printlogo


کد خبر: 156058تاریخ: 1395/1/26 00:00
اخبار

سران آمریکا پیمان می‌بندند
و به راحتی دروغ می‌گویند
آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی صبح روز گذشته (چهارشنبه) در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، از رفتار منافقانه آمریکا و غرب در قبال تروریسم و گروه‌های تروریستی انتقاد کرد و گفت: آمریکایی‌ها مدافع اینها هستند و داعش را تقویت کرده‌اند؛ دیگران نیز نفت غصبی آنها را می‌خرند و اسلحه به آنها می‌دهند و بعد دیگران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند و این از عجایب روزگار است.به گزارش رسا، وی با استناد به روایاتی به بیان اوصاف منافقان پرداخت و گفت: کسی که دروغ می‌گوید، کسی که وعده می‌دهد و خلف وعده می‌کند، کسی که خیانت در امانت می‌کند، از مصادیق نفاق است، چراکه ظاهر و باطن او متفاوت است.آیت‌الله مکارم شیرازی در عین حال نفاق را دارای مراتب مختلف دانست و گفت: دروغ، خلف وعده و خیانت در امانت نیز شاخه‌هایی دارد، یک وقت انسان به مردم دروغ می‌گوید، گاهی انسان به خودش دروغ می‌گوید، گاهی هم به خدا دروغ می‌گویند.وی بیان داشت: این 3 اصل اگر رعایت شود، جامعه به یقین سالم خواهد بود؛ کسی به کسی دروغ نگوید، کسی خیانت در امانت نکند، وعده‌های دروغین به مردم و جامعه ندهد.این مرجع تقلید افزود: الان سران دولت‌ها مثل آمریکا و دیگران پیمان می‌بندند و راحت می‌شکنند، وعده‌ها می‌دهند و به آسانی تخلف می‌کنند، به راحتی دروغ می‌گویند.

مرحله اول انتقال اس300
انجام شده است
منصور حقیقت‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به انجام مرحله نخست تحویل محموله سامانه موشکی اس300 از سوی روسیه گفت: همان‌طور که سخنگوی وزارت امور خارجه کشور  اعلام کرد، مرحله نخست انتقال محموله سامانه موشکی اس 300 انجام شده است و در آینده نیز بخش‌های دیگر این سامانه به کشور ارسال می‌شود. نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس درباره اجزای مختلف سامانه موشکی
اس 300  توضیح داد: این سامانه اجزای مختلفی چون لانچر و رادار دارد که این اجزا بخش بخش و مرحله‌ای به ایران تحویل می‌شود. وی در این‌باره که روس‌ها عنوان کردند عملیاتی‌‌شدن اس 300 تابستان انجام می‌شود، توضیح داد: از آنجا که اجزای مختلف این سامانه مرحله به مرحله وارد ایران می‌شود تا همه اجزا وارد و در مقرهای مشخص‌شده مستقر شود زمانبر است. بنابراین عملیاتی شدن آن در بازه زمانی صورت می‌گیرد. حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که تمام محموله تا پایان تابستان تحویل می‌شود، اظهار داشت: نمی‌توان زمان دقیقی برای ارسال تمام اجزای محموله سامانه موشکی اعلام کرد. این سوال را تنها مسؤولان وزارت دفاع می‌توانند پاسخ دهند. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از این به بعد باید پیگیر جنگنده سوخو30 و تانک T- 90بود، گفت: پیگیری‌های لازم برای این 2 محموله نیز انجام شده است و انتظار می‌رود قرارداد آنها با طرف روس منعقد شود.

دستگیری اعضای 3 گروه تروریستی در مرزها
سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از دستگیری اعضای 3 گروه تروریستی در مرزهای غربی و شرقی کشور خبر داد و اظهار کرد: این گروه‌های تروریستی طی سال گذشته در عملیات‌های جداگانه توسط نیروهای متعهد و بسیجی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شرقی و شمال‌غربی شناسایی و منهدم شدند. به گزارش فارس، وی افزود: در یکی از این گروه‌ها، 2 تبعه ایرانی و یک تبعه پاکستانی که حامل تجهیزات پیشرفته‌ای بودند، توسط نیروهای مرزبانی دستگیر شدند. وی همچنین از دستگیری افراد متجاوز به مرزهای کشورمان خبر داد و افزود: بیشتر اینگونه تجاوزهای مرزی مربوط به مرزهای شرقی کشور بوده و اوج آن مربوط به دوره‌ای می‌شود که کشورهای اروپایی فراخوان جذب مهاجر داده بودند.
بر این اساس مرزبانی جمهوری اسلامی افرادی را که به مرزهای کشورمان تجاوز می‌کردند یا ورود غیرمجاز داشتند دستگیر و از ورود آنها به مرزهای کشور ممانعت می‌کرد. فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: بیشتر دستگیری‌های اتباع بیگانه مربوط به مرز خراسان رضوی، سیستان‌وبلوچستان و... بوده و بخشی از دستگیری‌ها نیز مربوط به دریابانی و در منطقه هرمزگان بوده است. البته این تجاوزات مرزی مربوط به آن بازه زمانی بود و در حال حاضر مشکلی در این راستا وجود ندارد.
 


Page Generated in 0/0051 sec