printlogo


کد خبر: 156001تاریخ: 1395/1/25 00:00
اخبار

یارانه فروردین پنجشنبه واریز می‌شود
یارانه فروردین‌ماه ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۶ فروردین واریز می‌شود. به گزارش تسنیم، یارانه فروردین ماه سال 95 ساعت 24 روز پنجشنبه 26 فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این یارانه شصت و دومین یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی خواهد بود که سرپرستان خانوار دریافت می‌کنند.


تجمع مالباختگان ثامن‌الحجج مقابل بانک مرکزی
تعدادی از مالباختگان موسسه ثامن‌الحجج دیروز مقابل ساختمان بانک مرکزی در میرداماد تجمع کردند.  به گزارش «وطن امروز» تجمع‌کنندگان خواهان بازگشت سپرده‌های خود هستند. براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده درباره ساماندهی این تعاونی از آغاز اردیبهشت‌ماه سال جاری سقف بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران  به 350 میلیون ریال برای هر مشتری افزایش خواهد یافت. درباره ارقام بالاتر نیز در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد و البته آن دسته از سپرده‌گذاران این تعاونی که در قبال سپرده خود تسهیلات نیز اخذ کرده‌اند و مانده طلب ناشی از تهاتر تسهیلات و سپرده‌های آنان حداکثر تا سقف 350 میلیون ریال است،‌ می‌توانند بدون توجه به سقف سپرده، پس از اخذ گواهی تسویه از تعاونی برای دریافت وجوه مربوط به بانک عامل مراجعه کنند. اما با وجود اعلام این موارد از سوی بانک مرکزی و اجرای آن از طریق بانک پارسیان، دیروز هم تعداد دیگری از سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج مقابل ساختمان بانک مرکزی در میرداماد تجمع کرده و خواستار رسیدگی این بانک به مشکل‌شان شدند. گفته می‌شود افرادی که این روزها در تجمعات ثامن‌الحجج شرکت می‌کنند سپرده‌های بالایی در این تعاونی داشته‌اند و خواستار بازگشت سپرده‌های‌شان هستند.


بنگاه‌های تجاری دچار خسران شده‌اند
تک‌نرخی کردن ارز براساس نرخ واقعی و حذف زمینه‌های جدی رانت و مبارزه با فساد از جمله درخواست‌های فعالان اقتصادی از دولت است. به گزارش «وطن امروز»، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در سیزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به رشد پایین اقتصادی کشور در سال 94، اشاره کرد و گفت: این رشد پایین حکایت از شرایط سخت بنگاه‌های کشور دارد چراکه بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری دچار خسران شده‌اند. خوانساری همچنین از راه‌اندازی مرکز تماس اتاق بازرگانی تهران در فروردین‌ ماه به صورت رسمی خبر داد و گفت: از این پس فعالان اقتصادی می‌توانند مشاوره‌های مالی، مالیاتی، بیمه‌ای، حقوقی و تامین اجتماعی را از طریق این مرکز دریافت کنند. وی ادامه داد: کمیته‌ای برای بررسی شرایط صدور کارت بازرگانی تشکیل شده تا مقدمات تسهیل صدور کارت فراهم شود و سوءاستفاده‌های احتمالی صورت نگیرد.  از سوی دیگر مسعود کرباسیان،‌ رئیس کل گمرک گفت: حجم قاچاق کالا به داخل کشور 5/6 میلیارد دلار و نه ۲۰ میلیارد دلار است.

بدهی‌های دولت هنوز معلوم نیست
طبق گفته وزیر اقتصاد، تاکنون ۳۸۰هزار میلیارد تومان از بدهی دولت تا پایان سال۹۳ آشکار شده و بخشی هم هنوز به دست نیامده که منتظر گزارش نهایی دفتر مدیریت بدهی‌ها در خزانه‌داری کشور است.  به گزارش «وطن امروز»، محسن جلال‌پور با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر دولت به صندوق‌های تأمین اجتماعی، بانک‌ها و پیمانکاران بخش خصوصی بدهکار است.  وی ادامه داد: در حالی که بدهی خارجی کشورهایی مثل ژاپن، ایتالیا، پرتغال، ایرلند و آمریکا از صددرصد تولید ناخالص داخلی این کشورها بیشتر است، بدهی  داخلی ایران احتمالا به 40 درصد تولید ناخالص داخلی نمی‌رسد.  جلال‌پور اضافه کرد: تا انتهای سال 93 رقم بدهی‌های شرکت‌های دولتی بیش از 180 هزار میلیارد تومان و رقم بدهی‌های دولت، بیش از 190 هزار میلیارد تومان بوده است. مجموع این 2 رقم حدود 380 هزار میلیارد تومان می‌شود.  در این میان بانک‌ها حدود 100 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکارند که این میزان بدهی بشدت روی قدرت اعطای تسهیلات بانک‌ها اثر منفی گذاشته است.


Page Generated in 0/0064 sec