printlogo


کد خبر: 156043تاریخ: 1395/1/26 00:00
اخبار

بررسی نفر به نفر داربی پایتخت
از جنگ میانه میدان
تا دفاع‌های نامطمئن
نبرد روز جمعه پرسپولیس و استقلال می‌تواند جذاب و حساس‌ترین دیدار فصل باشد. به گزارش شفقنا، مظلومی و برانکو که در داربی دور برگشت توانستند با نمایش قابل قبول هواداران را راضی به خانه بازگردانند نشان داده‌اند به دنبال نباختن در داربی نیستند اما در این میان ابزار این دو مربی تفاوت‌هایی دارد که به بررسی آن می‌پردازیم:
رحمتی- مکانی
شاید خط دروازه تنها نقطه از زمین باشد که در آن استقلالی‌ها وضعیت بهتری دارند. مکانی که با اشتباهات و عملکردهای ناشیانه خود با وجود همه اعتماد برانکو نتوانسته تبدیل به یک گلر مطمئن شود در مقایسه با رحمتی که به تنهایی در فصل جاری امتیازات مختلفی را به حساب استقلال واریز کرده است، وضعیت مناسبی ندارد؛ باید پذیرفت که استقلالی‌ها در این نقطه از زمین وضعیت مناسب‌تری دارند.
مجیدی و فخرالدینی؛ رضاییان و انصاری
حرکات رو به جلوی رضاییان و سانتر‌های بی‌نقص انصاری از جمله کارت‌هایی هست که برانکو در زمان‌های مختلف از آن استفاده می‌کند. در مقابل مجیدی و فخرالدینی هرگز نمایشی در اندازه تیم استقلال نداشتند و با اشبتاهات مکرر خود بارها رحمتی و دیگر مدافعان استقلال را به زحمت انداخته‌اند. برانکو در این نقطه از زمین برنده
بلامنازع است.
عمران‌زاده و مگویان؛ بنگر و ماریچ
نقطه ضعف اصلی استقلال  و پرسپولیس در فصل جاری بدون‌شک مرکز خط دفاعی بوده است. دو تیمی که در حوالی صدر جدول حضور دارند هرگز در خط دفاعی موفق نبودند و  زوج‌های دفاعی هر دو تیم در کنار تغییرات گسترده عملکرد قابل دفاعی نداشتند اما باز هم در این میان با توجه به بازی‌های خوب مگویان در دیدارهای اخیر استقلال کفه ترازو اندکی به نفع استقلال سنگینی می‌کند.
ابراهیمی و خرسندنیا؛ کفشگری و نوراللهی
اگر چشمی و کامیابی‌نیا در این بازی حضور داشتند مطمئنا جنگ میانه میدان داربی پایتخت در حضور 4 بازیکن فوق‌العاده آماده و تاثیرگذار دو تیم شکل دیگری داشت اما در نبود این دو بازیکن این نبرد رنگ دیگری خواهد داشت. نبرد بازیکنان میانی دو تیم مطمئنا برنده‌ای از پیش نخواهد داشت و هر کدام از این دو زوج بتوانند عناصر هجومی حریف را از کار بیندازند می‌توانند در نتیجه بازی تاثیر چشمگیری داشته باشند.
حیدری، شیحی و کریمی؛ مسلمان احمدزاده و عالیشاه
ثبات در ترکیب هجومی پرسپولیس شاید برگ برنده اصلی برانکو در این دیدار باشد. مثلث احمدزاده، مسلمان و عالیشاه در فصل جاری عملکرد قابل قبولی داشتند و نه‌تنها در اکثر گل‌های پرسپولیس موثر بودند بلکه با تغذیه و فضاسازی برای طارمی نقش پر رنگی در موفقیت آقای گل لیگ داشتند اما تغییرات مکرر در میان بازیکنان استقلال هرگز نتوانسته برای مظلومی دستاورد ویژه‌ای داشته باشد.
شهباززاده - طارمی
هر چند شهباززاده در ابتدای فصل یکی از مدعیان اصلی کسب آقای گلی لیگ بود اما با توجه به تاکتیک استقلالی‌ها او این روزها شرایط خوبی در جدول گلزنان ندارد. مهدی طارمی اما این روزها شرایط خوبی در ترکیب پرسپولیس دارد. هر چند طارمی این روزها به فرم خوب خود بازگشته است اما برانکو بخوبی می‌داند شهباززاده برای فتح دروازه پرسپولیس تنها به یک لغزش نیازمند است.


تجدید میثاق ورزشکاران ارتش
 با آرمان‌های امام راحل
ورزشکاران ارتشی به منظور گرامیداشت هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های آن امام همام تجدید میثاق کردند. همچنین به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد صیادشیرازی مسابقه ویلچررانی جانبازان، دو صحرانوردی سربازان و رکابزنی ارتشیان از مزار شهید صیادشیرازی تا حرم مطهر برگزار شد. در پایان نیز سرهنگ جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ورزشکاران ارتشی به مزار آن امیر شهید، گل نثار کردند.

 


Page Generated in 0/0053 sec