printlogo


کد خبر: 156038تاریخ: 1395/1/26 00:00
رویدادها

سردار نقدی:
دشمن به دنبال تخریب کردن هنرمندان متعهد است
 سردار نقدی در نخستین همایش
2 هزار نفری هنرمندان بسیجی با هدف میثاق با آرمان‌های امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی عنوان کرد: امروز دشمن از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به جامعه ورود و نفوذ کرده تا هر هنرمندی که حرف از آزادی و آزادگی می‌زند را مورد هجمه خود قرار دهد.  رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمنان نظام و انقلاب در کنار استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای از شبکه‌های اجتماعی هم استفاده می‌کنند تا هنرمندانی که حرف از آزادگی و ایستادگی می‌زنند را مورد حمله قرار دهند. در حقیقت امروز دشمن به دنبال منزوی کردن هنرمندان اصیل کشور و انقلاب است. بر این اساس اینها همه سختی‌هایی هستند که امروز پیش روی هنرمندان متعهد کشور و انقلاب قرار دارد. وی تصریح کرد: هنرمندان بسیجی با امام خود عهد می‌بندند هنر، رسواگر ظالمانی خواهد بود که خود را پشت پرده حقوق بشر پنهان کرده‌اند. هنرمندان بسیجی خط مقدم دشمنی و رسوا کردن دشمنان انقلاب و این نظام اسلامی هستند. هنرمندان بسیجی با هنر خود پرده‌های تزویر را کنار زده و حقیقت جهانخواران را به همه مردم ایران و جهان نشان خواهند داد.  وی در پایان گفت: هنرمندان بسیجی با تقدیم 2 هزار شهید و دادن آوینی‌ها و سلحشور‌ها در این مسیر سخت و مهم گام برداشته و هیچگاه شکست نخواهند خورد. در بخشی از این مراسم از خانواده شهید مجید بهرامی، هنرمند نقاش بسیجی و شهید شاخص سال از طرف سازمان بسیج هنرمندان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

اسماعیل امینی:
شعر انقلاب منتقد و آرمانگراست
 نه توجیه‌گر
اسماعیل امینی معتقد است شعر انقلاب اسلامی در عین منتقد و آرمانگرا بودن، وظیفه‌اش ویرانگری و عصیان دائمی نیست.  به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، اسماعیل امینی، شاعر و دبیر 2 دوره اخیر جشنواره بین‌المللی «شعر فجر» همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی تأکید کرد: برخی بر این باورند که جریان شعر انقلاب اسلامی مثل اداره روابط‌عمومی برخی نهادهای دولتی و اجرایی است و باید توجیه‌کننده رفتار مدیران آن باشد. در حالی که شعر انقلاب فارغ از این موضوع شعری مدافع ارزش‌های انقلاب، آرمانگرا و منتقد است. امینی خاطرنشان کرد: گروهی نیز هستند که فکر می‌کنند شعر انقلاب اسلامی چون ذاتی انقلابی دارد وظیفه‌اش انتقاد، ویرانگری و عصیان دائمی است و حق ندارد نقطه امید و سپیدی ببیند. همین مساله چالش بزرگی را در این موضوع خلق کرده است. وی تصریح کرد: شعر و شاعر انقلاب در عین منتقد بودن و آرمانگرایی باید مدافع انقلاب اسلامی باشد. این مدافع بودن اما به معنای دفاع از ارزش‌های جاری نیست.

فیلمنامه شهید باکری در انتظار ساخت
پرویز شیخ‌طادی 2 فیلمنامه «آتش در نیستان» و «سربازان عاشورا» قصه زندگی شهید باکری را در دست نگارش دارد که فیلمنامه دوم تا 3 ماه دیگر به پایان می‌رسد.  به گزارش مهر، شیخ‌طادی، نویسنده و کارگردان سینما در این باره توضیح داد: نگارش فیلمنامه «آتش در نیستان» به خاطر موضوع و فضای قصه تا سال آینده طول می‌کشد اما فیلمنامه «سربازان عاشورا» که قصه زندگی شهید باکری است تا 3 ماه دیگر به سرانجام می‌رسد.  وی افزود: کار کردن درباره شخصیت‌های تاریخ معاصر بسیار مشکل است بویژه زندگی شهدای دفاع‌مقدس چون خانواده‌ها و مسؤولان و همرزمان شهید سخت به نویسندگان اعتماد می‌کنند.  شیخ‌طادی با اشاره به اینکه طرح کلی به سازمان صداوسیما تحویل داده شده است، بیان کرد: این سریال ۱۳ قسمت دارد اما ممکن است تا ۱۸ قسمت نوشته شود. تاکنون سیناپس 4 قسمت کامل و به مرکز امور نمایشی سیما ارائه شده است.  

«ادبیات در مخاطره» درآمد
کتاب «ادبیات در مخاطره» اثر تزوتان تودورف فیلسوف بلغارستانی در ایران منتشر شد. این اثر جدید در حوزه تفکر بازار نشر را می‌توان به‌نوعی عصیان نویسنده علیه آرای پیشینش دانست. وی که سال‌های سال به تفسیر فرمالیستی‌اش از ادبیات شهره بود، در این کتاب کوچک از لذت ادبیات می‌گوید و معنایی که به زندگی آدمیان می‌دهد. به باور منتقدان، تودوروف در این کتاب نشان داده که دیگر در ایام پیری تفاسیر ساختارگرایانه را کنار گذاشته و از لذت حضور در خیابان‌های خلوت سن‌پترزبورگ می‌گوید.
 


Page Generated in 0/0062 sec