printlogo


کد خبر: 156037تاریخ: 1395/1/26 00:00
اخبار

برگزاری نمایشگاهی از کاریکاتورهای شجاعی‌طباطبایی
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، نمایشگاه منتخب آثار کاریکاتور سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، هنرمند متعهد و شاخص کشورمان با موضوع آمریکا و استکبارستیزی روز 21 فروردین در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شده و این روزها میزبان هنردوستان گرامی است.  در این ارتباط مسعود شجاعی‌طباطبایی عنوان داشت: «بیشتر کارهای این نمایشگاه موضوع استکبارستیزی و تبعات حضور نظامی آمریکا در منطقه و در واقع میلیتاریسم آمریکایی را در بر دارد». این هنرمند گرافیست درباره نقش انقلاب اسلامی در اعتلای وجوه ناشناخته هنر عنوان داشت: «در تمام فراز و فرودهایی که انقلاب اسلامی داشته است، کاریکاتور یکی از هنرهای پیشرو بوده که با حضور در بین اقشار مردم و با تکثیر در ابعاد گسترده، به گسترش مضامین انقلابی کمک کرده و می‌توان آن را یکی از هنرهای مهم انقلاب دانست. با این حساب، تصمیم گرفته شد در کنار اقدامات دیگری که برای هفته هنر انقلاب در حوزه هنری تدارک دیده شده است، این نمایشگاه نیز برگزار شود و امیدواریم مورد پسند مخاطبان قرار گیرد». لازم به یادآوری است که نمایشگاه تا 27 فروردین ماه همه روزه پذیرای علاقه‌مندان به هنر انقلاب است.

اظهار ارادت قصه‌گوی خاطره‌ها
به شهدای غواص
محمدرضا سرشار، نویسنده و پژوهشگر ادبیات داستانی و صدای خاطره‌انگیز قصه‌خوانی‌های رادیویی در ابتدای حضور خود در برنامه سوره هنر شبکه دوم سیما، با نثار دسته گلی بر مزار شهدای غواص واقع در محوطه حوزه هنری ادای احترام کرد. به گزارش ستاد خبری هفته هنر انقلاب اسلامی، محمدرضا سرشار در سخنانی، درباره  نسبت ادبیات با تعهد گفت: هیچ عملی نیست که از انسانی آگاهانه یا ناآگاهانه سربزند و حاوی قصد و مقصودی نباشد. وقتی جنبه اجتماعی پیدا می‌کند به آن تعهد گفته می‌شود. معمولا همه انسان‌های فرهیخته وقتی اقدامی انجام می‌دهند که جنبه اجتماعی دارد حتما در آن قصد و مقصود اجتماعی است. هر عمل اجتماعی چون جمعی را با خود همراه می‌کند خود به خود یک عمل سیاسی محسوب می‌شود. اینگونه نیست که فرد تصمیم بگیرد هنرش متعهد باشد. حتی کسانی که منکر تعهد در هنر هستند خودشان معتقد به نوع دیگری از تعهد هستند.  وی افزود: مکاتب هنری همیشه پیرو تحولات سیاسی و اجتماعی و... و متأثر از شرایط زمانه است. طبعا انقلاب اسلامی نیز با تحولی که در جان‌های انسان‌ها ایجاد کرد، انسان خاص خودش را پدید آورد. این انسان جدید ادبیات و داستان خاص خودش را می‌خواهد بنابراین یک نوع خاصی از داستان‌نویسی پدید آمد که ما آن را ادبیات متعالیه شیعی یا هنر آرمان‌گرای اسلامی می‌نامیم.

نشست‌های تخصصی در دومین جشنواره «روحانی و سینما»
دومین جشنواره ملی «روحانی و سینما» جمعه 27 فروردین ماه در تالار سوره حوزه هنری و با حضور هنرمندان، مسؤولان فرهنگی و هنری کشور و جمعی از روحانیون به کار خود پایان می‌دهد.  آیین اختتامیه دومین جشنواره «روحانی و سینما» طی برنامه ویژه‌ای، ساعت 17:30 جمعه 27 فروردین ماه با اعلام برگزیدگان در بخش‌های مختلف و اهدای جوایز برگزار می‌شود. همچنین ساعت 15:30 جمعه 27 فروردین، 2 میزگرد تخصصی برای علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان در جشنواره روحانی و سینما برگزار می‌شود.  دومین جشنواره «روحانی و سینما» در 2 بخش اصلی «فیلم بلند داستانی» که از سال ۱۳۵۷ تا جشنواره سی و سوم فجر تولید شده‌اند، «فیلم مستند» از سال ۱۳۹۲ به بعد و بخش جنبی «برنامه‌های تلویزیونی» که از سال ۱۳۵۷ به بعد تهیه شده‌اند، برگزار شده است.

عملیات خیبر و بدر
به شکل کتاب درمی‌آید
گلعلی بابایی از نگارش کتاب جدیدش با موضوع عملیات‌های خیبر و بدر خبر داد. به گزارش تسنیم، گلعلی بابایی، نویسنده با اشاره به کتاب جدیدی که در دست نگارش دارد، گفت: این کتاب یکی دیگر از آثار مجموعه «حماسه 27» است که به عملیات‌های خیبر و بدر اختصاص دارد. این نویسنده با اشاره به جزئیات کتاب جدیدش افزود: عملیات‌های خیبر و بدر از جمله عملیات‌های مهم آبی و خاکی در 8 سال دفاع‌مقدس است که در آن فرماندهان بزرگی مانند همت، عباس کریمی و... حضور داشتند.


Page Generated in 0/0058 sec