printlogo


کد خبر: 155872تاریخ: 1395/1/23 00:00
اخبار

معرفی نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب اسلامی
معاون هنری حوزه هنری از مشخص شدن ۶ نامزد نهایی چهره هنر سال انقلاب اسلامی خبر داد. فاضل نظری درباره چگونگی روند جمع‌آوری آرا برای انتخاب چهره سال انقلاب اسلامی، گفت: ابتدا از میان همه کسانی که در سالی که گذشت، آثار شاخص در حوزه هنر انقلاب عرضه کرده بودند، در یک گروه کانونی ١٩ نفر انتخاب شدند که در فرآیند انتخاب مرحله به مرحله براساس رای حدود ٦ نفر از نخبگان و خبرگان هنری تعداد نامزدها به ٩ نفر رسید و بالاخره براساس اجماع این خبرگان تعداد نامزدهای نهایی به دلیل نزدیکی آرا به یکدیگر به 6 نفر محدود شد که اسامی آنها به ترتیب حروف الفبا عبارت است از؛ آقایان جواد افشار، پرویز پرستویی، عبدالحمید قدیریان، مجید مجیدی، هادی محمدیان و خانم بهناز ضرابی‌زاده. وی در توضیح نحوه و شرایط انتخاب‌ها افزود: ملاک ما برای انتخاب هنرمند برتر سال 1394، ارائه و عرضه عمومی اثر او بوده و نه سال تولید اثر و ما علاوه بر بررسی آثار هنرمندان، به فعالیت فرهنگی - هنری آنها هم توجه کردیم و میزان حضور آنها در فعالیت‌های گسترده اجتماعی در حوزه انقلاب اسلامی، برای‌مان حائز اهمیت بود. قرار است در جشن هنر انقلاب اسلامی چهره برتر هنر انقلاب در سال 1394 معرفی شود و حوزه‌های مراکز استان هم هنرمندان انقلابی سال خود را معرفی و از آنها تجلیل می‌کنند.

انتقاد مدرس تئاتر در مراسم گرامیداشت
روز هنر انقلاب اسلامی:
وزارت ارشاد مدیریت ندارد
نشست محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به مناسبت گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از هنرمندان کشور در محل باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار شد. در این مراسم نمایندگان حوزه‌های مختلف هنری به ایراد سخنرانی پرداخته و دغدغه‌های خود را درباره معضلات و مسائل موجود بیان داشتند.  در این میان قطب‌الدین صادقی، مدرس هنرهای نمایشی و نماینده حوزه تئاتر عنوان داشت: در زمینه هنر ما کم آورده‌ایم. چطور است که وزارت ارشاد در این شهر 11 میلیونی فقط 7 سالن نمایش دارد؟! مگر می‌شود یک همچین چیزی؟ این در حالی است که شهر قاهره 140 سالن نمایش دارد.  صادقی تصریح کرد: ما چرا مدیر مناسب و از آن مهم‌تر تولید مناسب نداریم؟ موقعی که ما در بحران تولید قرار می‌گیریم خلائی ایجاد می‌شود برای سریال‌های مزخرف کشورهایی که می‌دانیم با چه نیاتی این کارها را تولید می‌کنند.  صادقی ادامه داد: شهرداری حافظ و صاحب روح مردم تهران بوده و نهادی مردمی است. امروز 11 میلیون نفر بی‌برنامه هستند و پای آشغال‌های ماهواره‌ای می‌نشینند. وزارت ارشاد پول ندارد، مدیریت ندارد و کارهایی را که باید نمی‌کند، زیرا اگر می‌خواست بکند تا به حال انجام می‌داد. در این 34 سال فقط 2 سالن اضافه کرده است.

روایتی از زندگی شهید آیت‌الله صدر در جشنواره جهانی فیلم فجر
فیلم سینمایی «شهید» محصول کشور عراق که به زندگی و مبارزات شهید آیت‌الله محمدباقر صدر می‌پردازد، در جشنواره جهانی فیلم فجر برای نخستین بار روی پرده می‌رود. به گزارش ستاد خبری جشنواره، جشنواره جهانی فیلم فجر در سی‌وچهارمین دوره خود میزبان نخستین نمایش فیلمی است به نام «شهید» از کشور عراق که بخشی از زندگی شهید آیت‌الله محمدباقر صدر را روایت می‌کند. این فیلم مبارزه شهید صدر علیه رژیم صدام را به تصویر می‌کشد و حمایت او از انقلاب اسلامی و مردم ایران را روایت می‌کند.  حضور 2 فیلم از عراق که سال‌هاست به دلیل مشکلات و جنگ‌های طولانی درگیر محرومیت فرهنگی است در جشنواره جهانی فیلم فجر، احترام به تلاش سینماگران این سرزمین برای پیدا کردن زبانی هنرمندانه برای روایت تاریخ و حفظ هویت اسلامی و ملی است.

بازگشت دن‌کیشوت
تری گیلیام که از ۱۷ سال پیش قصد ساخت فیلم سینمایی «مردی که دن‌کیشوت را به قتل رساند» را داشت، سرانجام این پروژه سینمایی را کلید می‌زند. این فیلم سینمایی براساس اثر مشهور میگل سروانتس ساآودرا، نویسنده اسپانیایی ساخته می‌شود و قرار است جک اوکانل و جان هرت به جای جانی دپ و ژان روشه‌فورت ایفاگر کاراکترهای اصلی فیلم باشند. فیلمبرداری پروژه سینمایی «مردی که دن‌کیشوت را به قتل رساند» با بودجه‌ای بالغ بر 16 میلیون یورو، از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.


Page Generated in 0/0056 sec