printlogo


کد خبر: 155732تاریخ: 1395/1/21 00:00
رویدادها

عزت‌الله ضرغامی از شهید سیدمرتضی آوینی می‌گوید
مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی - هنری روایت فتح، مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد سید شهیدان اهل قلم روز شنبه ۲۱ فروردین ۹۵ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در تالار فردوسی واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی نبش خیابان ورشو برگزار می‌شود. در این مراسم  که با اجرای رسالت بوذری و سخنرانی مهندس ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما همراه خواهد بود بخش‌هایی از تولیدات تلویزیونی شهید آوینی به نمایش در خواهد آمد. شهید سیدمرتضی آوینی در سال ۱۳۷۲ و حین تولید یک مستند تلویزیونی در منطقه فکه بر اثر انفجار مین به شهادت رسید.

نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در جشنواره جهانی فجر
فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به جشنواره جهانی فیلم فجر نور خواهد بخشید. ساخته مجید مجیدی به‌عنوان یکی از آثار ایرانی جهت نمایش برای میهمانان خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شده و قرار است در این رویداد بین‌المللی به نمایش درآید.  علاوه بر آن فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار هم برای بخش نمایش‌های ویژه مدیران، پخش‌کنندگان و میهمانان خارجی سی‌وچهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شد.  سی‌وچهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت‌ماه امسال با دبیری رضا میرکریمی در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

اربعین فرج‌الله سلحشور
 پرشور برگزار شد
مراسم اربعین مرحوم فرج‌الله سلحشور هنرمند ارزشی، متعهد و ولایتی سینما و تلویزیون روز پنجشنبه 19 فروردین‌ماه با حضور جمعی از هنرمندان، جامعه قرآنی کشور و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری و شخصیت‌های فرهنگی و هنری در امامزادگان سیدجعفر و حمیده خاتون باغ فیض برگزار شد. در این مراسم پرشور پس از قرائت قرآن کریم، زاکران اهل بیت و تعدادی از مداحان از جمله نریمان پناهی، مقدم و محمد طاهری به ذکر مداحی اهل بیت عصمت و طهارت پرداختند. یکی از نکات ویژه این مراسم نصب بنری بود که روی آن  فرازی از بیانات مقام معظم رهبری به تحریر درآمده و در متن آن نوشته شده بود: «موفقیت‌های شهید آوینی و مرحوم سلحشور در مسائل فرهنگی نشان‌دهنده این است که روحیه و تفکر انقلابی چگونه گره‌ها را می‌گشاید و موفقیت‌ساز می‌شود». در این مراسم آیت‌الله قرهی، استاد اخلاق حوزه و دانشگاه درباره ویژگی‌های مرحوم سلحشور سخنرانی کرد و بیان کرد: آنچه درباره این مرد ولایتی مرحوم حاج‌فرج‌الله سلحشور که انصافا از سابقون و السابقون بودند قابل بیان است این است که عمر ایشان توام با کیفیت بوده نه کمیت و بقای شیء به همان ماندگاری او است. یک نمونه آن همان یوسف پیامبر(ع) است که هرچه انسان می‌بیند کهنه نمی‌شود.

کتاب «هنر انقلاب» رونمایی می‌شود
همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری، کتاب «هنر انقلاب» تألیف دکتر مرتضی گودرزی‌دیباج امروز رونمایی می‌شود.  این کتاب که مشتمل بر 9 فصل است، جریان هنر انقلاب را از مراحل شکل‌گیری در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی ایران روایت کرده و ضمن معرفی هنرمندان مؤثر در ایجاد این دوره از تاریخ هنر ایران، به ابعاد و روند رشد و بلوغ هنر انقلاب در طول سال‌های گذشته پرداخته است. از جمله ویژگی‌های این اثر استفاده از تصاویر رنگی آثار هنرمندان و آشنایی با اندیشه‌های ایشان در رشته‌های هنرهای تجسمی همچون: نقاشی، گرافیک، مجسمه‌سازی و کاریکاتور است که در شکل‌گیری جریان هنر انقلاب نقشی موثر ایفا کرده‌اند.  هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 تا 27 فروردین‌ماه 1395 با معرفی چهره سال هنر انقلاب در حوزه هنری برگزار می‌شود.

«ال‌کلاسیکو» در تهران
«ال‌کلاسیکو» به تهران می‌آید.  این فیلم تولید مشترک عراق و نروژ به کارگردانی هلکوات مصطفی بوده که قرار است در بخش رقابتی سینما سعادت جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در‌آید.  تماشاگر این فیلم در فضایی گرم و جذاب از کردستان عراق تا اسپانیا به بهانه دیدار با کریستیانو رونالدو می‌رود تا این بار مساله عاشقانه‌ای چون فوتبال بستر فیلمی سینمایی شود.  «ال‌کلاسیکو» نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم دوبی سال گذشته روی پرده رفت.


Page Generated in 0/0068 sec