printlogo


کد خبر: 155819تاریخ: 1395/1/22 00:00
چهارگوشه

هزینه 230 میلیون دلاری
بازسازی کاخ اردوغان
650 میلیون لیره ترکیه معادل 230 میلیون دلار از بودجه ترکیه برای گسترش و بازسازی کاخ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور تخصیص داده شده آن هم در حالی که آک‌سارای به تازگی ساخته شده است. تزجان قره قوش جاندان، رئیس شعبه اتاق معماران ترکیه در آنکارا در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک یادآور شد احداث بناهای جدید در کاخ اردوغان در داخل پارک جنگلی آتاتورک صورت خواهد گرفت که ناحیه تحت حفاظت بوده و کارهای ساختمانی در آنجا ممنوع است. او  می‌گوید:  این پارک، ثروت ملی ترکیه و جایی است که یادبود بنیانگذار جمهوری ترکیه در آنجا قرار دارد. احداث کاخ در این زمین با نقض حقوق کل ملت ترکیه انجام شده است».

پرچم آمریکا در آتش بحرینی‌ها
پنجشنبه‌شب، خیابان‌های چندین منطقه در بحرین شاهد برپایی تظاهرات بود. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا را به بحرین محکوم کردند. آنها پرچم آمریکا و عکس‌های جان کری را آتش زدند و حمایت آمریکا را از رژیم آل‌خلیفه حاکم بر بحرین محکوم کردند.  

2 کشته در تیراندازی در مقر هوایی آمریکا
جمعه، پلیس آمریکا از کشته شدن دست‌کم      2 نفر در پی تیراندازی در یک مقر ارتش آمریکا در سن انتونیوی تگزاس خبر داد. پایگاه هوایی سن انتونیو لاکلند مقر اصلی نیروهای آموزشی آمریکاست. در سال 2009 نیز، پایگاه نظامی فورت هورت واقع در 160 مایلی پایگاه هوایی لاکلند، صحنه مرگبارترین تیراندازی در یک مقر ارتش آمریکا بود. در این تیراندازی 13 نفر کشته و 31 نفر مجروح شدند. هر سال بیش از 30 هزار نفر در تیراندازی در آمریکا کشته می‌شوند.

بازداشت 4 جاسوس صهیونیست
در رومانی
پلیس رومانی 4 اسرائیلی از جمله 2 تن از عاملان سابق موساد را به اتهام جاسوسی برای این رژیم در شهر بخارست، پایتخت این کشور دستگیر کرده است. 2 تن از این جاسوسان یک شرکت بازرگانی بنام «بلاک کیوب» را مدیریت می‌کردند و پیش‌تر نیز عضو سازمان جاسوسی  اسرائیل (موساد) بودند.  رسانه‌های رومانی یک نوار ویدئویی منتشر کرده‌اند که در آن مشخص می‌شود 2 فرد مذکور دستگاه‌های شنود در دفتر لورا کویشی، دادستان ضدفساد رومانی کار گذاشته بودند.

کشته شدن 7 نظامی ترکیه
 شاخه نظامی پ‌ک‌ک، شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای ما یک زره‌پوش ترکیه را در منطقه قلابان در نوار مرزی عراق و ترکیه هدف قرار دادند که در جریان آن، 7 تن از سرنشینان زره‌پوش که همگی نظامی بودند، کشته شدند.» طبق این بیانیه، جنگجویان پ‌ک‌ک همچنین با نیروهای ارتش ترکیه در منطقه کردنشین «باتمان» درگیر شدند که در پی آن یک سرباز ترکیه کشته شد.

ترور 3 مسلمان شیعی در کراچی
به گفته منابع امنیتی، گروهی از افراد مسلح ناشناس 3 مسلمان شیعه را در ایالت سند در جنوب غرب این کشور به ضرب گلوله کشتند. یکی از مقامات پلیس سند گفت این 3 نفر پس از اقامه نماز جمعه در مسجد نجف در شمال شهر کراچی، هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفتند. هنوز هیچ شخص یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما پیکارجویان طرفدار طالبان اغلب مسؤول چنین حملاتی شناخته می‌شوند.

بازداشت 20 داعشی در روسیه
 سرویس امنیتی فدرال روسیه
5 نفر از اعضای گروه داعش را که قصد داشتند اقدامات تروریستی صورت دهند بازداشت کرد. براساس این گزارش، افراد یاد شده در استان ولگوگراد این کشور و در یک عملیات تجسسی بازداشت شدند.سرویس امنیتی روسیه فعالیت «جماعت پالاسوفکا» را که به استخدام ساکنان این محل برای شرکت در صفوف داعش مشغول بودند، شناسایی کرد. در بازرسی از منزل این افراد، مواد منفجره و دستگاه‌های انفجاری دست‌ساز و همچنین مقالات گروه‌های افراطی پیدا شد.


Page Generated in 0/0054 sec