printlogo


کد خبر: 155884تاریخ: 1395/1/23 00:00
چهارگوشه

انفجار در کابل همزمان با سفر کری
شنبه‌شب، جان کری، وزیر خارجه آمریکا به منظور دیدار با مقامات افغانستان و در سفری از پیش اعلام نشده وارد کابل، پایتخت این کشور جنگزده شد.  ساعتی پس از حضور جان کری، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان نگذشته بود که صدای انفجاری در نزدیکی سفارت آمریکا شنیده شد.  براساس گزارش خبرگزاری افغانستانی «طلوع‌نیوز»، 3 فروند راکت در مناطق PD2 و PD10 منطقه دیپلماتیک کابل فرود آمده است. کری در این سخنرانی خود بر ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان تأکید کرده بود. پس از انفجار، صدای تیراندازی نیز در پایتخت افغانستان شنیده شد.  

بیش از400 کشته و زخمی
در آتش‌سوزی معبدی در هند
در اثر آتش‌سوزی در معبد «پتنگال دیوی» در منطقه پاراور در استان کرالای هند، بیش از ۱۰۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۵۰ نفر نیز زخمی شدند.  این حادثه شنبه‌شب اتفاق افتاد و با توجه به وخامت اوضاع احتمال افزایش تلفات وجود دارد. علت این حادثه را ترقه‌بازی و مراسم نورافشانی در این معبد عنوان کرده‌اند که در نهایت سبب آتش‌سوزی در انبار معبد شده است.  به گفته رسانه‌های محلی، آتش‌سوزی زمانی اتفاق افتاد که جرقه ناشی از یک ترقه حریق و انفجار در خرمن مواد محترقه و فشفشه‌ها را سبب شد.

انهدام گروهک وابسته به داعش در لبنان
دستگاه امنیتی لبنان یک گروهک تروریستی با 5 عضو را که برای جذب جوانان به یک مدرسه مذهبی با هدف تبلیغ ایدئولوژی داعش در شمال لبنان فعالیت می‌کردند، شناسایی و بازداشت کرد. به گفته این منابع، جوانانی که جذب این گروهک می‌شدند، پیش از اعزامشان به «رقه» و پیوستن به داعش یا اجرای عملیات تروریستی در داخل کشور برای آموزش به یک مدرسه مذهبی در شمال لبنان منتقل می‌شدند.


رسوایی جنسی رئیس سابق خانه نمایندگان آمریکا
گروه بین‌الملل: رسوایی جنسی و کودک‌آزاری پس از  سیاستمداران عالی‌رتبه انگلیسی سرانجام گریبان همتایان آمریکایی‌شان را هم گرفت. کمتر از 3 سال پس از آنکه نایب‌رئیس مجلس عوام بریتانیا به اتهام چند تجاوز جنسی بازداشت شد، تقریبا در همان سطح سیاسی، رئیس سابق خانه نمایندگان ایالات متحده نیز به اتهاماتی مشابه متهم شد. دنیس هسترت، رئیس یا سخنگوی سابق مجلس پایین‌دستی کنگره  پیش‌تر به سوءاستفاده جنسی از یک شهروند نوجوان مذکر آمریکایی متهم شده بود و روز شنبه بعد از طرح این اتهام و تایید آن از سوی دادگاه، به پرداخت 3 میلیون و 500 هزار دلار جریمه نقدی به قربانی محکوم شد. هسترت متهم شده است در زمان مربیگری کشتی، یکی از اعضای تیم خود را که در آن زمان 14 سال سن داشت مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است.
4 دانش‌آموز سابق این اتهام را ضد سخنگوی سابق خانه نمایندگان تایید کردند. او همچنین متهم شده که برای مخفی نگه داشتن این اتهام مبالغ هنگفتی رشوه پرداخت کرده است. هسترت با یک اتهام غیرجنایی و صرفا مالی دیگر هم  روبه‌رو است، چرا که از ارائه اطلاعات مالی خود به بانک‌ها و به مسؤولان اف‌بی‌آی طفره رفته و به آنها دروغ گفته بود. اتهام سوءاستفاده جنسی رئیس سابق کنگره پایین‌دستی به سال‌های  1965 الی 1981  بازمی‌گردد که در آن زمان در یکی از مدارس حاشیه  شهر شیکاگو در منطقه یورک ویل، معلم و مربی کشتی بود. اما  دنیس هسترت 74 ساله پس از ترک حرفه معلمی به حزب جمهوری‌خواه وابسته شد و به عنوان نماینده ایلی‌نویز به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت و تا مقام ریاست یا سخنگویی مجلس هم
ارتقا یافت.


Page Generated in 0/0055 sec