printlogo


کد خبر: 155860تاریخ: 1395/1/23 00:00
یک وکیل دادگستری با نگارش نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت و کمیسیون درمان مجلس موارد مهمی را مطرح کرد
تعطیلی دادخواهی در هیأت عالی تجدیدنظر!

«علیرضا قرقانی»، وکیل دادگستری با نگارش نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت با یادآوری تشکیل نشدن جلسات هیات عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت به معطل ماندن پرونده‌ها و شکایات، به دلیل برگزار نشدن جلسات این هیات اشاره کرده است. در بخش‌هایی از این نامه آمده است:
همان‌گونه که مستحضر هستید، به موجب مصوبه شماره 630 شورایعالی انقلاب فرهنگی مورخ 12/6/87، دادخواهی‌های علمی - پژوهشی، از صلاحیت مراجع قضایی و دیوان عدالت اداری خارج شده و رسالت حاضر در صلاحیت نهادی موسوم به «هیات عالی تجدیدنظر»، قرار داده شده است؛
در ادامه مصوبه شماره 630 شورایعالی انقلاب فرهنگی و در راستای عینیت‌بخشی به فعالیت هیات‌های عالی تجدیدنظر، در مورخه 17/3/94، مصوبه «تشکیل هیات عالی تجدیدنظر موضوع تبصره ماده واحده مصوب جلسه 630 شورایعالی انقلاب فرهنگی»، از تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی گذشته است. نکته قابل ذکر درباره مصوبه حاضر، آن است که با وجود مساعی مدیران در جامه عینیت پوشاندن بر چهره هیات‌های عالی تجدیدنظر و تاسیس عملی این نهاد؛ متاسفانه شاهد هستیم که در تبصره «4» مصوبه مورد بحث، تصویب شیوه‌نامه نحوه رسیدگی به تجدیدنظرخواهی از آرا و تصمیمات، به تشکیل شدن اولین جلسه هیات عالی تجدیدنظر، موکول شده است؛
بر این اساس، با وجود انقضای قریب به 7 ماه از تاریخ تصویب مصوبه نامبرده، متاسفانه هیات عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون و به هر دلیل ممکن، موفق به تشکیل جلسه نشده و به عبارت دیگر، دادخواهی در هیات عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، در انتظار تشکیل شدن جلسه اول هیات‌عالی تجدیدنظر و با دستور کار تصویب شیوه‌نامه تجدیدنظر خواهی در آن نهاد است. این موضوع در حالی است که به قرار اطلاع، قریب به 50 شکایت و اعتراض مرتبط با وزارت بهداشت، به دبیرخانه و اداره حقوقی این وزارت واصل شده اما همه این پرونده‌ها، در انتظار تشکیل شدن نخستین جلسه هیات عالی، جهت تصویب شیوه‌نامه تجدیدنظرخواهی است.
در همین راستا، اخبار منتشره حکایت از برگزار شدن دومین جلسه هیات عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته، به نحوی که با تصویب شدن شیوه‌نامه تجدیدنظرخواهی در این وزارتخانه، روند رسیدگی به پرونده‌های شکایت واصله به وزارت علوم نیز، آغاز شده است.
به محضر شریف عنوان می‌شود؛ اینجانب سمت  وکالت در 2 مورد از پرونده‌های مورد اشاره را بر عهده داشته و حداقل، از نزدیک شاهد مصائب، مشغله‌ها، سردرگمی‌ها، تنش‌ها و بلاتکلیفی‌های موکلینم [معترضان به آزمون شفاهی بورد قلب دوره 62 مورخ 22/6/94] هستم. بی‌گمان، شاکیان دیگر پرونده‌ها نیز، در این موضوع با موکلینم هم داستانند.
توضیح آنکه، زمان برای موکلان اینجانب موضوعیت داشته و به سرعت در حال عبور است؛ بدین معنا که موکلان، باید از وضعیت و نتیجه اعتراض خود، در مدت متناسبی پیش از برگزاری آزمون‌های دوره‌های آتی، مطلع شوند تا امکان برنامه‌ریزی و آماده شدن جهت شرکت در آزمون‌های دوره‌های بعد، برای آنها میسر شود. این در حالی است که شنیده شدن اعتراض موکلانم [و البته ده‌ها پرونده دیگر که به وزارت بهداشت واصل شده]، در گرو تشکیل شدن جلسه اول هیات عالی تجدیدنظر به منظور تصویب شیوه‌نامه تجدیدنظرخواهی در آن هیات است.
نظر به مراتب مورد اشاره، استدعا دارد با تکیه بر رای و اندیشه بلند خویش و ضمن اعمال هماهنگی با دیگر متولیان، نسبت به تدارک لازم جهت برگزاری جلسات هیات‌عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بذل مساعی فرمایید تا بستر لازم جهت دادخواهی تظلم‌خواهان از جمله موکلان اینجانب، فراهم شود.
گفتنی است، این وکیل دادگستری در نامه‌ای جداگانه  خطاب به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی (نامه شماره 23630 مورخ 11/11/94)، خواستار ورود این کمیسیون به موضوع «هیات عالی تجدنظر وزارت بهداشت» شده است.
 


Page Generated in 0/0065 sec