printlogo


کد خبر: 156031تاریخ: 1395/1/26 00:00
سلامت

رئیس سازمان غذا و دارو:
وضعیت دارو عادی نیست!
همچنان کمبود دارویی در کشور وجود دارد و وضعیت دارو هنوز به صورت عادی در نیامده است. به گزارش‌فارس، رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در این باره اظهارداشت: بخش عمده داروی قاچاق صرف اقدامات غیرقانونی و داروهایی می‌شود که مجاز نیستند و گاهی توسط پزشکان تجویز می‌شوند، در حالی که در فهرست رسمی دارویی نبودند.
وی با بیان اینکه مراجعه به ناصرخسرو برای خرید دارو کاهش یافته است، افزود: اینکه فردی دارویی را در داروخانه پیدا نکرده باشد و برای این موضوع به ناصرخسرو برود، بسیار کم شده اما هنوز کمبود دارویی داریم و از مردم به این علت عذرخواهی می‌کنم. رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: شاید هیچگاه نتوانیم کمبود دارویی را صفر کنیم اما وضع‌مان نسبت به 4 سال گذشته بهتر شده با این حال هنوز عادی نیست. وی افزود: نرم‌افزار ویژه‌ای بزودی برای مردم و پزشکان راه‌اندازی می‌شود که در آن داروهایی که کمبود دارند اطلاع‌‌رسانی شده و داروی جایگزین آن نیز اعلام می‌شود.

افتتاح 17 مرکز ناباروری
در سال 95
معاون درمان وزارت بهداشت از راه‌اندازی و ساخت 17 مرکز جدید درمان ناباروری در راستای برنامه حمایت از زوج‌های نابارور خبر داد. محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام این خبر بیان داشت: افزایش دسترسی و حمایت مالی از بیماران صعب‌العلاج، ارتقای ایمنی بیمار، ساماندهی خدمات دندانپزشکی، ارتقای فرآیندهای خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی، حمایت از زوج‌های نابارور و بهبود مدیریت بیمارستانی از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در سال جدید است. وی به ایسنا عنوان کرد: در همین راستا در حوزه استقرار نظام جامع سلامت باروری با توجه به سیاست‌های جمعیتی و سیاست‌های کلی نظام سلامت 3 برنامه کلی حمایت از زوج‌های نابارور، ترویج زایمان طبیعی و توسعه و بهینه‌سازی بلوک‌های زایمانی جزو اولویت‌های حوزه درمان است که در این زمینه اقدامات قابل توجهی در 2 سال گذشته صورت گرفته و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. آقاجانی همچنین از تجهیز و بهسازی 24 مرکز درمان ناباروری، راه‌اندازی و ساخت 17 مرکز جدید درمان ناباروری در راستای برنامه حمایت از زوج‌های نابارور خبر داد و یادآورشد: حمایت از زوج‌های نابارور تنها به حفاظت مالی محدود نیست.
راه‌اندازی 2 هزار و 500 یونیت دندانپزشکی
همچنین معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های سال 95 حوزه معاونت درمان گفت: اهداف اصلی این حوزه در سال‌ جاری پوشش فراگیر و دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات و مراقبت‌های با کیفیت سلامت، حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و مدیریت بیماری‌ها و مدیریت منابع مالی و افزایش بهره‌وری در این حوزه است.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اولویت ساماندهی خدمات دندانپزشکی گفت: در بحث دندانپزشکی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که فعالسازی و راه‌اندازی  2 هزار و 500 یونیت دندانپزشکی در550 بخش از بیمارستان‌ها و 240 کلینیک ویژه، افزایش سهم دولت در ارائه خدمات با قیمت منطقی و مناسب برای اقشار نیازمند و افزایش سطح پوشش بیمه تکمیلی دندانپزشکی با اولویت گروه سنی 6 تا 18 سال از محورهای این برنامه ملی است.


Page Generated in 0/0061 sec