printlogo


کد خبر: 155878تاریخ: 1395/1/23 00:00
گزارش

چرا لقب «پدیده» را
به رونالدو دادند؟
لقب پدیده مختص به چه بازیکنی است و چرا این لقب را به این بازیکن دادند؟ در گزارشی به این 2 سوال پاسخ می‌دهیم.
به گزارش شفقنا ورزشی، در تاریخ فوتبال جهان 2 بازیکن هستند که نام رونالدو دارند؛ نخست رونالدوی برزیلی که در دهه 90 و آغاز قرن 21 از بهترین بازیکنان جهان بود و دوم کریستیانو رونالدوی پرتغالی که در سال‌های اخیر از بهترین بازیکنان جهان بوده است. لقب «پدیده» مختص رونالدوی برزیلی است و اما چرا این لقب را به رونالدو داده‌اند؟ رونالدو فوتبال خود را همچون دیگر بازیکنان برزیلی از خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های ریودوژانیرو شروع کرد. او در فصل 94-1993 فوتبال را از تیم کروزیرو شروع کرد و در 14 بازی 12 گل به ثمر رساند و قهرمانی در 2 جام حذفی و لیگ مینیرو را به دست آورد. رونالدو بعد از درخشش در کروزیرو راهی فوتبال اروپا شد و آیندهوون را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد. او در 2 فصل 46 بار برای این تیم هلندی به میدان رفت و توانست 42 گل به ثمر رساند. رونالدو در حالی که تنها 19 سال سن داشت این آمار خیره‌کننده گلزنی را از خود به جای گذاشت و مورد توجه باشگاه بارسلونا قرار گرفت اما تنها یک فصل برای آبی‌واناری‌ها به میدان رفت و توانست در 37 بازی 34 گل به ثمر رساند و قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، سوپر جام اسپانیا و جام در جام را به دست آورد. در آن زمان رونالدو با وجود سن بسیار کمی که داشت توانست توپ طلا را به دست آورد. این بازیکن برزیلی با تیم ملی هم افتخارات زیادی به دست آورد و علاوه بر قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا در سال 1997 قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها را تجربه کرد و در بازی‌های المپیک 1996 در جایگاه سوم جای گرفت. قهرمانی در این همه جام و آمار و ارقام خیره‌کننده‌ای که این بازیکن برزیلی از خود به جای گذاشت باعث شد تا کارشناسان و مربیان بزرگ فوتبال جهان لقب «پدیده» را به او بدهند. نخستین کسی که لقب پدیده را برای رونالدو به کار برد، کافو، اسطوره سلسائو در جناح راست بود تا جایی که در حالی که رونالدو تنها 17 سال سن داشت درباره او گفت: او به‌راستی یک پدیده است و در آینده این را خواهید دید.


لسترسیتی می‌تواند ارزان‌ترین قهرمان لیگ انگلیس لقب بگیرد؟
هنوز کسی شگفتی‌سازی لستر را باور نکرده است اما هر لحظه به این اتفاق باورنکردنی نزدیک می‌شویم. حضور لستر در صدر جدول این فصل لیگ برتر به بر‌نامه‌ریزی و تلاش چندین‌ساله این تیم پیش از حضور رانیری بازمی‌گردد. این تیم بودجه زیادی ندارد و در 5 سال اخیر، تنها 55 میلیون یورو خرج کرده است. این مبلغ تقریبا نیمی از هزینه‌هایی است که ر‌ئال‌‌ماد‌رید برای گرت بیل و بارسلونا برای نیمار پرداخت کرده است. همچنین کمتر از ارزش قرارداد رحیم استرلینگ با منچسترسیتی یا آنتونی مارسیال با منچستریونایتد است. لستر 55 میلیون یورو برای 18 بازیکن هزینه کرده است. گران‌ترین بازیکن این تیم کمی بیش از 10 میلیون یورو ارزش دارد. درون دروازه، کاسپر اشمایکل قرار دارد. او همچون پدرش د‌ر‌وازه‌بان مطمئنی است. اشمایکل 4 فصل پیش با 5/1 میلیون یورو به این تیم آمد. مارک شوارتزر، دیگر د‌ر‌وازه‌بان این تیم فصل پیش به صورت بازیکن آزاد آمد. خط دفاعی نقش کلیدی در قرار گرفتن لستر در این جایگاه دارد و گل‌های کمی که این تیم دریافت کرده است، نشانگر عملکرد خوب مدافعان تیم است. لستر در 12 بازی دروازه خود را بسته نگه داشته‌ و برای این کار هزینه زیادی نکرده است. دنی سیمپسون (3/2 میلیون)، وس مورگان (یک میلیون)، روبرت هوث (4 میلیون) و کریستین ماچ (بازیکن آزاد)، اغلب در ترکیب اصلی حضور دارند. در پست هافبک نیز بازیکنان زیادی کشف شدند. رانیری درباره انگولو کانته، هافبک تیمش گفت: «روزی که توپ را از مرکز به کناره‌های زمین برد و خود را به محوطه جریمه رساند تا با سر گلزنی کند، شگفت‌زده نشدم. او می‌داند توپ به کجا می‌رسد و حریف به کدام سمت می‌رود. او همه چیز را از قبل می‌داند». لستر برای انتقال کانته، هافبک دفاعی تیمش
4/8 میلیون یورو هزینه کرد. زوج خط حمله این تیم را جیمی واردی و شینجی اوکازاکی تشکیل می‌دهند. واردی برترین گلزن کنونی لیگ برتر از فلتوود تاون با یک میلیون یورو به لستر آمد و مهاجم ژاپنی در این فصل با مبلغ 3/10 میلیون یورو به این تیم پیوست. او گران‌ترین بازیکن لستر است. در کنار او دنی درینکواتر دیده می‌شود که فصل 12-2011 از منچستریونایتد با مبلغ ناچیز 850 هزار یورو به این تیم پیوست. مارک آلبراتیون به عنوان بازیکن آزاد، فصل پیش از استون‌ویلا آمد و ریاض محرز که اکنون مدنظر تیم‌های اروپایی است، تنها با نیم میلیون پوند برای 2 فصل با تیم انگلیسی قرارداد امضا کرد.
 


Page Generated in 0/0055 sec