printlogo


کد خبر: 155967تاریخ: 1395/1/25 00:00
آژیر

دادستان تهران هشدار داد
جولان رانندگان مست در پایتخت
دادستان تهران آمار پرونده‌های رانندگی در حال مستی در شهر تهران طی سال ۹۴ را 2 هزار و900 فقره اعلام کرد و این آمار را هشداردهنده خواند. به گزارش مهر، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران در نخستین جلسه‌ شورای معاونان دادستانی تهران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره مصونیت فرهنگی، اظهار داشت: این موضوع باید مورد توجه مدیران در برنامه‌ریزی‌های سال جاری قرار گیرد. جعفری‌دولت‌آبادی آمار پرونده‌های رانندگی در حال مستی در شهر تهران طی سال ۱۳۹۴ را 2 هزار و۹۰۰ فقره اعلام کرد و افزود:  این آمار هشداردهنده است و از سرپرستان نواحی می‌خواهم ضمن اتخاذ تدابیر مدیریتی همراه با برنامه‌ریزی، در مقابله با اینگونه جرائم اقدام کنند.

سلاح سرد قاتل 118 تهرانی
«از ابتدای فروردین تا پایان بهمن سال گذشته 118 مورد فوت بر اثر سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شد».
به گزارش ایرنا، مسعود قادی‌پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: این در حالی است که 116 مورد فوت بر اثر سلاح سرد در مدت مشابه سال 93 به این پزشکی قانونی ارجاع شد. مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران خاطرنشان کرد: از کل کشته‌شدگان بر اثر سلاح سرد در 11 ماه سال گذشته 93تن مرد و 25تن زن بودند. وی شمار موارد فوت ناشی از سلاح سرد در بهمن ماه 94را نیز 13تن اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 1/7 کاهش داشت.

نقش برجسته بانک‌ها
در موفقیت هکرها!
رئیس پلیس فتا با اشاره به نقش برجسته بانک‌ها در قربانی شدن صاحبان حساب‌های بانکی توسط کلاهبرداران و هکرها، از تلاش پلیس برای روشن کردن این سهم در محاکم قضایی خبر داد. سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا با اشاره به تلاش پلیس برای مشخص کردن میزان قصور بانک‌ها در برداشت‌های غیرمجاز و سهم این بنگاه‌ها در متضرر شدن مشتریان خود به تسنیم اظهار داشت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد هرگونه برداشت غیرمجاز از درگاه‌های بانکی و حساب مشتریان بانک‌ها به دلیل وجود مشکل در 2 بخش روشی و ابزاری شکل می‌گیرد که علاوه بر این موضوع، می‌توان سهمی برای مشتریان بانک‌ها نیز متصور شد. وی ادامه داد: بررسی‌های پلیس در برخی پرونده‌ها نشان می‌دهد قصور بانک‌ها باعث متضرر شدن مشتریان بانک شده و از این رو پلیس با فراخواندن و احضار مدیران بانکی کشور و حتی مدیران عامل برخی بانک‌ها، آنها را موظف به پرداخت خسارت به مشتریان بانک کرده است. هادیانفر با اشاره به شناسایی
11 حفره امنیتی در درگاه‌های بانک‌های خصوصی کشور در سال 94، میزان قصور بانک‌های خصوصی در تامین امنیت مالی مشتریان این بانک‌ها را بیش از بانک‌های دولتی عنوان کرد.
 


Page Generated in 0/0045 sec