نفر به منظور شناسایی هویتشان بازداشت شدند. تظاهرات این جنبش از پنجشنبه گذشته در میدان رپابلیک آغاز شده است.

بازپس‌گیری شهرک راهبردی العیس
ارتش و نیروهای مقاومت مردمی سوریه، چهارشنبه با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روسیه، پس از درگیری‌های شدید با عناصر گروه تروریستی جبهه النصره، موفق شدند شهرک العیس و تپه راهبردی آن را بازپس گیرند.  در جریان این عملیات موفقیت‌آمیز ارتش سوریه و همپیمانان آن، ده‌ها تن از عناصر تروریستی جبهه النصره کشته شدند و بقیه پا به فرار گذاشتند. جبهه النصره با همراهی شماری از گروه‌های تروریستی دیگر سه‌شنبه با نقض آشکار آتش‌بس چندین خمپاره به محله «شیخ مقصود» در حلب شلیک کرد که در اثر آن دست‌کم 20 غیرنظامی کشته و 50 نفر زخمی شدند.

بزرگ‌ترین رزمایش دریایی جهان در خاورمیانه
بزرگ‌ترین رزمایش دریایی جهان دوشنبه با شرکت بیش از 30 کشور جهان و از 6 قاره با هدف مقابله با مین‌های دریایی در آب‌های بحرین با هدایت ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا آغاز شد.  به گزارش منابع خبری، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منامه اعلام کرد رزمایش بین‌المللی مقابله با مین‌های دریایی که تا 26 آوریل طول خواهد کشید، بر عملیات دفاعی برای محافظت از تجارت جهانی تمرکز دارد و علاوه بر آن، محافظت از زیرساخت‌ها و عملیات دریایی در ارتباط با تردد دریایی غیرنظامی نیز در آن تمرین می‌شود.

طرح تشکیل کشور جعلی فلسطین
متی دیوید، پژوهشگر اسرائیلی و افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی فاش کرد، طبق طرح پیشنهادی عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حدود 1600 کیلومتر از اراضی مصر در شبه‌جزیره سینا به تشکیلات خودگردان واگذار می‌شود. براساس طرح پیشنهادی مصر، در صورتی که عباس از خواسته‌های خود مبنی بر بازگشت به مرزهای 1967 و حق بازگشت پناهجویان دست بردارد، تشکیلات خودگردان در شهرهای فلسطین‌نشین کرانه باختری، به دولت خودمختار دست خواهد یافت.
 


Page Generated in 0/0055 sec