printlogo


کد خبر: 155726تاریخ: 1395/1/21 00:00
نبض‌جامعه

معاون وزیر تعاون:
ما مدیران وعده دروغ دادیم
«متاسفانه ما مدیران با آگاهی یا بدون آگاهی وعده‌های دروغ بسیاری دادیم و عملی نکردیم». به گزارش مهر، احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب عنوان کرد: وعده دروغ مدیران آتشی است که می‌تواند در جان این جامعه زبانه بکشد و همه چیز را نابود کند. وی افزود: متاسفانه ما مدیران از یک‌سو با آگاهی یا بدون آگاهی وعده‌های دروغ بسیاری دادیم و عملی نکردیم و از سوی دیگر  زمانی که برخی افراد برای دریافت تسهیلات آمدند، دروغ گفتند، تسهیلات را گرفتند و در امور غیرمرتبط هزینه کردند.  معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دروغ از هر نوعش خوب نیست و این سبب بروز حس بی‌اعتمادی در میان مردم و مدیران شده است، به‌رغم وجود سیستم‌های نظارتی و کنترلی چنانچه اطلاعات دروغ داده شود این سیستم‌ها تنها قادر خواهند بود تا حدود ۴۰ درصد از این دروغ‌ها را کشف کند. وی یادآور شد: ما به عنوان مدیران به صورت شرعی و قانونی مسؤولیم تا آن چیزی را که قادر به انجامش هستیم به مردم وعده دهیم.

واگذاری مدارس دولتی
با نگاه سیاسی
معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش درباره واگذاری مدارس و شیوه اداره مدارس غیردولتی توضیحاتی ارائه داد. فرشته حشمتیان، معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش درباره توسعه مدارس غیردولتی اظهار داشت: قانون مدارس غیردولتی در مقطعی آزمایشی بود اما بعد از اتمام دوره آزمایشی و ارائه به مجلس، بندهای آیین‌نامه اجرایی مرتبط با مدارس غیردولتی را اگر اجرا کرده و نظارت جدی به مدارس صورت گیرد، به طور قطع مشکلات سلیقه‌ای و اقدامات چندگانه در شهریه‌ها نیز به وجود نمی‌آید. حشمتیان با بیان اینکه همان اندازه که می‌گوییم نگاه‌های خصوصی نباید از مسیر اصلی آموزش‌وپرورش خارج شده و سلایق شخصی حاکم شود، به فارس گفت: به همان اندازه نیز باید توجه کنیم که مؤسسان مدارس غیردولتی را به نوعی هدفمند حمایت کنیم و اگر یک سیاست کلی حمایت، هدایت و نظارت در مدارس غیردولتی صورت گیرد، مشارکت اولیا نیز هدفمند می‌شود. حشمتیان با بیان اینکه در شرایط حاضر مصادیقی را می‌بینیم که با نگاه سلیقه‌ای و سیاسی موضوع واگذاری مدارس و خصوصی‌سازی مطرح می‌شود، افزود: ممکن است این  موضوع خطراتی را ایجاد کند که با اصل نظام تعلیم و تربیت ما تناسب نداشته باشد و در مواردی نیز شکاف‌های قابل توجهی وجود دارد که نیازمند است برنامه‌ریزان تعلیم و تربیت هشداری دهند و با دقت نظر بیشتر به موضوع خصوصی‌سازی نگاه کنند.

حمایت از پایان‌نامه‌های
حوزه فناوری نانو
دبیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انواع حمایت‌های تشویقی از پایان‌نامه‌های حوزه نانو را تشریح کرد.
به گزارش «وطن امروز»، سیدمحمدزاده ختمی‌مآب با بیان اینکه برای حوزه تحقیقات دانشگاهی برنامه حمایت تشویقی گام‌به‌گام از پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی در حال اجراست، اظهار داشت: در این آیین‌نامه با توجه به فعالیتی که دانشجویان در مسیر پروژه خود انجام می‌دهند، هر دانشجویی که پایان‌نامه با کیفیت‌تر و با دستاورد بیشتری انجام دهد، مبلغ تشویقی بیشتری دریافت خواهد کرد.
ختمی‌مآب یادآور شد: یکی از شاخص‌هایی که برای پایان‌نامه با کیفیت مطرح است، مساله‌محور بودن آن است؛ دانشجویی که کار خود را مورد نیاز یک صنعت تعریف کند مبلغ یک میلیون تومان زمانی که پروپوزال دانشجو تصویب می‌شود به وی پرداخت خواهد شد و اگر این تحقیقات پایان یابد و مورد تایید صنعت قرار گیرد، مبلغ 3 میلیون تومان به این مبلغ افزوده می‌شود. دبیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو بیان داشت: برای کاربردی بودن پایان‌نامه‌ها چند شاخص در نظر گرفته شده است؛ یکی از شاخص‌ها این است که دانشجو کار پایان‌نامه خود را تا مرحله تولید نمونه اولیه (پروتوتایپ) از محصول ادامه دهد که مبلغ تشویقی این شاخص 2 میلیون تومان است. وی افزود: شاخص دیگر ایجاد پایلوت از نتایج پایان‌نامه است که مبلغ تشویقی آن 3میلیون تومان است و اگر حاصل پایان‌نامه به صورت یک هسته فناور در یک مرکز رشد مستقر شود به طوری که ایده محوری همان ایده پایان‌نامه باشد، مبلغ 2 میلیون تومان علاوه بر مبالغ قبلی پرداخت خواهد شد.


Page Generated in 0/0065 sec