مرتبط کردن افزایش قیمت خودروهای صفرکیلومتر به بیمه بیمعنی است و موضوعیت ندارد. به گزارش فارس، اخیراً برخی شرکتهای خودروسازی، عامل افزایش قیمت محصولات خود را افزایش حق بیمه شخص ثالث در سال جاری اعلام کردند. این در حالی است که براساس بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، امضای هرگونه قرارداد برای صدور بیمهنامه شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر، بین شرکتهای بیمه و شرکتهای خودروساز یا موسسات وابسته به آنها از تاریخ 1/1/1395 ممنوع شده است و شرکتهای بیمه موظف هستند بیمهنامه شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر را فقط به نام خریدار خودرو صادر و میزان حقبیمه دریافتی از خریدار را در بیمهنامه قید کنند، بنابراین مرتبط کردن افزایش قیمت خودروهای صفرکیلومتر به بیمه بیمعنی است و موضوعیت ندارد و لحاظ حق بیمه شخص ثالث در قیمت خودرو منطقی و موجه نیست و نباید در قیمت خودرو محاسبه شود. در همین حال بازار خرید و فروش خودرو در حالی با رکود روبهرو است که خودروسازان به امید افزایش قیمت محصولات تمایل چندانی به فروش فوری محصولات خود ندارند. در عین حال قیمت خودروها هم در بازار با افزایش ۲۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی روبهرو شد. به گزارش تسنیم، فعالان بازار خودرو معتقدند در حال حاضر کمتر خریداری در بازار وجود دارد و فروش واقعی هم انجام نمیشود مگر آنکه برخی خودروهای دست دوم خود را با قیمتهای توافقی به فروش برسانند. کسادی بازار خرید و فروش خودرو در حالی ادامه دارد که شرکتهای خودروساز با افزایش قیمت نرخ بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده قیمت کارخانهای محصولات خود را افزایش دادهاند. یکی از فروشندگان خودرو در اینباره میگوید: زمزمه افزایش قیمت خودرو باعث شده تا خودروسازها حتی تا پایان اردیبهشتماه هم محصولات فروختهشده را تحویل مشتریان ندهند. وی با بیان اینکه فقط معاملات اندک آن هم توسط نمایندگیها در سطح بازار انجام میشود، افزود: متأسفانه مردم تمایلی به خرید خودرو ندارند و بسیاری از نمایشگاهها تعطیل شدهاند.