printlogo


کد خبر: 155873تاریخ: 1395/1/23 00:00
رویدادها

انتشار برجسته‌ترین مواضع رهبر انقلاب در «من انقلابی‌ام»
کتاب «من انقلابی‌ام» که بازخوانی برجسته‌ترین مواضع انقلابی رهبر معظم انقلاب است، توسط نشر ساقی منتشر می‌شود. مرتضی مهدوی این کتاب را در 2 فصل و 8 بخش گردآوری و تدوین کرده است و در فصل اول به مواردی چون  موضع رهبری در قبال کشورهای غربی (آمریکا و اروپا)، رژیم اشغالگر قدس و حمایت از جریان مقاومت، چالش انرژی هسته‌ای و بیداری اسلامی پرداخته شده است.  فصل دوم شامل مواضع رهبری در بعد سیاست داخلی همچون فتنه 18 تیرماه سال 1378، فتنه سال 1388، مواضع انقلابی رهبری در قبال مسائل فرهنگی و اهتمام رهبری به تعمیم انقلابی‌گری در همه ارکان و شئون نظام است.  گفتنی است، عنوان کتاب براساس سخنرانی معروف رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهمن‌ماه 1391 اقتباس شده است. ایشان در بیانات خود فرمودند: «من دیپلمات نیستم،‌ من انقلابی‌ام. حرف را صریح و صادقانه می‌گویم. دیپلمات یک کلمه‌ای را می‌گوید، معنای دیگری را اراده می‌کند. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را می‌زنیم، ما قاطع و جازم حرف خودمان را می‌زنیم».

سردار جعفری:
پیام اصلی «بادیگارد»  حفاظت از ارزش‌هاست
سردار جعفری بعد از تماشای فیلم «بادیگارد» درباره اثر تازه ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: پیام اصلی فیلم سینمایی «بادیگارد» این است که پاسداری که وظیفه حفاظت را برعهده دارد به دنبال حفاظت از ارزش‌هاست. سرلشکر جعفری بعد از تماشای فیلم «بادیگارد»، این اثر سینمایی را خوب عنوان کرده است و گفت: پیام اصلی فیلم سینمایی «بادیگارد» این است که پاسداری که وظیفه حفاظت را برعهده دارد به دنبال حفاظت از ارزش‌هاست.

«ایستاده در غبار» از اکران دوم نوروز خارج شد
در حالی که عنوان شده بود فیلم «ایستاده در غبار» از روز اول اردیبهشت در اکران دوم نوروز روی پرده می‌رود اما با توجه به شرایط خاص اکران فیلم‌های نوروزی، دست‌اندرکاران و پخش‌کننده فیلم تصمیم گرفتند اکران را به زمان دیگری موکول کنند. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» که عنوان بهترین اثر جشنواره فیلم فجر سی‌وچهارم را دارد، به گفته کارگردان فیلم قرار بود در گروه آزاد توسط موسسه پخش فیلمیران اکران شود و مقدمات اکران و تبلیغات آن در دست انجام بود که طی تصمیم جدید اتخاذشده این مساله فعلا منتفی شد. علی سرتیپی، مدیرعامل شرکت فیلمیران درباره این مساله بیان داشت: «فعلا تصمیم گرفتیم این فیلم در اکران دوم نوروزی اکران نشود. البته این اکران هم کاملا قطعی نشده بود و یک احتمال بود و حالا قرار است این فیلم را در شرایط بهتری اکران کنیم و با توجه به اینکه فیلم «بادیگارد» نیز در اکران قرار دارد و این فیلم و «ایستاده در غبار» از بعضی لحاظ به یکدیگر نزدیک هستند، اکران همزمان آنها تمهید درستی نیست و در نتیجه تصمیم گرفتیم فیلم «ایستاده در غبار» را در شرایط مناسب‌تری اکران کنیم.» با این حال محمدحسین مهدویان، کارگردان جوان و کاربلد این فیلم با نوشتن یادداشتی کوتاه در صفحه اجتماعی عنوان داشت: «همیشه اوضاع آنطور که دوست‌داری پیش نمی‌رود. غم‌انگیزتر اینکه کاری هم از دستم ساخته نیست. خلاصه فعلا منتظر اکران نباشید‌. خودم و فیلمم را به خدا سپردم. الخیر فی ما وقع.».

تلاش برای ساخت سریال «حضرت موسی(ع)»
رئیس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی آخرین جزئیات ساخت سریال «حضرت موسی(ع)» را بیان کرد. به گزارش تسنیم، امین صدیقی در این‌باره گفت: در حال حاضر برای ساخت مجموعه
«حضرت موسی(ع)» هماهنگی‌هایی در حال انجام است تا پیش‌تولید آن انجام شود. وی درباره کارگردانی این سریال هم توضیح داد: جمال شورجه که مشاور کار است تا به امروز به عنوان پیگیری‌کننده کارها، دنبال ساخت اثر بود. همچنین آقای شورجه به عنوان تهیه‌کننده در این پروژه قرارداد دارند و این مساله قطعی است و کارگردانی وی در این کار هنوز قطعی نشده است. صدیقی اضافه کرد: به دنبال این هستیم تیم تهیه و تولید سریال «حضرت موسی(ع)» به چه شکل باید باشد تا مقدمات کار پیش‌تولید این اثر در سال 95 شروع شود.


Page Generated in 0/0062 sec