printlogo


کد خبر: 155755تاریخ: 1395/1/21 00:00
گلستان

ضرورت پایش و بازدید مستمر کارشناسان از مزارع گلستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به همه کارشناسان فنی تحت پوشش سازمان تاکید کرد: ضمن پایش و بازدید مستمر مزارع، توصیه‌های فنی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی، تهیه اطلاعیه ترویجی، ارسال پیامک و... به بهره‌برداران تحت پوشش اعلام کنند. مختار مهاجر افزود: با توجه به برگزاری پنجمین جلسه کمیته پایش و پیش‌آگاهی محصولات زراعی و باغی استان و ارائه آخرین گزارش وضعیت محصولات زراعی پاییزه و باغات استان توسط مدیران ستادی سازمان، اهم تصمیمات و توصیه‌های فنی پیشنهادی از طرف محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی باید درباره سمپاشی علیه بیماری‌های لکه قهوه‌ای و سفیدک پودری جو در صورت مشاهده آلودگی بیش از 10 تا 15 درصد برگ ماقبل پرچم، در مزارع جو با قارچکش‌های‌های فولیکور (برای مزارع با لکه قهوه‌ای) و تیلت (برای سفیدک پودری) به میزان یک لیتر در هکتار اطلاع‌رسانی و انجام و درصورتی که گندم‌های تکثیری در مرحله شروع گلدهی  هستند توصیه می‌شود علیه بیماری فوزاریوم سنبله الزاماً  یک‌بار سمپاشی صورت پذیرد.

قطعه اول کمربندی گرگان تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس شورای حمل‌ونقل گلستان با اشاره به اینکه عملیات ایمن‌سازی قطعه اول کمربندی گرگان در حال اجراست، از بهره‌برداری آن تا 6 ماه اول سال جاری خبر داد. مهندس «ابراهیم مبارک قدم» در گفت‌وگویی خبری اظهار داشت: قطعه یک کمربندی گرگان از ورودی شهر سرخنکلاته شروع و بعد از عبور از این شهر به روستای امیرآباد و در محل تقاطع محور گرگان به آق‌قلا به اتمام می‌رسد. مدیرکل راه‌وشهرسازی گلستان ادامه داد: طول این قطعه 5/15 کیلومتر است که عملیات اجرایی
9 کیلومتر آن به طور کامل به اتمام رسیده و 60 درصد از عملیات اجرایی باقیمانده پروژه نیز که شامل ورودی و خروجی شهر سرخنکلاته و اتصال مسیر به بزرگراه سراسری گرگان به مشهد می‌شود، انجام شده است.


Page Generated in 0/0074 sec