printlogo


کد خبر: 155840تاریخ: 1395/1/23 00:00
سخنگوی قوه‌قضائیه خبر داد
احضار مولاوردی به دادسرای تهران

گروه سیاسی: شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور به دادسرای تهران احضار شد. این خبر را حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه روز گذشته در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌ها در سال 95 اعلام کرد. او در پاسخ به سوالی درباره پرونده شکایت مسؤولان قضایی سیستان‌وبلوچستان از معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اظهار کرد: درباره این پرونده مطلبی مطرح شده بود و مسؤولان قضایی سیستان و بلوچستان آن را به تهران فرستادند و دادسرای تهران خانم مولاوردی را احضار کرده و قرار است ایشان در دادسرا حاضر شوند، توضیح بدهند و پاسخگو باشند. به گزارش «وطن امروز»، احضار مولاوردی به دادسرای تهران به خاطر مصاحبه وی با یکی از رسانه‌های داخلی است. او در آن گفت‌وگو مدعی شده بود روستایی در استان سیستان‌وبلوچستان وجود دارد که تمام مردان آن روستا اعدام شده‌اند و بازماندگان آنها امروز قاچاقچی بالقوه هستند. انتشار این اظهارات مولاوردی، با استقبال رسانه‌های غربی مواجه شد. اما در این بین مقامات امنیتی سیستان‌وبلوچستان وجود چنین روستایی را در استان تکذیب کردند. پس از آن بود که دستگاه قضایی سیستان‌وبلوچستان علیه مولاوردی اعلام جرم کرد. اما این شکایت از آنجا که مرجع صالح رسیدگی به اتهامات معاونان رئیس‌جمهور، تهران است، به دادستانی تهران ارسال شد تا روند بررسی این پرونده در مرجع ذی‌صلاح دنبال شود.
به گزارش ایسنا، اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود به پرونده نفتی اشاره کرد. وی با بیان اینکه پرونده متهمان نفتی از قبل از سال 94 شروع شد و با هزاران صفحه بازجویی 26 جلسه دادگاه تنها به 3 متهم پرونده اختصاص داده شد که الحمدلله در پایان سال 94 رای پرونده بدوی صادر شد، تصریح کرد: حکم افساد فی‌الارض برای این متهمان صادر و به وکلای 3 متهم ابلاغ شده و آنها در زمان قانونی اعتراض می‌کنند و پرونده به دیوان عالی کشور خواهد رفت که باید منتظر نظر دیوان باشیم.  وی این ادعا را که متهم را محکوم به اعدام کرده‌اند تا گروکشی کنند که او پولش را بدهد، رد کرد و گفت: اصلا قوه‌قضائیه بر این مبنا حکم صادر نمی‌کند بلکه بعد از تحقیقات 2 ساله حکمی که براساس قانون بوده، صادر شده است، البته قوه‌قضائیه تلاش می‌کند طلب نفتی را وصول کند. محسنی‌اژه‌ای اینکه گفته می‌شود قوه‌قضائیه حکمی داده اما قصد و انگیزه اصلی بر اجرای حکم نیست را نیز مردود دانست و گفت: قوه‌قضائیه براساس تشخیص قاضی این حکم را صادر کرده، البته اینکه در دادگاه تجدیدنظر چه اتفاقی بیفتد ما هم واقعا حکم را نمی‌دانیم اما اینکه براساس مصلحت‌اندیشی حکمی داده شده باشد درست نیست. اژه‌ای اشاره‌ای نیز به ماجرای سفارت عربستان داشت. او با اشاره به دستگیری 121 و احضار 24 نفر گفت: برای
48 نفر از این افراد کیفرخواست صادر شد و پرونده‌شان در دادسرای تهران است و البته پرونده 4-3 نفر هم در دادسرای روحانیت است.
 


Page Generated in 0/0054 sec