printlogo


کد خبر: 155736تاریخ: 1395/1/21 00:00
اخبار

سوریان مسافر گزینشی المپیک شد
حمید سوریان به عنوان نماینده وزن ۵۹کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات گزینشی المپیک در مغولستان به میدان می‌رود. به گزارش  مهر، محمد بنا سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی با تایید این خبر گفت: با توجه به زیر نظر داشتن تمرینات سوریان پس از بازگشت از قزاقستان، وی از نظر آمادگی و شرایط وزنی در موقعیت بهتری نسبت به سایر نفرات مد نظر در این وزن قرار داشت. وی خاطرنشان کرد: امیدوارم سوریان و باباجان‌زاده در رقابت‌های گزینشی مغولستان که به صورت جهانی برگزار می‌شود، با قرار گرفتن در بین 3 نفر برتر سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل را کسب کنند تا کار به مرحله آخر در ترکیه کشیده نشود.

نامه واگذاری باشگاه نفت تهران امضا شد
نامه واگذاری باشگاه نفت تهران توسط وزیر نفت امضا شده است و این وزارتخانه دیگر قصد تیمداری ندارد. در روزهای گذشته اخبار متفاوتی از واگذاری امتیاز تیم نفت تهران به افراد و شرکت‌های مختلف مطرح شده است. امیرحسین بابازاده، مدیر رسانه‌ای تیم نفت تهران بعد از پایان نشست خبری مربی تیم نفت قبل از بازی با پدیده مشهد، در سازمان لیگ و در جمع خبرنگاران واگذاری این باشگاه را تایید کرد و گفت: نامه واگذاری نفت توسط وزیر نفت امضا شده است. نفت تهران این فصل دچار مشکلات مالی شدید بود و این مشکلات هنوز هم ادامه دارد.

دفاع بی‌سابقه گودرزی
 از کارلوس کی‌روش
وزیر ورزش می‌گوید کارلوس کی‌روش را می‌خواهند نگه دارند و او باید بماند.  محمود گودرزی، وزیر ورزش به حمایت از کارلوس کی‌روش پرداخت و گفت باید او حتما در تیم‌ملی ایران بماند. او در پاسخ به این سوال بهرام شفیع درباره مشکلات اسدی و کی‌روش گفت: «ارکان مدیریتی فدراسیون باید در جایگاه خودشان تصمیم‌گیری کنند. نباید اهانتی کنیم یا در چارچوب وظایف آنها دخالتی داشته باشیم. من هم حق ورود ندارم. نباید رفتار سیاسی کنیم. فوتبال به طور طبیعی پرچالش است و باید جلوی این چالش‌ها را بگیریم».  او درباره استعفای کی‌روش هم حرف‌های مهمی زد: «کی‌روش مربی با دانشی است و امیدوارم دانش خود را در اختیار مربیان لیگ برتری ما قرار دهد. از او خواهش می‌کنم دانش‌افزایی کند. باید این دانش منتقل شود. کی‌روش تیم‌ملی را دوره قبل به جام‌جهانی برد و توفیق داشت. امیدوارم دوباره این توفیق را نصیب ما کند. باید از حواشی‌ها پرهیز شود. طبق قرارداد عمل کنند. ما به این قرارداد احترام می‌گذاریم. حتی‌المقدور هم کمک می‌کنیم مشکلات حل شود. کی‌روش متخصص است. با فدراسیون هم قرارداد دارد و این قرارداد محترم است. باید طبق آن عمل کنند. ما ایشان را می‌خواهیم نگه داریم. کی‌روش باید باشد. البته ایشان هم به ارکان فدراسیون فوتبال احترام بگذارد. موظف به گذاشتن احترام هستند. این احترام متقابل باعث آرامش فضا می‌شود. به نظرم مناقشات موجود خیلی جدی نیست و مرتفع می‌شود».

صعود 2 پله‌ای ایران
در رده‌بندی فیفا
فوتبال ایران در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی که اولین رنکینگ سال ۹۵ به حساب می‌آید با 2 پله صعود در رده چهل‌ودوم جهان قرار گرفت ضمن اینکه در میان تیم‌های آسیایی همچنان اول است.چهارمین رده‌بندی فوتبال کشورهای مختلف دنیا در سال ۲۰۱۶ روز پنجشنبه از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) منتشر شد. فوتبال ایران که در رده‌بندی ماه گذشته بدون تغییر جایگاه در رده چهل‌وچهارم باقی‌مانده بود در رده‌بندی جدید منتشر شده فیفا که اولین رنکینگ فوتبال ایران در سال جدید به حساب می‌آید، به لطف 2 پیروزی برابر هند و عمان که در چارچوب دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه برگزار شد با صعود مواجه شد. در این رنکینگ فوتبال ایران با 2 پله صعود و مجموع ۶۷۲ امتیاز در رده چهل‌ودوم جهان قرار گرفت ضمن اینکه در میان تیم‌های آسیایی همچنان اول است. در این رنکینگ بعد از ایران، تیم استرالیا با ۶۰۱ امتیاز در رده ۵۰ قرار دارد. کره‌جنوبی با ۵۷۹ امتیاز جایگاه ۵۶ را به دست آورده و ژاپن هم با ۵۷۷ امتیاز در رده ۵۷ ایستاده است. عربستان هم با ۵۵۹ امتیاز در رده ۶۰ قرار دارد. در رده‌بندی جدید فیفا و از میان تیم‌های آسیایی ازبکستان با ۵۴۹ امتیاز در رده ۶۶ قرار گرفته است. امارات با ۵۲۱ امتیاز در رده ۶۸ قرار دارد، چین و اردن هم به ترتیب با ۴۲۳ و ۴۱۸ امتیاز در رده‌های ۸۱ و ۸۲ قرار گرفته‌اند.
 


Page Generated in 0/0063 sec