printlogo


کد خبر: 155861تاریخ: 1395/1/23 00:00
اخبار

معاون وزیر بهداشت وعده داد
ورود 2 هزار آمبولانس جدید به اورژانس
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نحوه تحول اورژانس کشور طی سال 95 را تشریح کرد. محمدآقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این‌باره بیان داشت: سال 1395سال تحول بزرگ در اورژانس زمینی و هوایی کشور است، از گذشته تا امروز حدود 3 هزار آمبولانس برای ناوگان اورژانس زمینی خریداری شده است اما  امسال 2 هزار آمبولانس جدید و پیشرفته خریداری و به این ناوگان اضافه می‌شود که تحول بسیار بزرگی است. وی به ایرنا یادآور شد: در واقع طی یک سال معادل دوسوم کل آمبولانس‌های اورژانس کشور به این مجموعه اضافه می‌شود که در طول تاریخ وزارت بهداشت سابقه ندارد.

بر زمین ماندن 90درصد تکالیف وزارت بهداشت
90 درصد تکالیفی که برای وزارت بهداشت در قانون برنامه پنجم درنظرگرفته شده بود تاکنون اجرایی نشده است. عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره دلایل اجرایی نشدن قانون تجمیع بیمه‌ها و انتقادات وزارت بهداشت به آن، گفت:  متاسفانه 90 درصد تکالیفی که برای وزارت بهداشت در قانون برنامه پنجم درنظرگرفته شده بود تاکنون اجرایی نشده، به عنوان مثال علاوه بر قانون تجمیع بیمه‌ها مواردی نظیر جلوگیری از فعالیت پزشکان چندشغله و کادرپزشکی، ممنوعیت کار پزشکان دولتی در بخش خصوصی، پزشک خانواده و سیستم ارجاع هنوز به مرحله اجرا گذاشته نشده است. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه وزارت بهداشت هیچ کدام از قوانین برنامه پنجم را اجرایی نکرده است به خانه ملت بیان داشت: به طورحتم همه قوانین مربوط به برنامه پنجم توسعه باید بدون گزینشی عمل کردن اجرایی شود، البته برای اجرای  بند مربوط به تجمیع بیمه‌ها درگام اول دولت باید سازوکار بیمه‌ها را یکسان کند؛ زمانی که سرانه پرداختی از سوی دولت برای بیمه روستایی و بیمه کارمند با سرانه پرداختی از سوی کارگران متفاوت است یکسان کردن منابع بیمه‌ها خیانت به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی است.


میزان افزایش مستمری بازنشستگان
در سال 95 مستمری بازنشستگان بیش از نرخ تورم افزایش می‌یابد. به گزارش
«وطن امروز» سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این باره اظهار داشت: در سال 94 پرداخت مستمری بازنشستگان به طور کامل انجام شد و خللی در پرداخت آن انجام نشده است. نوربخش با اشاره به اینکه در سال 95 افزایش مستمری بازنشستگان بالاتر از نرخ تورم انجام می‌شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته بدون دریافت منابع 4 هزار و 500 نفر از تاکسیرانان را بیمه کرد و این سازمان برای رفع مشکلات این قشر زحمتکش نهایت تلاش خود را می‌کند.

 
تداوم بارش‌های رگباری در آسمان کشور
با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب موجی از بارش‌های باران و رگبار را تا انتهای هفته در بیشتر نقاط کشور شاهد خواهیم بود. امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره پیش‌بینی وضعیت جوی کشور به تسنیم گفت: با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب  موج بارش‌ها آغاز شده و به تدریج تا پایان هفته در کشور باقی خواهد ماند. وی ادامه داد:‌ این سامانه بارشی فعال که افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و باران را به همراه می‌آورد، دوشنبه (امروز) و سه‌شنبه در نیمه غربی کشور به صورت کامل فعالیت خواهد داشت و موجب بارش‌های مناسب باران می‌شود. این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه انتظار داریم تا انتهای هفته این بارش‌ها در کشور بویژه در غرب، شمال غرب و دامنه‌های زاگرس باقی بماند، افزود: طی یکی، دو روز آینده بیشتر استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کهگیلویه‌وبویراحمد و غرب استان فارس درگیر بارش‌ها خواهند بود؛ البته سایر نقاط کشور نیز تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد و بارش‌ها در مناطق شرق، شمال شرق و مرکز نیز تا آخر هفته  وجود خواهد داشت.


Page Generated in 0/1681 sec