printlogo


کد خبر: 155710تاریخ: 1395/1/21 00:00
اخبار

نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اجرای اقتصاد مقاومتی
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی، گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه مجمع در تدوین سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت ارائه داد و اظهار داشت: سال گذشته  سیاست‌های کلی خانواده بررسی و تدوین شده که خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شده است. آیت‌الله نوری‌همدانی در این دیدار گفت: یکی از موضوعاتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است مساله اقتصاد مقاومتی است. ما در بعد سیاسی مشکلی نداریم و با وجود
ولایت فقیه مشکلات ما حل شده است، اما مشکل اقتصادی بسیار اهمیت دارد. معیشت مردم بسیار مهم است. توصیه اسلام است که سعی کنید محتاج به دیگران نباشید. گرانی و بیکاری باید رفع شود. در این دیدار محسن رضایی ضمن تشکر از دغدغه‌های اقتصادی آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در گذشته تدوین و ابلاغ شده است و در سال جاری با توجه به تفویض امر نظارت به مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر معظم انقلاب، دبیرخانه مجمع بر حسن اجرای این سیاست نظارت خواهد داشت.

آزادی ۱۱ ملوان ایرانی زندانی در هند
حسن نوریان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد درگفت‌وگو با ایرنا گفت: ۱۱ ملوان ایرانی زندانی در جنوب هند ساعت ۱۰ صبح روز جمعه پس از آزادی از زندانی در کوچین با پرواز ایرایندیا به سوی دوبی پرواز کردند. وی افزود: این افراد در ساعت 18 روز جمعه به وقت محلی، امارات عربی متحده را به سوی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ترک کردند. سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد تصریح کرد: دادگاه قبلا با آزادی 10 نفر از سرنشینان این کشتی ماهیگیری موافقت کرده بود و روز دوشنبه نیز در جلسه‌ای که با قاضی پرونده داشتیم، قرار شد ناخدای این کشتی نیز با پرداخت جریمه نقدی آزاد شود. سرکنسول جمهوری اسلامی ایران درباره رفع توقیف کشتی ماهیگیری خاطرنشان کرد هم‌اکنون این کشتی دارای نقص فنی است که بعد از رفع آن و طی مراحل اداری تحویل مالک کشتی می‌شود. وی افزود: از زمان توقیف این کشتی ماهیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد تمام تلاش خود را برای آزادی هرچه سریع‌تر ملوانان به کار گرفتند. کشتی ماهیگیری ایرانی پنجم جولای (14 تیر94) با 12 سرنشین در نزدیکی کرلا در جنوب هند توقیف و سرنشینان آن به زندان منتقل شدند.

بازداشت تفنگداران آمریکایی زیر ذره‌بین فرماندهان ارشد
تحقیقات نیروی دریایی آمریکا درباره بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی که به آب‌های ایران نفوذ کرده بودند به فرماندهان ارشد نیروی دریایی این کشور سپرده شده است. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، با ارجاع پرونده تحقیقات بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران به دلیل ورود به آب‌های ایران در 12 ژانویه بازداشت شدند به فرماندهان ارشد دریایی آمریکا، رئیس قرارگاه فرماندهی ناوگان پنجم دریایی آمریکا گفت جزئیات بیشتری از این پرونده را آشکار خواهد کرد. پس از آنکه در 12 ژانویه 2 قایق که شامل 10 تفنگدار آمریکایی بودند به جزیره فارسی در خلیج‌فارس وارد شدند توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران بازداشت شدند. انتشار عکس‌ها و فیلم‌های تفنگداران آمریکایی باعث عصبانیت اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا شد و  وی اتهاماتی را علیه ایران مبنی بر اینکه ایران از این تصاویر برای اهداف سیاسی خود استفاده کرده است مطرح کرد. مسؤول تحقیقات این پرونده ناوگان پنجم دریایی آمریکا بوده که در بحرین مستقر است. کوین استفان، سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در این‌باره گفت: کوین دونگان، از فرماندهان دریایی ارشد آمریکایی در خاورمیانه پس از بازبینی اسناد و مدارک، آنها را به دفتر دریاسالار جان ریچاردسون، رئیس عملیات نیروی دریایی آمریکا ارسال کرده است. استفان جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه نکرد و افزود مقامات نیروی دریایی تا زمان نهایی شدن تحقیقات در این‌باره صحبت نخواهند کرد. همچنین سخنگوی دفتر ریچاردسون در این‌باره اعلام کرد قرار است مدارک این پرونده پس از بررسی‌ها توسط فیلیپ دیویدسون، فرمانده ناوگان دریایی آمریکا نیز مورد بازبینی قرار گیرد.


Page Generated in 0/0057 sec