printlogo


کد خبر: 155709تاریخ: 1395/1/21 00:00
خطبه

مردم شغل نیاز دارند نه اینکه پول بدهیم تا کالا بخرند
آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران، بحث اقتصاد را یک موضوع علمی و فنی دانست و گفت: کشور چین صنایع کوچک دارد که بنگاه‌های عظیم نیز بر آن نظارت می‌کند؛ به افراد تسهیلات  و سفارش کار می‌دهند و بر کار نیز نظارت دارند، دولت باید باتسهیلات دادن به صنایع کوچک، به اشتغالزایی کمک کند. به گزارش فارس، وی تاکید کرد: باید با یک کار تشکیلاتی کار ایجاد شود، نه اینکه پولی به مردم بدهیم تا بروند و کالایی را خریداری کنند. ملت ایران هر جا حضور داشته‌ مشکل را کنار زده و در این عرصه نیز حضور آنها نیاز است، سرمایه‌داران باید با حضور خود در این راستا سرمایه‌‌گذاری کنند و تشکیلاتی برای نظارت به وجود بیاورند. خطیب نماز جمعه تهران بر همین اساس تصریح کرد: لذا باید بدانیم ایجاد اشتغال هم حضور این ملت را می‌طلبد و می‌خواهد، سرمایه‌داران مملکت باید برای رونق اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کنند، باید تشکیلاتی هم برای نظارت بر این امور ایجاد شود، به خاطر خدا و عزت نظام و جمهوری اسلامی همه باید بر محور عدالت، تدبیر و جهان‌بینی حرکت کنیم و فقط منافع ملی را در نظر بگیریم، امروز این وظیفه و تکلیف ماست.


مهلت 6 روزه تیم هسته‌ای برای ارائه گزارش برجام به مجلس
اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه توانمندی هسته‌ای ایران استکبار جهانی و رژیم‌صهیونیستی را به وحشت انداخته است، گفت: ساخت رآکتور 40 مگاواتی در خنداب اراک و دسترسی به آب سنگین در شرایطی که کمتر کشوری می‌تواند صفر تا صد این فناوری را داشته باشد، از دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران در عرصه فناوری است. کوثری با بیان اینکه در سال‌های گذشته به هر میزان که فشار استکبارجهانی و رژیم ‌صهیونیستی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای کشورمان افزایش یافته به همان میزان پیشرفت ایران در عرصه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای افزایش یافته است، افزود: اگرچه بعد از توافق ایران و گروه 1+5 برخی توانمندی‌ها در عمل  محدود شده، اما دانشمندان جوان ایرانی نشان داده‌اند توانایی پیشرفت‌های بیشتر از این در عرصه فناوری هسته‌ای را دارند. عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به ارائه گزارش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای درباره روند اجرای برجام به این کمیسیون، تصریح کرد: با توجه به اینکه برجام 27 دی‌ماه اجرایی شده و تیم مذاکره‌کننده باید هر سه ماه گزارشی مکتوب به کمیسیون امنیت مجلس ارائه کند، تیم مذاکره‌کننده حداکثر باید تا 6 روز دیگر این گزارش را به این کمیسیون ارائه کند.


توضیح وزارت کشور درباره یک خبر
در پی درج اظهارات وزیر کشور و سخنگوی شورای نگهبان درباره وضعیت اعتراضات کاندیداها نسبت به انتخابات 7 اسفند در صفحه 2 شماره 24 اسفند روزنامه «وطن امروز» وزارت کشور توضیحی در این‌باره به دفتر روزنامه ارسال کرده که در ادامه می‌آید: نظر به درج گزارش کوتاه خبری در روزنامه «وطن امروز» با تیتر «رحمانی فضلی: کمتر از 5 اعتراض داشتیم، ابراهیمیان: 1200 شکایت شده است» در مورخ 24/12/1394 و با توجه به احتمال برداشت مغایرت در اطلاعات اعلامی دست‌اندرکاران انتخابات، نکات ذیل به اطلاع خوانندگان محترم می‌رسد. لطفا در راستای تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی صحیح به مخاطبان نسبت به انتشار این جوابیه با کم و کیف مناسب اقدام شود.
1- اعتراض به نتیجه انتخابات طی 2 مرحله توسط داوطلبان ارائه می‌گردد. در مرحله اول معترضان به نتیجه انتخابات اعتراض خود را به هیأت‌های اجرایی مرکز حوزه انتخابیه حداکثر تا 2 روز پس از اعلام نتیجه اخذ رای، ارائه می‌دهند که در جلسات مشترک هیأت‌های اجرایی و هیأت‌های نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد. 2- مرحله دوم شکایاتی است که شاکیان می‌توانند طی 7 روز از تاریخ اخذ رای به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم کنند و طبعا تعداد این شکایت‌ها متفاوت است. 3- تعداد شکایت‌هایی که به شورای نگهبان ارائه می‌شود بسیار بیشتر خواهد بود چون زمان موسعی (حدود 7 روز) دارند.


Page Generated in 0/0071 sec