printlogo


کد خبر: 156042تاریخ: 1395/1/26 00:00
اخبار

موضع قاطعانه فدراسیون فوتبال عراق
عربستان در ایران بازی نکند
ما هم در عربستان بازی نمی‌کنیم!
فدراسیون فوتبال عراق در تازه‌ترین موضع‌گیری خود نسبت به تصمیم عربستانی‌ها برای بازی نکردن در ایران، شرط سنگینی را پیش پای سعودی‌ها قرار داده است. تیم‌ملی عراق که به خاطر شرایط این کشور و با نظر فیفا مسابقاتش را در ایران برگزار می‌کند، بعد از همگروهی با عربستان در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی روسیه با وضعیت عجیبی روبه‌رو شده است. از یک سو عراق، کشور ایران را برای میزبانی مسابقاتش انتخاب کرده و قصد دارد مرحله نهایی را هم در کشورمان برگزار کند و از سوی دیگر عربستانی‌ها روی موضع خود برای سفر نکردن به ایران پافشاری می‌کنند. براساس قرعه‌کشی صورت گرفته، تیم‌های ملی عراق، عربستان، تایلند، امارات، استرالیا و ژاپن در گروه دوم قرار دارند. عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق در این باره شرط سنگینی را پیش پای عربستانی‌ها برای بازی نکردن در ایران قرار داده است.  مسعود در این باره به روزنامه الشرق‌الاوسط گفت: اگر تیم‌ملی عربستان نخواهد با ما در ایران بازی کند، ممکن است این درخواست را قبول کنیم ولی ما هم در همان زمان شرط می‌گذاریم که بازی رفت نباید در عربستان برگزار شود و باید یک کشور دیگر را انتخاب کنیم.

حضور رضازاده در مسابقات 2016
رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری برای شرکت در نشست هیات اجرایی کنفدراسیون آسیا راهی تاشکند می‌شود. به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا 2016 از سوم اردیبهشت در تاشکند ازبکستان آغاز می‌شود. در حاشیه این رقابت‌ها قرار است هیات اجرایی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا نشست داشته باشد و کنگره این کنفدراسیون نیز برگزار خواهد شد. از این رو حسین رضازاده که عضو هیات اجرایی کنفدراسیون است، برای حضور در این نشست هفته آینده راهی تاشکند می‌شود. رضازاده در این باره گفت: در این نشست قرار است گزارش مالی ارائه شود همچنین برنامه مسابقات قهرمانی آسیایی نوجوانان و جوانان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. او در پاسخ به این پرسش که چرا در نشست سال 2015 که در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا تایلند برگزار شد، شرکت نکردید؟ گفت: متاسفانه دعوتنامه را فرستاده بودند اما فدراسیون به من اطلاعی نداد. اکنون خودم کارها را انجام می‌دهم. رضازاده در پاسخ به این پرسش که آیا با تاماش آیان در ارتباط است و در صورت حضور آیان در ایران به دیدارش خواهد رفت، تصریح کرد:
کم و بیش با تاماش آیان و فدراسیون کشورهای دیگر ارتباط دارم. تاماش آیان هم به ایران بیاید حتما به دیدار او خواهم رفت. رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری درباره تغییرات در کادر فنی تیم‌ملی نیز گفت: اینکه حسین توکلی را اواخر اسفند برکنار کردند خوب نبود و بهتر بود پس از مسابقات جهانی آمریکا این کار را انجام می‌دادند. کار در المپیک سخت است با این حال امیدوارم موفق باشند.

ادعای عجیب یک سایت چینی درباره گروه ایران
یک سایت چینی مدعی شد عدم همگروهی ایران با امارات و عربستان در قرعه‌کشی انتخابی جام‌جهانی از قبل برنامه‌ریزی شده بود. در قرعه‌کشی انتخابی جام‌جهانی در حالی ایران با عربستان و امارات همگروه نشد که در صورت همگروهی احتمالا باید باز هم شاهد ادعاهای واهی اعراب و سفر نکردن به ایران می‌بودیم که با توجه به اینکه این بار فیفا تصمیم‌گیرنده است، کار ‌ای‌اف‌سی را مبنی بر برگزاری بازی در کشور ثالث سخت می‌کرد. پایگاه اینترنتی sports.sina در خبری نوشت:‌ ای‌اف‌سی برای اینکه ایران با عربستان و امارات همگروه نشود، از قبل برنامه‌ریزی کرده بود و این اتفاق از قبل مهندسی شده بود. ترتیب تیم‌های هر گروه از تیم آخر به تیم نخست آمده بود و اول تلاش بر این شد امارات و عربستان در یک گروه قرار بگیرند سپس ایران در گروهی قرار بگیرد که این 2 تیم حضور نداشته باشند.

جان باختن رزمی‌کار
بعد از ضربه فنی
ژائو کاروالیو، رزمی‌کار MMA به دلیل آسیب‌دیدگی‌ بعد از مسابقه در دوبلین جان خود را از دست داد. به نقل از یورو اسپورت، کاروالیو بعد از ضربه فنی به بیمارستان منتقل شد. در این مسابقه او در مقابل چارلی وارد شکست خورد. کاروالیو 28 ساله تا 20 دقیقه بعد از بازی بیهوش بود. در سالن کمی او را مداوا سپس او را به بیمارستان یومونت منتقل کردند. روی مغز کاروالیو یک عمل جراحی انجام شد اما او در نهایت جان خود را از دست داد.
 


Page Generated in 0/0066 sec