printlogo


کد خبر: 155969تاریخ: 1395/1/25 00:00
نبض جامعه

رئیس مرکز سنجش آموزش‌‌وپرورش خبر داد
تغییر زمان آغاز امتحانات نهایی
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با ارسال بخشنامه‌ای زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان را در سراسر کشور از تاریخ ۲۵ اردیبهشت لغایت ۱۸ خرداد اعلام کرد. به گزارش تسنیم، وزارت آموزش‌وپرورش پیش از این تاریخ برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان را اول لغایت 26 خرداد 95 اعلام کرده بود اما با توجه به آنکه ماه مبارک رمضان از 18 خرداد آغاز می‌شود درخواست‌های بسیاری از سوی معلمان و دانش‌آموزان برای تغییر تاریخ برگزاری امتحانات صورت گرفت. عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد:‌ با هدف بهره‌مندی بیشتر دانش‌آموزان از برکات ماه مبارک رمضان و همچنین اجرای مطلوب امتحانات نهایی، تاریخ شروع امتحانات نهایی سال سوم متوسطه از 25 اردیبهشت‌ 95 ‌است.

قلع و قمع وام شهریه در بودجه 95
رئیس صندوق رفاه دانشجویان از کاهش
۴۵ درصدی وام شهریه در لایحه بودجه سال ۹۵ خبر داد. ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به وضعیت اعتبار وام شهریه در سال جاری گفت: اعتبار وام شهریه در لایحه بودجه سال ۹۵ حدود ۴۵درصد کاهش یافت. وی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان سعی خواهد کرد با درآمدهای اختصاصی این کمبود را جبران کند، به مهر بیان داشت: در مجموع کاهش
۴۵ درصدی وام شهریه در ارائه این وام به دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی و غیرانتفاعی تاثیرگذار خواهد بود. رئیس صندوق رفاه دانشجویان یادآور شد: اعتبار وام شهریه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال ۹۵ به ۵۵ میلیارد تومان کاهش یافت.
 
بخشش جریمه دیرکرد جرایم رانندگی
نمایندگان مجلس در بودجه 95 مقرر کردند در صورت پرداخت و تسویه‌حساب قبوض جریمه‌های رانندگی تا پایان آذرماه 95، جریمه دیرکرد ناشی از پرداخت نشدن آن تا پایان 1394 بخشیده می‌شود. به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته پارلمان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1395 کل ‌کشور را ادامه دادند و بخش‌های درآمدی تبصره الحاقی یک این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند. به موجب مصوبه مجلس، در صورت پرداخت و تسویه حساب قبوض جریمه‌های رانندگی توسط مالکان خودرو تا پایان آذرماه 95، جریمه دیرکرد ناشی از پرداخت نشدن این قبوض تا پایان سال 1394 بخشیده می‌شود.

دولت برای تجمیع بیمه‌ها اقدام کند
«باید معاونتی از سوی رئیس‌جمهور در زمینه بیمه‌‌ها تشکیل شود تا مشکل تجمیع بیمه‌ها برای همیشه رفع شود». به گزارش «وطن امروز»، رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت با بیان این مطلب اظهار داشت: واقعیت آن است که با وجود جمعیت 79 میلیون نفری در کشور، بیش از 80 میلیون دفترچه بیمه‌ مورد استفاده قرار گرفته است. وی یادآور شد: اختلافی که اکنون بین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد به‌جهت یکپارچه نبودن بیمه‌های همگانی است که مشکلات بسیاری ایجاد کرده است و با توجه به اینکه این موضوع امری حاکمیتی است به نظر می‌رسد دولت باید ورود پیدا کند. خضری با تأکید بر اینکه از رکن اصلی تجمیع بیمه‌ها رفع همپوشانی بیمه‌ای است، افزود: تجمیع صندوق‌های بیمه از تکالیفی بود که در قانون برنامه پنجم توسعه مجلس برعهده دولت گذاشت و حال وزارت رفاه برای عملیاتی شدن این قانون موظف است ابتدا دفترچه‌های اضافه را حذف کند. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، ادامه داد: اکنون مجلس مهلتی 6 ماهه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای سال 95 داده است تا این وزارتخانه بتواند به حذف دفترچه‌های بیمه اضافی اقدام کند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک وزارت رفاه به‌تنهایی نمی‌تواند وارد عمل شود بنابراین باید معاونتی از سوی رئیس‌جمهور در زمینه بیمه‌‌ها تشکیل شود تا این معاونت سیاست یکپارچه‌ای در بحث برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و ارائه خدمات بیمه‌ای به مردم داشته باشد تا این مشکل برای همیشه رفع شود.
 


Page Generated in 0/0068 sec