printlogo


کد خبر: 155976تاریخ: 1395/1/25 00:00
رویدادها

برگزاری بزرگداشت سلحشور در همایش «راوی حقیقت»
مراسم بزرگداشت فرج‌الله سلحشور با عنوان «راوی حقیقت» در سالن اندیشه حوزه هنری با حضور محسن مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری، سردار ابراهیم جباری و خانواده مرحوم سلحشور برگزار شد.  در این مراسم محسن مؤمنی‌شریف طی سخنانی به نقل از پیامبر اکرم(ص) گفت:‌ وقتی صحبت از صالحان می‌شود، رحمت خداوند شروع به باریدن می‌کند. سلحشور انسان صالحی بود و در عمر با برکت خود به عنوان کسی از او یاد می‌شود که همواره عمل صالح داشته و آن را شناخته است.  در ادامه این مراسم کلیپی از سلحشور و پشت صحنه ساخت سریال یوسف پیامبر به نمایش درآمد، سپس جمال شورجه، کارگردان سینما که همواره در تمام کارهای سلحشور همراه وی بوده است طی سخنانی در این مراسم عنوان کرد: در جمع ما هنرمندانی حضور دارند که همواره با این کارگردان کار کرده‌اند اما باید بگویم در مراسم تشییع پیکر فرج‌الله سلحشور انبوه جمعیتی که حضور داشتند تعداد زیادی‌شان مردم عادی بودند، چرا که او به مخاطب خود هنر انقلاب را معرفی کرده بود. او با آثارش باعث اعتلا و عزت سینمای ایران در دنیا شد. وی افزود: هنرمندان زیادی وجود دارند که همواره در جشنواره‌های مختلف روی فرش قرمز قدم می‌زنند اما فرج‌الله سلحشور از راه رفتن روی فرش قرمز اکراه داشت. او خصلتش مردمی بود و برای مردم فیلم می‌ساخت و به همین دلیل مردم دوستش داشتند. به همین دلایل او میان مردم دارای احترام و عزت است. در ادامه سردار ابراهیم جباری طی سخنانی در ارتباط با شخصیت سلحشور گفت: برخی انسان‌ها می‌توانند با اعمال صالح و کارهایی که انجام می‌دهند به مقام والایی برسند تا جایی که او را شجره طیبه طاهره بدانند؛ فرج‌الله سلحشور اینگونه بود. او تفکر قرآنی داشت به همین دلیل آثاری که می‌ساخت فراتر از مرزها مخاطبان خود را پیدا می‌کرد. در مراسم تقدیر از زنده‌یاد سلحشور از آلبوم عکس سریال یوسف پیامبر(ع) هم رونمایی شد.

پاسداشت استاد مصطفی علی‌پور در بیست‌وسومین «شب شاعر»
به همت سازمان هنری- رسانه‌ای اوج بیست‌وسومین «شب شاعر» به مراسم پاسداشت استاد مصطفی علی‌پور اختصاص داده شد.  به گزارش روابط عمومی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، در این مراسم دکتر اسماعیل امینی با اشاره به سابقه دوستی خود با مصطفی علی‌پور اذعان داشت: «با این وجود حتی اگر چنین دوستی و رفاقتی نیز بین ما نبود باز هم همین تصور را درباره علی‌پور داشتم». سخنران بعدی استاد جواد محقق بود که پس از گلایه مجری برنامه از عدم توجه مسؤولان آموزش و پرورش به این مراسم که به پاسداشت یک معلم پرداخته شده بود، بیان کرد: «پس از سال‌ها دیگر این رفتار برای من عجیب نیست بلکه به‌عکس اگر خلاف این باشد و مسؤولان آموزش‌وپرورش به چنین مراسمی توجه کنند، تعجب می‌کنم».

نظر ضرغامی درباره فیلم
«ابد و یک روز»
عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق رسانه ملی درباره فیلم «ابد و یک روز» گفت: «ابد و یک روز» یک فیلم کاملا درون‌خانوادگی است که حداقل می‌تواند برای نخبگان، مدیران و دلسوزان جامعه هشداردهنده باشد. ضرغامی پس از تماشای فیلم «ابد و یک روز» که پرجایزه‌ترین فیلم سینمایی جشنواره فیلم فجر بوده و این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است، به انتشار نقطه نظرات خود در صفحه اینستاگرام پرداخت و نوشت: « فیلم سینمایی «ابد و یک روز» را در ایام تعطیل در سینما عصر جدید دیدم. این فیلم با دریافت
9 (1+2+6) سیمرغ بلورین ظاهرا پدیده جشنواره فیلم فجر بود. فیلم توانسته اوج فقر، بدبختی و آسیب‌های اجتماعی جامعه را بخوبی روایت کند، به گونه‌ای که افرادی مثل من با آن رابطه برقرار کرده و آن را به درستی درک کنند. دیالوگ‌ها و پیام‌های چندوجهی فیلم! یا حقانیت جوایز اعطایی موضوع بحث من نیست. از نظر من، مخاطبان فیلم اهمیت دارند. «ابد و یک روز» یک فیلم کاملا درون‌خانوادگی است که حداقل می‌تواند برای نخبگان، مدیران و دلسوزان جامعه هشداردهنده باشد. در صورتی که این فیلم، به‌عنوان فیلم برگزیده به جشنواره‌های خارجی ارسال و از آن طریق چهره‌ای زشت و تحقیرشده از جامعه امروز ایران تصویر شود، اقدامی ضدملی تلقی خواهد شد و شبهه سفارشی بودن آن از فراسوی آب‌ها را تقویت می‌کند. نقش‌آفرینی نوید محمدزاده به‌عنوان یک معتاد عاصی و پرخاشگر را بسیار می‌پسندم و آن را با اثر ماندگار آقای مسعود کیمیایی در گوزن‌ها قابل مقایسه می‌دانم.


Page Generated in 0/0050 sec